پخش فیلم تعاملی و بیننده محور Black Mirror: Bandersnatch شروع شد: عجیب ترین داستان با چندین سرانجام بندی و هزاران حالت نمایش

به گزارش طفره، پخش فصل پنجم سریال آینه سیاه (Black Mirror) از نتفلیکس شروع شده است. این فصل یک فیلم بلند و طولانی به نام Black Mirror: Bandersnatch (آینه سیاه: بندراسنچ) است.

پخش فیلم تعاملی و بیننده محور Black Mirror: Bandersnatch شروع شد: عجیب ترین داستان با چندین سرانجام بندی و هزاران حالت نمایش

Bandersnatch عجیب ترین و مرموزترین داستان این سریال است؛ هم از نظر محتوایی و هم از نظر تکنیکی!

گفته می گردد بیننده ها می توانند با فیلم تعامل داشته باشند و خودشان بعضی از جزییات فیلم را انتخاب نمایند. همین طور، تا کنون 5 خاتمه بندی مختلف و هزاران احتمالات برای آن مطرح شده است. پیش بینی می گردد خاتمه بندی های بیشتری برای این فیلم شمارش گردد.

خود بیننده ها می توانند مدت زمان فیلم را معین نمایند و از 40 دقیقه تا 90 دقیقه طول خواهد کشید. البته، خاتمه بندی کلی فیلم به چند حالت محدود شده است ولی جزییات زیادی قابل تغییر هستند.

سایت بلومبرگ طی گزارشی از این سریال، می گوید هر کاربر می تواند نسخه مخصوص به خودش را داشته باشد. کاربران می توانند بخش های اصلی و مهم فیلم را انتخاب و تماشا نمایند و براساس این انتخاب ها یک خاتمه بندی داشته باشند.

یا اینکه سراغ جزییات فیلم هم بروند و در روند کلی فیلم تاثیرگذار نباشند. جزییاتی مانند نوع صبحانه شخصیت اصلی داستان به وسیله کاربر و به طور کاملا تعاملی و اینتراکتیو معین می گردد.

فصل تازه Black Mirror

فصل تازه سریال آینه سیاه همچون فصل های پیشین به وسیله چارلی بروکر ساخته می گردد و دیوید اسلید آن را کارگردانی می نماید. اسلید کارگردانی مطرح در جهانی فیلم و سریال است. از او آثاری مانند سریال Breaking Bad (بریکینگ بد)، سریال Hannibal (هانیبال) و سریال American Gods (خدایان آمریکایی) را دیدیم و کارگردانی قسمت پنجم فصل چهارم آینه سیاه به نام Metalhead را نیز برعهده داشته است.

سریال Black Mirror به وسیله کمپانی اندمول شاین یو کی (Endemol Shine UK) تهیه و فراوری شده و به طور اختصاصی از سرویس استریم نتفلیکس پخش می گردد.

چون این سریال تعاملی و اینتراکتیو است؛ کاربران باید از تجهیزات مدرن و کاملا به روزی استفاده نمایند وگرنه قادر به تماشا این سریال نخواهند بود. تلویزیون هوشمند مجهز به آخرین نسخه اپلیکیشن نتفلیکس برای مشاهده این سریال احتیاج است.

البته، کاربرانی که تلویزیون های قدیمی دارند؛ می توانند با مرورگر کروم گوگل یا اپل تی وی Black Mirror: Bandersnatch را تماشا نمایند. مدیر پخش فراوری سرویس استریم نتفلیکس می گوید هر کاربر این شبکه یک وسیله برای مشاهده فصل تازه بلک میرور دارد.

پخش فصل تازه این سریال از آدینه گذشته آغاز شده است.

داستان فیلم Bandersnatch

همه می دانیم که Black Mirror یک سریال آنتولوژی است و در اپیزودهای مختلف درباره رابطه انسان با فناوری و آینده آن ها صحبت می نماید. بعضی از خاتمه بندی های این سریال بسیار تلخ و سیاه و اغراقانه هستند و بعضی دیگر از قسمت ها داستانی متعادل تر و باورپذیرتر را پیش می برند.

این فیلم در فضای مجازی که اتفاقا غالب داستان های آن درباره همین فضا است؛ بسیار سروصدا نموده و موافقان و مخالفان زیادی دارد. سریال آینه سیاه برنده جوایز بسیار زیادی در طی سال های پخش خود از سال 2011 تا کنون بوده است و نشریات، کارشناسان، افراد سرشناس جهانی فیلم و سریال جهان و حتی نویسنده های مطرحی مانند استفن کینگ درباره اش نظر داده و تمجید کردند.

داستان فیلم بلند آینه سیاه: بندراسنچ درباره برنامه نویس جوانی در سال 1980 است که می خواهد از روی یک رمان فانتزی، بازی کامپیوتری ویدیویی بسیار مدرن و پیچیده ای بسازد. این برنامه نویس در این مسیر درگیر جهانی واقعی و مجازی می گردد و این دو جهان با یکدیگر ترکیب شده و زندگی او را به هم می زنند.

همین جا است که بیننده هم وارد ماجرا می گردد و می تواند با فرآیند ساخت این بازی ویدیویی همراه گردد و آن را کنترل کند تا یک خاتمه بندی متفاوت به دست بیاید.

شاید تنها دو نفر در کل جهان بدانند آخر این فیلم چه می گردد. راسل مک لین، تهیه نماینده Bandersnatch می گوید: دقیقا نمی دانم این فیلم چگونه تمام می گردد. حتی چندان مطمئن نیستم که چند خاتمه بندی برای آن وجود دارد یا شمارش خواهد شد.

چگونه فیلم Bandersnatch ساخته شد؟

آغاز کار روی Bandersnatch از طرح کلی 7 صفحه ای آغاز شد و سریعا به 170 صفحه اسکریپت رسید. کدهایی که احتیاج بود نتفلیکس در اختیار داشته باشد تا نرم افزار تعاملی تماشای این سریال را بسازد.

این فیلم 2.5 ساعته شامل 25 بخش می گردد که براساس انتخاب کاربران تعدادی از آن ها نمایش داده می شوند و یک خاتمه بندی متفاوت را رقم می زنند.

نتفلیکس برای نمایش این فیلم ناچار شده است چندین نسخه از آن را بارگذاری و آماده پخش کند تا براساس انتخاب بیننده؛ مسیرهای مختلفی در فیلم در پیش گرفته گردد. در این شرایط، نباید هیچ گونه بافر یا تاخیری در فیلم مشاهده گردد و اصلا بیننده نفهمد که نسخه و بخش دیگری از فیلم هم وجود دارد.

آغاز برنامه ریزی ساخت این فیلم از ماه می 2017 در دفاتر لس آنجلس شرکت نتفلیکس آغاز شد. از ابتدا، کارگردان، سازنده و تهیه نماینده در پی فیلمی تعامل برای بزرگ سالان بودند.

فیلمی که بسیار پیچیده و عجیب به نظر برسد و هر کاربر نتواند خاتمه بندی آن را حدس بزند. مشکل بزرگ سمت نتفلیکس بود که باید ابزارهای نمایش و استریم یک فیلم اینتراکتیو را فراهم می کرد.

چندین هفته روی ایده ساخت و داستان این فیلم بحث شد و مسیرهای مختلفی برای پیش برد بخش ها پیشنهاد می گردد. تیم سازنده فیلم هرچه جلوتر می روند؛ احتمالات بیشتری مطرح می گردد تا هنگامی که دیگر خودشان هم کنترلی روی روند پیشرفت فیلم ندارند.

آن ها درخت گراف کشیدند و بعضی بخش های اصلی را محدود کردند. بعضی جزییات برعهده کاربر قرار داده شد و سعی داشتند خاتمه بندی فیلم 2 حالت استاندارد و افراطی داشته باشد که البته خیلی زود به 4 خاتمه بندی رسید.

ماه ها طول کشید تا نقطه های انتخاب کاربر در فیلم تعیین شده و مسیرهای مختلف ادامه پخش فیلم به تصویب رسید.

وقتی درباره آینده فناوری حرف می زنیم؛ دقیقا درباره چه چیزی حرف می زنیم؟

انتها، پس از 19 ماه کوشش، شاید عجیب ترین قسمت سریال Black Mirror پیش روی علاقه مندان واقع شده است. فیلمی که شاید شما و دوست تان دو داستان متفاوت از آن را مشاهده کنید.

این یک فصل تازه و نقطه جهشی بزرگی در فیلم سازی است که به نظر می رسد در جای درستی اجرا شده است. آینه سیاه درباره آینده و فناوری است و باید ازش انتظار داشت دست به چنین خلاقیت ها و ابتکاراتی بزند و فناوری های آینده را به رخ بکشد.

مطمئنا موضوع داستان فیلم Bandersnatch تا ماه ها در فضای مجازی محل بحث و نظر کاربران است. البته؛ اگر تعیین گردد نهایتا چند خاتمه بندی برای آن وجود دارد و این هزاران حالت و احتمال نمایش فیلم به کجا ختم می گردد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 23357

به "پخش فیلم تعاملی و بیننده محور Black Mirror: Bandersnatch شروع شد: عجیب ترین داستان با چندین سرانجام بندی و هزاران حالت نمایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش فیلم تعاملی و بیننده محور Black Mirror: Bandersnatch شروع شد: عجیب ترین داستان با چندین سرانجام بندی و هزاران حالت نمایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید