همه چیز درباره اولین قطار گردشگری لرستان

به گزارش طفره، قطار یکی از هیجان انگیزترین وسایل حمل و نقل است و هواداران خاص خود را دارد. قطار از اتوبوس بسیار راحت تر است و در عین حال می توانید در طول جهت از مناظر و چشم اندازهای سفر لذت بیشتی ببرید. بحث قطارهای گردشگری یا قطارهای توریستی در سرتاسر جهان مطرح است و قطارهای ویژه ای در جهتهای توریستی راه اندازی شده است. با این حال این مقوله در ایران عمر چندانی ندارد و از سال 1396 و همزمان با ورود نخستین قطار گردشگری به ایران مطرح شده است. پس از راه اندازی چندین قطار گردشگری در جهتهای مختلف، اولین قطار گردشگری لرستان همزمان با شروع سال 98 شروع به کار کرد. عاملی که موجب رونق گردشگری این منطقه شده و در جهتی جذاب دیدنی های استان را نشان می دهد. برای گشت زنی سوار بر قطار توریستی لرستان با خبرنگاران همراه شوید.

همه چیز درباره اولین قطار گردشگری لرستان

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما خرم آباد اینجا را کلیک کنید

قطارهای گردشگری، شیوه ای هیجان انگیز برای سفر

حرکت اولین قطار گردشگری لرستان از 29 اسفند ماه سال 97 شروع شده و مسافران می توانند جهتی هیجان انگیز را با این قطارها طی نمایند. قطاری که هر پنجشنبه به حرکت در می آید و مسافران را به تماشای جاذبه های منطقه می برد. بحث قطار توریستی در ایران عمر چندانی ندارد و در واقع از سال 1396 و چندی پس از ورود نخستین قطارهای توریستی خارجی به ایران حرکت خود را روی خط راه آهن ایران شروع نموده اند. این ایده جالب و توریستی تا کنون در جهت های تهران-سوادکوه-ساری و تهران-زواره اجرا شده و قطار تفریحی لرستان نیز در جهت تهران - لرستان - خوزستان حرکت می نماید. علاوه بر این، مدتی است درهای ایستگاه راه آهن تهران به روی گردشگران باز شده تا پفراینده تاریخی این ایستگاه را که در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده، مرور نمایند.

با توجه به استقبال گردشگران تور قطار گردشگری یزد، گلستان و صحرای ترکمن، گیلان و رشت، شاهرود، بسطام و جنگل جادویی ابر نیز راه اندازی شده که می توانید برای گردش سوارشان شوید. برای آشنایی با قطار گردشگری شمال (جهت سوادکوه یا سه خط طلا) و مقایسه جهتها پیشنهاد می کنیم که نگاهی به مطلب آن در مجله بیاندازید.

برای رزرو آنلاین تور لرستان اینجا را کلیک کنید

متاسفانه راه اندازی قطارهای گردشگری تا به امروز با مسائل و موانعی همراه بوده که باعث اختلال و کند شدن این فرایند شده است. یکی از این مسائل تداخل برنامه حرکت قطار های گردشگری با قطار های مسافری و باری بوده است که باعث شده حرکت قطارهای گردشگری با محدودیت اجرا شود یا حتی در بعضی جهتها به صورت موقتی اجرا شود. اما تمایل شرکت های حمل و نقل ریلی و آژانس های مسافرتی برای اجرای تورهای ریلی، از شکل گیری همزمان بازار و محصولی جدید در دنیای گردشگری حکایت دارد که شاید به ارزان شدن سفر و به رونق صنعت گردشگری مناطق بکر و زیبا که از چشم گردشگران دور مانده یاری کند.

قطار گردشگری لرستان چیست؟

قطار تفریحی لرستان مانند سایر قطارهای گردشگری مقصدش همان مبدا حرکت شماست و هدفش تماشای زیبایی های خیره نماینده طبیعت استان است. برای آشنایی با ویژگی ها و توقفگاه های جهت صحبت های مجری پروژه در رابطه با راه اندازی قطار توریستی لرستان را بخوانید.

آقای حامد خلیلی، گفت: این قطار یک ریل باس با چهار واگن به ظرفیت 336 نفر است که در همان جهت ریلی تهران خوزستان حرکت می کند، اما با توجه به جاذبه های این منطقه تنها 74 کیلومتر از این جهت ریلی، برش خورده که آبشارها، تونل ها و پل های تاریخی و ایستگاه های قدیمی راه آهن لرستان نیز در این بخش قرار می گیرند. وی افزود: مبدأ حرکت این قطار گردشگری، ایستگاه اراک است که مسافران از این نقطه با قطار به درود در لرستان منتقل می شوند و از آن پس گردش مسافران روی خط آهن لرستان شروع می شود. سفر با این قطار یک روز طول می کشد و در نهایت در ایستگاه اراک به سرانجام می رسد.

چنانچه در شهر اراک ماندگار شدید و خواستید شبی را در این پایتخت صنعتی ایران سپری کنید می توانید مطلب 10 مورد از جاذبه های شهر اراک را بخوانید و برای زمان اقامتتان در شهر برنامه ریزی کنید.

برای رزرو آنلاین هتل لرستان اینجا را کلیک کنید

همچنین قطار دیدنی لرستان تقریباً در تمام ایستگاه ها توقف دارد و گردشگران از آن پیاده می شوند. این توقف ها در پنج، شش ایستگاه تنها چند دقیقه طول می کشد که ما به آن توقف دیدی می گوئیم. اما قطار گردشگری لرستان در یکی از ایستگاه ها حدود 20 دقیقه توقف دارد که فرصتی برای دیدن پل های بلند لرستان و آبشارهای آن به مسافران می دهد. در ایستگاه بیشه نیز این توقف تا دو ساعت ادامه دارد تا مسافران فرصت کافی برای بازدید از این منطقه منحصر به فرد داشته باشند. ایستگاه سرانجامی قطار نیز، آب مامون است که بعد از یک ساعت توقف دوباره به درود برمی شود و حرکت آن تا اراک ادامه دارد.

تور قطار گردشگری لرستان و رزرو آن

در حال حاضر برای رزرو تور و خرید بلیط قطار گردشگری لرستان باید 258 هزار تومن به ازای هر نفر پرداخت کنید. گفتنی است مجله خبرنگاران این خبر را صرفا جهت اطلاع رسانی به عزیزان و علاقه مندان حوزه گردشگری منتشر نموده است و بسته کامل سفر با این قطار توسط تعدادی از آژانس های گردشگری لرستان و شرکت های ریل گردی عرضه شده که در صورت تمایل می توانید به آن ها مراجعه کنید.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که بر خلاف بعضی اظهارات مسئولان، مبدأ حرکت این قطار تهران نیست و برای همسفر شدن با این قطار گردشگری باید به لرستان یا اراک رفت. البته شرکت های ریل گردی که آن را برگزار می نمایند معمولا صبح زود با اتوبوس از تهران راهی اراک می شوند و مسافرانی که احساس می نمایند در طول راه بیش از حد خسته می شوند، با هماهنگی قبلی امکان رزرو هتل در شهر اراک و سفر دو روزه (یا بیشتر) را دارند.

قطار تفریحی لرستان در ایستگاه های دربند، دورود، چم چیت، آبشار عیدانه، بیشه، 501 (محل سرو نهار)، 503، سپیدشت، چمسنگر، کشور، 538 و آب مامون توقف دارد و همین جهت را به دورود و سپس اراک برمی شود.

اگر قصد رزرو بلیط قطار لرستان (معمولی) را داشته باشید می توانید به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

برای رزرو آنلاین بلیط قطار لرستان اینجا را کلیک کنید

در این مطلب با تعریف قطارهای گردشگری آشنا شدیم و جهتهای فعلی آن در کشور را نام بردیم. سپس با قطار تفریحی لرستان بین دو شهر اراک و لرستان را پیموده و توقفگاه های جهت را به ترتیب اعلام کردیم. در ادامه هم تور قطار گردشگری، تورهای تهران و قیمتش از شهر تهران را گفتیم، امیدواریم که در تصمیم گیری شما موثر بوده باشد.

اگر تجربه سواری با قطار گردشگری لرستان را دارید آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8700

به "همه چیز درباره اولین قطار گردشگری لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره اولین قطار گردشگری لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید