مسائل زمین برای ساخت مدرسه در تهران، 50 مدرسه در منطقه 22 کم داریم

به گزارش طفره، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران با اشاره به مسائل تخصیص زمین برای ساخت مدرسه در تهران اظهار کرد: منطقه 22 منطقه محرومی است و با وجود اینکه از برترین منطقه ها تهران است، اما برج سازها فکر مدرسه سازی نبوده اند. حدود 50 مدرسه در منطقه 22 کم داریم.

مسائل زمین برای ساخت مدرسه در تهران، 50 مدرسه در منطقه 22 کم داریم

نعمت بنی آدم در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در شرایط فعلی تعامل خوبی با شهرداری و شورای شهر در امر مدرسه سازی در مرکز پیدا نموده ایم اظهار کرد: در عرض 22 سال گذشته، جواب سلام ما را هم نمی دادند، ولی اکنون و در شرایط فعلی تعامل خوبی میان اداره کل نوسازی، شهرداری و شورای شهر ایجاد شده و می توانیم کار را پیش ببریم. تمام شهرداری های منطقه ها هم با ما همکاری خوبی دارند.

وی اضافه نمود: امید است شورای شهر ششم هم همین برنامه را ادامه دهند. اکنون 60 مدرسه آماده افتتاح داریم. این 60 مدرسه عمدتا مدارس تخریبی بودند و امید است تا مهر 1400 تعداد مدارس آماده بهره برداری را به 100 برسانیم. در شرایط کرونایی و تحریمی خیرین به خوبی موضوع را درک کردند. انتظار داریم همچون دوره شورای پنجم و تیم مدیریت شهری، شورای شهر آینده هم با ما همکاری کند که نقصان فضای آموزشی با همراهی خیران عظیموار کاهش یابد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران با اشاره به وجود ساختمان های قدیمی و مخروبه مدارسی که قدمت 60 تا 70 ساله در تهران دارند گفت: 30 تا 40 درصد مدارس تهران، تخریبی هستند و احتیاج به بازسازی دارند. سازمان نوسازی کوشش می نماید و خیرین هم متوجه شده اند و یاری می نمایند.

بنی آدم با اشاره به مسائل تخصیص زمین برای ساخت مدرسه در تهران اظهار کرد: منطقه 22 منطقه محرومی است و با وجود اینکه از برترین منطقه ها تهران است، اما برج سازها فکر مدرسه سازی نبوده اند. حدود 50 مدرسه در منطقه 22 کم داریم. اگر مدارس مورد احتیاج منطقه 22 تا سه سال آینده ساخته نگردد جمعیت 500 هزار نفری که در برج ها ساکن می شوند بار مضاعفی بر مدارس منطقه ها 9 ، 2 و 5 وارد می نمایند و حتی ممکن است 2 و یا 3 شیفته شوند.

وی اضافه نمود: شهرداری و شورای شهر می توانند در قالب برنامه معین یاری نمایند که تخصیص زمین، بر و کف، برق و گاز و آب برای مدارس تسهیل و تسریع گردد. اگر فرایندهای موجود اصلاح و تسریع گردد در آینده منطقه فقیر به لحاظ فضای آموزشی در تهران نخواهیم داشت. امید است شورای شهر بعدی این همکاری را داشته باشند که خیرین هم برای اجرای برنامه دوسالانه خود دلگرم شوند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران با بیان اینکه مدیریت شهری تعهد نموده است 22 مدرسه در 22 منطقه تهران تحت اسم مدرسه شهفرایند بسازد گفت: در ازای آن 22 مدرسه شهفرایند، خیرین، نوسازی مدارس و آموزش و پرورش هرکدام ساخت 22 مدرسه را تعهد نموده اند و پیش بینی ما ساخت بیش از 100 مدرسه با یاری خیرین است تا به این ترتیب در عرض سه سال آینده نقصان فضای آموزشی رفع گردد.

بنی آدم اضافه نمود: همه منطقه ها تهران عظیم هستند و به اسم مثال منطقه 4 تهران بیش از استان سمنان جمعیت دارد. تهران از فقیرترین استان ها از حیث فضاهای آموزشی است. زمین گران است. نمی گردد زمین پیدا کرد. خیّر داریم، زمین نداریم. شورای شهر قول داده است که این کار را انجام دهند که امیدواریم این فرایند تداوم یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 15294

به "مسائل زمین برای ساخت مدرسه در تهران، 50 مدرسه در منطقه 22 کم داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل زمین برای ساخت مدرسه در تهران، 50 مدرسه در منطقه 22 کم داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید