معرفی فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا، اندونزی

به گزارش طفره، آشنایی با فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا | Soekarno-Hatta International Airport

فرودگاهی که امروز درباره آن صحبت خواهیم کرد، فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا (Soekarno-Hatta International Airport) کشور اندونزی است. این فرودگاه در شهر جاکارتای اندونزی واقع شده است و به عنوان شلوغ ترین و پر تردد ترین فرودگاه این کشور شناخته می گردد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، ترمینال ها، راه های دسترسی و امکانات و اطلاعات ضروری این ایرلاین را آنالیز نماییم.

معرفی فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا، اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

تاریخچه فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا

فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا همانطور که بالاتر اشاره کردیم به عنوان شلوغ ترین فرودگاه کشور اندونزی و شهر جاکارتا شناخته شده است. این فرودگاه پر تردد در سال 1985 ساخته شد.

این فرودگاه در ابتدا فرودگاه بین المللی سوئکارنو نام داشت ولی در ادامه برای ادای احترام به اولین رئیس جمهور اندونزی آقای محمد هتا، نام این فودگاه به سوئکارنو هتا تغییر داده شد.

در حال حاضر این فرودگاه به عنوان مهم ترین مرکز حمل و نقل جاکارتای بزرگ (Greater Jakarta Area) محسوب می گردد و بیشتر بار حمل و نقل این قسمت با این فرودگاه است. فرودگاه بین المللی سوئکارنو-هتا در جزیره ای به نام جاوا قرار گرفته است.

این فرودگاه بزرگ در فضایی به مساحت 18 کیلومتر مربع ساخته شده است و دارای 4 ترمینال مختلف است. ترمینال شماره 1 این فرودگاه دارای ظرفیتی برابر با 1 میلیون نفر در سال است.

3 ترمینال این فودگاه مسافربری هستند و یکی از این ترمینال ها، ترمینال باری است و پروازهای کارگوی داخلی و خارجی در آن نشست و برخاست می نمایند. فاصله هوایی فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا تا تهران برابراست با 7409 کیلومتر که برابر با 9 ساعت و 42 دقیقه می باشد.

ایرلاین هایی که به سمت این فرودگاه پرواز دارند و از این فرودگاه به عنوان قطب اصلی خطوط هوایی استفاده می نمایند عبارتند از: لاین ایر (Lion Air)، نام ایر (Nam Air)، سری ویجایا ایر (Sriwijaya Air)، ایرآسیا اندونزی (Indonesia AirAsia)، گارودا اندونزی (Garuda Indonesia)، باتیک ایر (Batik Air)، کاردیگ ایر (Cardig Air) و سیتی لینک (Citilink).

جالب است که بدانید این فرودگاه به عنوان شلوغ ترین فرودگاه در نیمکره جنوبی کره زمین محسوب می گردد. در مجموع فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا یکی از شلوغ ترین فرودگاه های بزرگ و بین المللی در دنیا است.

فرودگاه بین المللی سوئکارنو-هتا در سال 2013 به عنوان هشتمین فرودگاه شلوغ دنیا معرفی گردید. بر طبق آمار رسمی از این فرودگاه، در سال 2017 سوئکارو- هتا بیش از 70 میلیون نفر مسافر را جا به جا نموده است. از این فرودگاه به عنوان یکی از بزرگ ترین و مجهزترین فرودگاه های دنیا نام برده می گردد.

یکی دیگر از اصولی که در فرودگاه سوئکارنو- هتا جاکارتا رعایت می گردد این امر است که مسئولان و برنامه ریزان این فرودگاه تمامی سعی خود را می نمایند تا شرایط مناسب برای پرواز بدون تاخیر هواپیماهایی که در این فرودگاه پرواز دارند را فراهم سازد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا

نام فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا: Soekarno-Hatta International Airport

کد یاتا: CGK

کد ایکائو: WIII

نوع فرودگاه: همگانی

ارتفاع از سطح دریا: 10 متر

ترمینال ها: 4 ترمینال مجزا

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا: www.soekarnohatta-airport.co.id

ترمینال های فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا

همانطور که بالاتر گفتیم این فرودگاه دارای 4 ترمینال مختلف است. ترمینال شماره 1 به عنوان اولین ترمینال این فرودگاه شناخته می گردد که در سال 1985هنگامی که فرودگاه ساخته شد، افتتاح گشت. این ترمینال دارای 3 بخش مختلف است.

هر کدام از این بخش های مختلف دارای 37 گیت مختلف پذیرش است. گنجایش سالانه این ترمینال همانطور که بالاتر نیز ذکر کردیم، در حدود 1 میلیون نفر است. این ترمینال برای پروازهای داخلی فرودگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمینال شماره 2، در سال 1991 ساخته و احداث شده است. این ترمینال در بخش شمال غربی فرودگاه و در نزدیکی ترمینال شماره 1 فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا قرار گرفته است. ترمینال شماره 2 همانند ترمینال شماره 1 دارای 3 بخش مختلف است.

معمولا بیشتر پروازهای مقاصد بین المللی شرکت های هواپیمایی همچون: ایرآسیا، لاین ایر و باتیک ایر که عضو اتحادیه اسکای تیم هم هستند، ازطریق این ترمینال صورت می گیرد. گفتنی است که ترمینال شماره 2 نسبت به ترمینال شماره 1 دارای ظرفیت پذیرش مسافر بیشتری است. این ترمینال سالانه بیش از 9 میلیون نفر مسافر را در سال پذیرش می کند.

ترمینال شماره 3 به عنوان سومین ساختمان اصلی فرودگاه شناخته می گردد. این ترمینال در ناحیه شمال شرقی فرودگاه سوئکارنو- هتا قرار گرفته است. گفتنی است که ساختمان شماره 3 این فرودگاه تا سال 2017 همچنان در دست ساخت بوده است.

معماری ساختمان این ترمینال نسبت به دو ترمینال دیگر بسیار متفاوت است. المان های طراحی و ساخت این ترمینال عبارتند از ترکیب معماری سنتی و مدرن. در طرح معماری این فرودگاه بسسیار به محیط زیست توجه شده است.

ترمینال شماره 3 هم برای پروازهای داخلی و هم برای پروازهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمینال باربری فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا در بخش شرقی ترمینال شماره 1 قرار گرفته است. از این ترمینال برای پروازهای کارگوی داخلی و خارجی استفاده می گردد.

برای افزایش ظرفیت ترمینال باربری این فرودگاه، مقرر شده است که این ترمینال را به بخش غربی ترمینال شماره 2 منتقل نمایند.

ترمینال مسافربری شماره 4 فرودگاه سوئکارنو- هتا جاکارتا در بخش شمالی فرودگاه تا سال 2020 افتتاح خواهد شد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا

برای این که در بین ترمینال های فرودگاه به صورت رایگان جا به جا شوید می توانید از اتوبوس های شاتل داخل فرودگاه محوطه فرودگاه استفاده نمایید.

البته اتوبوس های شاتل تنها راه مسافران این فرودگاه برای جا به جایی در فرودگاه نیست. برای این کار می توان از قطارهای داخل فرودگاه نیز استفاده نمایید.

برای رسیدن به مرکز شهر و یا به عکس، برای رسیدن به فرودگاه از شهر نیز می توان از اتوبوس های شهری، تاکسی و قطار استفاده کرد.

امکانات فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا

  • مسافران کلاس مالی در این فرودگاه می توانند با خرید بلیط مخصوص به سالن های مجهز فرودگاه که حمام دارند بروند و از امکانات آن استفاده نمایند.
  • اینترنت وای فای این فرودگاه به صورت رایگان در دسترس تمام مراجعین این فرودگاه قرار گرفته است.
  • چرخ دستی رایگان برای حمل چمدان های مسافران به صورت رایگان در اختیار همه قرار گرفته است.
  • فرودگاه به صورت 24 ساعته فعال است.
  • دستگاه های خودپرداز در فرودگاه موجود است.
منبع: الی گشت
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3847

به "معرفی فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا، اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا، اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید