مقاله: کاخ ورسای پاریس (فرانسه)

به گزارش طفره، کاخ ورسای به طور تقریبی در 26 کیلومتری شهر پاریس قرار دارد و دسترسی به آن به مانند دیگر جاذبه های این شهر چندان راحت نیست. بهتر است جهت بازدید از این جاذبه منحصر بفرد مطابق با راهنمای زیر عمل نمایید:

مقاله: کاخ ورسای پاریس (فرانسه)

آپارتمان های ماری آنتوانت (Appartements de Marie Antoinette): در بخش های انتهایی گراند آپارتمان، اتاق های خصوصی بیشماری که به سبک خاص زنانه ماری آنتوانت تزئین گردیده اند قرار دارند. وی در این اتاق ها به مطالعه، نقاشی یا ملاقات با دوستان نزدیکش می پرداخت. در این میان اتاق های Cabinet Dore و Cabinet de la Billard به ترتیب به عنوان اتاق موسیقی و اتاق بیلیارد مورد استفاده ملکه بوده اند.

سالن غذا خوری ظروف چینی (Salle a Manger des Porcelaines): شاه لوئی شانزدهم و ماری آنتوانت غذای خود را گاه در قالب شامی خصوصی و گاه در قالب ضیافتی رسمی در این محل میل می نموده اند.

قدم زدن در میان باغات زیبای کاخ ورسای و تماشای گذرها و زمین های چمن متقارن و به دقت منظرسازی شده تجربه ای لذت بخش خواهد بود. این محل که به عنوان عظیم ترین باغ قصرهای اروپا شناخته می شود با حوضچه های مزین شده به فواره های سلطنتی هر آنچه را که از زیبایی انتظارش را داشته باشید در خود جای داده است. به هنگام بازدید از این محل اندکی در کنار فواره های آپولو و لاتونا درنگ کنید و به تحسین مجسمه های مرمرین آن بپردازید.

منبع مقاله: کاخ ورسای پاریس (فرانسه)

انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 16991

به "مقاله: کاخ ورسای پاریس (فرانسه)" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: کاخ ورسای پاریس (فرانسه)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کاخ ورسای پاریس (فرانسه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید