مسافران از بازار سیاه بلیت هواپیما نخرند

به گزارش طفره، سازمان هواپیمایی کشوری به مردم توصیه کرد از بازار سیاه بلیت نخرند. فروش بلیت خارج از چارچوب مشخص شده تخلف محسوب می گردد.

مسافران از بازار سیاه بلیت هواپیما نخرند

با توجه به افزایش تقاضای خرید بلیت هواپیما در آستانه تعطیلات چندروزه خردادماه که احتمال سوداگری در بازار را دوچندان می نماید، سازمان هواپیمایی کشوری به مردم توصیه کرد از بازار سیاه بلیت نخرند.

طبق قانون برنامه پنجم توسعه و با آزادسازی و شناور شدن نرخ خدمات هوایی، تعیین قیمت بلیت هواپیما به وسیله نهادهای دولتی غیرممکن شده است؛ اما سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هوایی را ملزم نموده که نرخ های خود را در پایگاه های اینترنتی رسمی این شرکت ثبت نمایند تا مشتریان به خصوص در ایام تعطیلات رسمی با قیمت بالا بلیت تهیه ننمایند.

به طور معمول در روزهای عادی، شرکت های هوایی نرخ بلیت را در بسیاری از مسیرهای داخلی حتی به یک سوم کاهش می دهند تا مسافران بیشتری با پروازهای آن ها جابجا گردد و بسیاری از آژانس های هوایی در این ایام با نرخ کمتری که شرکت های تعیین نموده اند، بلیت عرضه می نمایند.

در آستانه تعطیلات چندروزه هفته آینده که از 13 تا 18 خرداد ادامه دارد و نیز تعطیلات عید سعید فطر در روزهای 23 تا 26 خرداد، بار دیگر عده ای سودجو در پی فروش بلیت هواپیما در مسیرهای پر تقاضا با چند برابر قیمت آن هستند؛ اما سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نموده است که اجازه نخواهد داد قیمت ها از نرخ تعیین شده، بیشتر گردد.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، می گوید:

شرکت های هوایی حداقل و حداکثر قیمت بلیت در مسیرهای مختلف را در سایت های خود تعیین نموده اند و اگر بلیتی بالاتر از نرخ آن ها فروخته گردد، تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.

اسعدی سامانی روز آدینه گفت:

در روزهای اخیر بعضی از سایت های اینترنتی بدون مجوز وارد بازار شده و بلیت هواپیما را در مسیرهای پر تقاضا برای ایام تعطیلات هفته آینده با قیمت بالاتری به مردم عرضه می نمایند.

این مقام مسئول تأکید کرد:

در صورتی که متقاضیان باقیمت بالاتری بلیت تهیه نموده اند، می توانند در بخش رسیدگی به شکایات پایگاه اینترنتی سازمان هواپیمایی کشوری، اعتراض و شکایت خود را ثبت نمایند تا به این موارد رسیدگی گردد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تأکید کرد:

سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت های هوایی در پی این هستند که از هرگونه عرضه بلیت با نرخ های بیشتر جلوگیری نمایند.

رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این رابطه گفت:

در زمان اوج سفرهای هوایی و به خصوص تعطیلات رسمی این سازمان برای جلوگیری از عرضه بلیت با نرخ بیشتر از چارچوب های قانونی، هماهنگ با سیر ارکان های نظارتی کوشش می نماید تا قیمت ها افزایش نیابد.

جعفرزاده به مسافران توصیه کرد:

متقاضیان باید بلیت های مورد احتیاج خود را از مراجع معتبر و سایت هایی که از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز دارند، خریداری نمایند.

فروش بلیت خارج از چارچوب تعیین شده (قیمتی که شرکت های هواپیمایی در سایت های خود اعلام نموده اند) تخلف محسوب می گردد و با متخلفان طبق ضوابط و مقرارت قانونی برخورد خواهد شد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 18404

به "مسافران از بازار سیاه بلیت هواپیما نخرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران از بازار سیاه بلیت هواپیما نخرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید