پیش بینی 4 برابری سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال آینده

به گزارش طفره، تهران (پانا) - مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور از پیش بینی برای مبارزه با ملخ صحرایی برای سال آینده در سطحی بالغ بر 80 هزار هکتار خبر داد.

پیش بینی 4 برابری سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال آینده

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین نمینی از حمله احتمالی ملخ صحرایی در اوایل و اواسط فروردین ماه 1401 خبر داد و گفت: با احتمال بیش از 50 درصد شاهد حمله ملخ صحرایی به کشورمان خواهیم بود.

وی ضمن اطمینان از مبارزه به موقع و کافی در زمان حمله ملخ صحرایی، اضافه کرد: برای امسال در سطح 19 هزار و 3 هکتار مبارزه با ملخ صحرایی انجام شد و اجازه ورود این آفت به مزارع و باغات داده نشد.

معین با بیان اینکه پیش بینی می شود مبارزه با ملخ صحرایی برای سال آینده در سطحی بالغ بر 80 هزار هکتار باشد، شرح داد: براساس شعار سازمان خواروبار جهانی اگر احتمال 5 درصدی حمله ملخ صحرایی وجود داشته باشد باید 100 درصد آمادگی برای آن تدارک دیده شود.

وی یادآور شد: در ماه پایانی حضور دولت قبل، 50 میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ صحرایی تصویب شد و در مهر ماه 10 میلیارد از آن تخصیص یافته که در استان های برای آمادگی مبارزه و تجهیز امکانات تقسیم شد.

به گفته مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی، درخواست کرده ایم که 40 میلیارد به جای مانده در اسفند ماه تخصیص داده شود تا آمادگی لازم در این زمینه به وجود بیاید.

معین درباره استان های درگیر با آفت ملخ صحرایی در سال آینده، گفت: تمام استان هرمزگان، قسمتی از بوشهر تا دیر و بردخون، سواحل سیستان و بلوچستان خط اول دفاعی ما به شمار می رود.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی مبارزه در جنوب استان فارس (لامز و لار)، جنوب کرمان (جیرفت و کهنوج) و قسمت های مرکزی سیستان و بلوچستان (ایرانشهر و سرباز) انجام می شود.

به گفته مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی، در صورتی که سیکلون زیادی را ببینیم حجم ملخ ها افزایش می یابد و تمامی استان خوزستان، فارس و بوشهر را دربرمی گیرد.

وی با اشاره به همراهی ستاد بحران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث مبارزه با ملخ صحرایی، اضافه کرد: مانند سال های گذشته مبارزه با این آفت انجام می شود و همچون گذشته اجازه ورود ملخ صحرایی به باغات و مزارع داده نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 18849

به "پیش بینی 4 برابری سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی 4 برابری سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید