مقاصد گردشگری ورزشی برتر (قسمت دوم)

به گزارش طفره، گردشگری ورزشی به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین انواع گردشگری، در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با خبرنگاران همراه باشید تا بخش دوم معرفی مقاصد برتر گردشگری دنیا را با هم آنالیز کنیم.

مقاصد گردشگری ورزشی برتر (قسمت دوم)

گردشگری ورزشی به معنای سفر به هدف دیدن یا شرکت در یک فعالیت ورزشی است. در ادامه بخش اول، بعضی دیگر از مقاصد گردشگری برتر دنیا را برای گردشگری ورزشی آنالیز می کنیم.

قطر

قطر به تازگی ورزش را به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های اجتماعی محسوب می نماید. در این کشور بازه بزرگی از انتخاب ها برای افرادی وجود دارد که می خواهند دیدنگر یک ورزش باشند یا در آن شرکت نمایند. محبوب ترین ورزش ها برای دیدنی فوتبال و کریکت هستند. ساحل بزرگ و دمای بسیار بالای قطر باعث شده افرادی که در پی ورزش های آبی از جمله قایق رانی، دریانوردی و غواصی هستند به سمت این منطقه جذب شوند. ExxonMobil Open قطر، یکی از مسابقات تنیس سری ATP دنیای است که سال هاست در مرکز بین المللی تنیس و اسکواش خلیفه قطر برگزار می گردد. جام دنیای فوتبال نیز در سال 2022 در این کشور روی خواهد داد.

جامائیکا

به عنوان مقصدی که سال 2012 به عنوان برترین مقصد گردشگری ورزشی در حوزه دریای کارائیب انتخاب شد، جامائیکا یکی از برترین مراکز فعالیت ورزشی است. جامائیکا موقعیت های بی همتایی را برای میهمانانش ارائه می نماید تا حس هیجان آن ها را برانگیزد. این مقصد بازه متنوعی از فعالیت های ورزشی را از جمله غواصی، شنا، سورتمه سواری با سگ، ماهیگیری، قایقرانی، گلف، اسب سواری، پیاده روی، کایاک سواری، دوچرخه سواری کوهستان، تنیس، قایق رانی رودخانه و قایق رانی بر روی امواج، زیپ لاین و تنیس را در اختیار شما قرار می دهد.

لندن، انگلیس

با پشت سر گذاشتن المپیک پیروز در سال 2012، لندن مقصد مهمی برای علاقه مندان به ورزش محسوب می گردد. اینجا هر ورزش قابل تصوری را خواهید یافت: تیر وکمان، ورزش های آبی، کشتی، بولینگ، هنر های رزمی، اسب سواری، اسنوکر، دوچرخه سواری و ... . میراث المپیک بسیار شفاف و قابل لمس است. ورزش های مشهورتر مثل فوتبال، کریکت، راگبی و گلف همه جا هستند. تیم های مشهور فوتبال و استادیوم ومبلی نیز غیر قابل چشم پوشی هستند.

سوشی روسیه

یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری ورزشی مخصوصا برای ورزش های زمستانی در حال حاضر سوشی روسیه است. این شهر میزبان المپیک و پاراالمپیک زمستانی سال 2014 بود. در این شهر منتظر لذت بردن از 15 ورزش مختلف را داشته باشید از جمله: اسنوبورد، لوج سواری، هاکی روی یخ، سورتمه، اسکی آلپاین و biathlon (اسکی استقامت و تیراندازی).

جاده ابریشم، آسیای مرکزی

راستا جادویی ابریشم در آسیای مرکزی از قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان می گذرد. و برترین راه برای لذت بردن از این راستا به همان روشی است که مسافران چند قرن پیش از آن می گذشتند: با اسب یا پیاده. این راستا از هر کشوری که می گذرد فرهنگ و تاریخ دست نخورده و بی همتای خود را با خود می برد.

آیا شما خبرنگارانیی های عزیز نیز اهل گردشگری ورزشی هستید؟ مقصد مورد علاقه شما کجاست؟ مثل همواره با ما همراه باشید.

منبع: کجارو
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 18115

به "مقاصد گردشگری ورزشی برتر (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد گردشگری ورزشی برتر (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید