واشنگتن خواهان خروج دیپلمات های آمریکایی از بولیوی شد

به گزارش طفره، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای درباره سفر به بولیوی هشدار داد و از خانواده کارکنانش در این کشور نیز خواست، آن را ترک نمایند.

واشنگتن خواهان خروج دیپلمات های آمریکایی از بولیوی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با تشدید اعتراضات در بولیوی به دنبال اعلام ریاست جمهوری موقت ژیناین آنز بعد از استعفای اوو مورالس، وزارت خارجه آمریکا به اعضای خانواده کارکنان دولت آمریکا دستور داد از بولیوی خارج شوند و از کارکنان دیپلماتیک غیرضروری خود خواست تا از این کشور خارج شوند.

بر اساس گزارش شبکه روسی راشاتودی، وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه ای بیان کرد: دولت آمریکا توانایی ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی را محدود نموده است.

وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود در مورد تکرار تظاهرات ها، حملات، مسدود شدن جاده ها و راهپیمایی ها در شهرهای بزرگ بولیوی هشدار داد.

طبق گزارش راشاتودی، علی رغم بیاینه ناگهانی وزارت خارجه آمریکا در مورد خروج از بولیوی و عدم سفر به این کشور که نمایانگر آن است که واشنگتن وخامت اوضاع در بولیوی را به رسمیت شناخته است، آمریکا، استعفای مورالس را پیروزی دموکراسی و اراده مردم توتحوصیف کرد.

آنز، معاون دوم مجلس سنای بولیوی و از مخالفان دولت مورالس بامداد امروز (چهارشنبه) بیان کرد که کنترل این کشور را به دست گرفته است.

مورالس که به اعلام کمیسیون انتخابات بولیوی، برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر اعلام شده بود، به دنبال اعتراضات خشونت آمیز مخالفان و اتهامات آنها به وی، روز یکشنبه ترجیح داد برای جلوگیری از خشونت بیشتر از سِمت خود کناره گیری کند.

دولت های کوبا و ونزوئلا فشارها برای کناره گیری مورالس از قدرت را کودتا علیه وی خوانده و خواهان حمایت جامعه بین المللی از رئیس جمهور منتخب بولیوی شدند.

بنا بر اعلام کمیسیون انتخابات بولیوی و رای دادگاه عالی این کشور پس از شمارش دستی آرا در انتخابات اخیر، اوو مورالس پیروز شده بود با کسب 47 درصد آرا بر رقیبش کارلوس مسا با 36 رصد آرا پیروز گردد.

وزیر خارجه مکزیک روز گذشته (سه شنبه) گفت که کشورش به اِوو مورالس رئیس جمهور مستعفی بولیوی پناهندگی اعطا نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5725

به "واشنگتن خواهان خروج دیپلمات های آمریکایی از بولیوی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن خواهان خروج دیپلمات های آمریکایی از بولیوی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید