نسبت به تحقق درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده خوشبین نیستیم

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، بتول گندمی ظهر شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: سال 97 عوارض نوسازی 65 میلیارد تومان از بودجه را به خود اختصاص داده بود که برای سال جدید این رقم 75 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نسبت به تحقق درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده خوشبین نیستیم

وی اضافه کرد: منابع درآمدی پایدار 859 میلیارد تومان، معادل 22 درصد از سهم کل منابع، یاری دولت 81 میلیارد تومان معادل 2 درصد و سایر موارد 71 میلیارد تومان معادل 2 درصد از سهم کل منابع بودجه شهرداری مشهد را شامل می شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری مشهد توضیح داد: تقسیم بندی سهم های عمرانی به این صورت است که حمل و نقل و ترافیک 48 درصد، خدمات و محیط زیست شهری 11 درصد، شهرسازی و معماری 16 درصد، ایمنی و مدیریت بحران 4 درصد، فرهنگی و اجتماعی 3 درصد و مدیریت هوشمند سازی 18 درصد از اعتبارات عمرانی را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به منابع درآمدهای پایدار شهرداری، تاکید نمود: در سال 98، رشدی 23 درصدی را برای مالیات بر ارزش اضافه کرده در نظر گرفته ایم اما نسبت به تحقق آن خوشبین نیستیم چراکه در سال گذشته نیز این بودجه محقق نشد.

وی با بیان اینکه در مورد عوارض بلیت هواپیمایی نیز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و سهم مشهد به درستی پرداخت نمی گردد، خاطر نشان کرد: این در صورتی است که با توجه به حجم سفرهایی که به مشهد صورت می گیرد اگر بلیت پروازها را آنالیز کنیم این آمار به 100 میلیارد تومان می رسد اما تا الان فقط 11 میلیارد تومان به ما پرداخت شده است.

گندمی با اشاره به منابع درآمدی غیر ساختمانی شهرداری مشهد، تاکید نمود: مالیات بر ارزش اضافه کرده که در سال 97، 343 میلیارد تومان بود، برای سال 98، 420 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین عوارض خودرو که در سال گذشته 35 میلیارد تومان بود، سال جاری 50 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: علاوه بر این عوارض ساختمانی نظیر صدور پروانه و امثال آن در سال 97، هزار و 158 میلیارد تومان از بودجه را به خود اختصاص می دادند که برای سال جدید رقم هزار و 857 میلیارد تومانی پیش بینی شده است.

گندمی اعلام کرد: در بخش هزینه های جاری نگه داشت شهر در سال 97، هزار و 367 میلیارد تومان یعنی 19 درصد بودجه کل اختصاص داده شده بود که برای سال جدید این رقم به هزار و 653 میلیارد افزایش یافته که 23 درصد بودجه را به خود اختصاص می دهد که سرانه هر شهروند به منظور نگه داشت شهر، 510 هزار و 698 تومان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 1726

به "نسبت به تحقق درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده خوشبین نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسبت به تحقق درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده خوشبین نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید