همکاری های علمی ایران و چین در حوزه دانش اعتیاد گسترش می یابد

به گزارش طفره، توسعه و گسترش همکاری های بین المللی در میان کشورهای آسیایی یکی از اهداف برگزاری کارگاهی در حوزه دانش اعتیاد است که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می گردد.

همکاری های علمی ایران و چین در حوزه دانش اعتیاد گسترش می یابد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، عباس حق پرست، دبیر انجمن علوم اعصاب ایران در این باره اظهار کرد: نخستین کارگاه مشترک ایران و چین در حوزه دانش اعتیاد به منظور تعمیق و توسعه همکاری ها میان مراکز علمی و تحقیقاتی ایران و چین و در اجرای طرح های مشترک پژوهشی میان محققان دو کشور، اواخر مرداد ماه جاری در تهران برگزار می گردد.

عباس حق پرست، دبیر انجمن علوم اعصاب ایران با اعلام این خبر اظهار کرد: این کارگاه تخصصی مشترک میان محققان و اساتید ایرانی و چینی در راستای توسعه و گسترش همکاری های بین المللی در میان کشورهای آسیایی بر پا می گردد.

وی ادامه داد: فراهم آوردن زمینه های تقویت تحقیقات مشترک ترجمانی بالینی و پایه میان پژوهشکده روانشناسی چین وابسته به فرهنگستان علوم این کشور و مراکز علمی و تحقیقاتی کشورمان از اهداف برپایی نخستین کارگاه مشترک دو کشور در حوزه دانش اعتیاد است.

حق پرست همچنین عنوان نمود: این کارگاه مشترک با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و فرهنگستان علوم چین توسط انجمن علوم اعصاب ایران در تهران برگزار می گردد.

به گفته دبیر انجمن علوم اعصاب ایران، در چارچوب سیاست های برنامه ریزی شده، این انجمن کوشش دارد تا دامنه اجرای طرح های مشترک پژوهشی میان محققان و اساتید برجسته دو کشور گسترش یابد و زمینه برای بسط همکاری های دوجانبه در عرصه های علمی و تخصصی هر چه بیشتر تقویت گردد.

حق پرست همچنین توضیح داد: این کارگاه تخصصی بین المللی در حوزه دانش اعتیاد با حمایت و همکاری چندین مرکز علمی و دانشگاهی دیگر از جمله آزمایشگاه نقشه برداری مغز، دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی به مدت سه روز از بیست و پنجم مرداد ماه در تهران برگزار می گردد.

وی خاطر نشان کرد: در این کارگاه، 13 تن از اساتید و محققان برجسته علوم پایه و بالینی ایران و چین آخرین یافته ها و اطلاعات خود در حوزه دانش اعتیاد را به اشتراک می گذارند و در جریان آن زمینه اجرای طرح های مشترک تحقیقاتی با تشکیل میزگردهای تخصصی نیز مورد آنالیز و گفتگو قرار می گیرد.

حق پرست از تمامی دانشجویان، محققان، اساتید و نخبگان دست اندرکار تحقیقات پایه، پیشگیری، درمان و دیگر جنبه های تخصصی دانش اعتیاد جهت شرکت در این نشست علمی تخصصی و همچنین ارائه پیشنهادات و دیدگاه های خود برای تقویت توسعه همکاری های بین المللی دعوت به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3024

به "همکاری های علمی ایران و چین در حوزه دانش اعتیاد گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های علمی ایران و چین در حوزه دانش اعتیاد گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید