هشدار هواشناسی ، مسدود شدن مسیرها، آبگرفتگی و قطعی برق در 6 استان ، اخطار به ساکنان و مسافران 2 استان ساحلی

به گزارش طفره، سازمان هواشناسی کشور درخصوص بارش باران، برف و تگرگ، رعدوبرق و وزش باد شدید در چند استان کشور هشدار داد.

هشدار هواشناسی ، مسدود شدن مسیرها، آبگرفتگی و قطعی برق در 6 استان ، اخطار به ساکنان و مسافران 2 استان ساحلی

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور اطلاع داد و خاطرنشان کرد این سامانه از سه شنبه آینده تا چهارشنبه تا پس فردا فعال خواهد بود.

بر اساس این هشدار بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر و تگرگ در نقاط مستعد در روز سه شنبه 1401/09/15 در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، نیمه شمالی و غربی فارس و جنوب و شرق خوزستان و در روز چهارشنبه 1401/09/16 در بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب کهگیلویه و بویراحمد رخ خواهد داد.

بر اثر این مخاطره مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت تماشا زیر ساخت ها به ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور و سردسیر، اختلال در سفرهای بین شهری، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، تاخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت تماشا کشاورزی محتمل خواهد بود.

این سازمان ساکنان منطقه ها تحت تاثیر سامانه بارشی را به پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه نوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداریها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و اطراف مسیل ها، پاک سازی و لایروبی شبکه کانال ها و آب راه ها و آمادگی دستگاه های امدادرسان توصیه کرد.

وزش باد شدید و ارتفاع موج در 2 استان ساحلی

سازمان هواشناسی کشور بعلاوه درخصوص وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار و رعدوبرق و افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 2.5 متر از سه شنبه آینده تا پنجشنبه در خلیج فارس، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های بوشهر و خوزستان اطلاع داد.

بر اثر این مخاطره اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خطر خسارت تماشا تأسیسات ساحلی و فراساحلی محتمل خواهد بود.

این سازمان به ساکنان و مسافران منطقه ها تحت تاثیر خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایقهای صیادی و تفریحی ، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی را توصیه کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 آذر 1401 بروزرسانی: 13 آذر 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 23281

به "هشدار هواشناسی ، مسدود شدن مسیرها، آبگرفتگی و قطعی برق در 6 استان ، اخطار به ساکنان و مسافران 2 استان ساحلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی ، مسدود شدن مسیرها، آبگرفتگی و قطعی برق در 6 استان ، اخطار به ساکنان و مسافران 2 استان ساحلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید