تور عمان ارزان: نام خلیج فارس در نقشه های عمان ایر تغییر کرد!

به گزارش طفره، شرکت هواپیمایی ملی عمان ایر به علت استفاده از نام خلیج فارس در نقشه های پروازش، عذرخواهی کرد و نقشه هایش را تغییر داد.

تور عمان ارزان: نام خلیج فارس در نقشه های عمان ایر تغییر کرد!

با تور عمان ارزان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

بعضی کاربران عرب شبکه های اجتماعی از عمان ایر به علت استفاده از نام خلیج فارس انتقاد نموده و خواهان تغییر این نام شدند که باعث شد این شرکت هواپیمایی به طور موقت گزینه نقشه را از نمایشگرهای پشت جایگاه غیرفعال کند.

عمان ایر در بیانیه ای عجیب گفت این نقشه یک اشتباه بوده و هواپیماهایی که این نقشه را داشته اند از کنیا ایرویز اجاره شده اند و به همین دلیل شرکت عمان ایر از پاناسونیک که سیستم های تفریح پرواز این شرکت را اداره می نماید، درخواست کرد این نرم افزار نقشه را بدون تاخیر تغییر دهد.

سلطان نشین عمان همیشه کوشش نموده است در تنش هایی که میان کشورهای عربی و ایران وجود دارد، موضع بی طرف داشته باشد اما نام خلیج فارس همیشه مورد اختلاف ایران و همسایگان عربی است که آن را خلیج ع ر ب ی می نامند.

خلیج فارس (شاخاب پارس یا دریای پارس)، آب راهی است که در امتداد دریای عمان و در میان ایران و شبه جزیره عربستان قرار گرفته است. این خلیج، پس از خلیج مکزیک و خلیج هادسون، سومین خلیج بزرگ دنیا به شمار می آید. نام تاریخی این خلیج، در زبان های گوناگون، ترجمه عبارت خلیج فارس یا دریای پارس بوده است. بعلاوه در همه سازمان های بین المللی نام رسمی این خلیج، خلیج فارس است اما بعضی کشورهای عربی در دهه های اخیر آن را خلیج ع ر ب ی یا به صورت جعلی فقط عبارت خلیج می نامند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 20194

به "تور عمان ارزان: نام خلیج فارس در نقشه های عمان ایر تغییر کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان ارزان: نام خلیج فارس در نقشه های عمان ایر تغییر کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید