تور استانبول: بازار عمده پوشاک استانبول کجاست؟

به گزارش طفره، بازار عمده پوشاک استانبول

درست است که استانبول شهری بسیار زیبا و تفریحی است و پتانسیل زیادی برای جذب دنیاگرد و دنیاگرد از بسیاری از نقاط دنیا و علی الخصوص ایران را دارد اما یکی از جاذبه های سفر به استانبول، خرید از بازار عمده پوشاک استانبول است. البته این خرید شامل پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه و یا حتی دیگر ملزومات در آن برای خرید است. ما امروز در خبرنگاران می خواهیم تا بازار عمده پوشاک استانبول را به اتفاق یکدیگر مورد آنالیز قرار دهیم.

تور استانبول: بازار عمده پوشاک استانبول کجاست؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول را بیشتر باید به عنوان یک مرکز خرید بزرگ که امکانات بسیار زیادی دارد دید که در آن امکان زندگی و کار کردن برای اهالیش نیز وجود دارد! هر کجای استانبول پر است از مراکز خرید، اوت لت ها و بازارهای مختلف که برای خرید کردن مثل یک بهشت می مانند. بیشتر از همه این عناوین، خیلی ها هستند که در پی یک خرید جانانه هستند، حال چه برای مصارف شخصی خودشان و چه برای فروش به صورت مزون، بوتیک و عمده.

  • بازار آکسارای | Aksaray

اولین بازاری که می خواهیم به شما معرفی کنیم که در زمینه بازار عمده پوشاک استانبول فعالیت می نماید، بازار آکسارای (Aksaray) است. آکسارای یکی از قدیمی ترین منطقه ها استانبول است و خیابان های معروف زیاد و بعلاوه جاذبه هایی همچون میدان سلطان احمد، ایا صوفیه و مسجد سلطان احمد را در خود دارد اما عمده معروفیت آکسارای به خاطر مراکز خرید عمده ای است که در آن وجود دارد. منطقه آکسارای در استانبول مرکز فروش عمده انواع پوشاک خانم ها و آقایان، کیف، کفش و پارچه است. در بازار آکسارای می توان برترین نوع پوشاک را با برترین قیمت را به صورت عمده بخرید.

جالب است بدانید که این محله به پاتوق ایرانیان معروفیت پیدا نموده است. درباره بازارهای آکسارای این نکته را از قلم نیاندازید که اگر برای خرید آن هم به صورت عمده می روید، تا می توانید بدون خجالت چانه بزنید زیرا در آخر مطمئن باشید که هر چقدر هم که تخفیف زیادی گرفته باشید اما فروشنده مورد نظر شما سود نموده است. مرکز خرید آکسارای قیمت های بسیار مناسب و اجناس با کیفیتی دارد.

در آکسارای یک بازار زیرزمینی هم وجود دارد که به عنوان یکی از بازارهای بزرگ شهر استانبول شناخته می گردد. در بازار زیرزمینی آکسارای مغازه های زیرزمینی زیادی وجود دارد که این مغازه ها لباس های زنانه و مردانه می فروشند، اما به هر حال این انتظار را نداشته باشید که لباس های اصل و به اصطلاح اورجینالی را تحویل بگیرید بلکه در برترین حالت، اجناس های کپی (high copy) خوبی را می توانید از این بازار خریداری نمایید. به هر حال، این مرکز برای افرادی مناسب است که در پی اجناسی با قیمت مناسب هستند.

آدرس: Aksaray Mahallesi, Asım Bey Sk. 29/A, 34096 Fatih/İstanbul, Turkey

  • بازار فاتیح استانبول | fatih istanbul market

بازار فاتیح استانبول (fatih istanbul market) را به عنوان بازار عمده پوشاک استانبول اما کلی تر باید دید. این بازار یکی از مراکز خرید کلی و مقرون به صرفه است که علی الخصوص چهارشنبه ها در بازاری به نام چهارشنبه بازار (Carsamba) بسیار شلوغ تر و پرجنب و جوش تر از همواره می گردد. در هر روز هفته اگر در ساعات اولیه روز به منطقه فاتیح و محله چهارشنبه در استانبول که بروید، قطعا با صحنه ای جالب روبرو خواهید شد. دست فروشان و مغازه ها همگی با هم اجناسشان را عرضه می نمایند و خریداران را به سوی خود فرا می خوانند.

از دوران بیزانس چهارشنبه بازار در این محله به پا می شد و از همان زمان با تاروپود این محله عجین شد، به طوری که ترک ها هم پس از تصرف این منطقه به آن احترام گذاشته و نام کل منطقه را چهارشنبه گذاشتند. بیشتر محصولات این بازار را لباس های مقرون به صرفه قیمت، لوازم خانگی و مواد غذایی تشکیل می دهد. اینجا برای خرید گردشگران چیز خاصی وجود ندارد اما آن ها برای بازدید از چهارشنبه بازار استانبول انبوهی از مردم محلی و سرزندگی که بر آن حاکم است به این محله می آیند. درست است که این بازار، عمده فروشی است اما شما در آن می توانید در چهارشنبه بازار میوه، سبزیجات، پنیر، زیتون، ادویه جات، لوازم آشپزخانه، لباس، کیف و کفش بخرید.

آدرس: Zeyrek Mh., Nevşehirli İbrahim Paşa Cd. No:19, 34083 Fatih/İstanbul, Turkey

  • بازار ماحموت پاشا | Mahmut Paşa

بازار بعدی که می خواهیم به شما به عنوان بازار عمده پوشاک استانبول به شما معرفی نماییم، بازار ماحموت پاشا (Mahmut Paşa) است که در آن می توانید همه نوع وسیله ای را پیدا کنید. بازار ماحموت پاشا استانبول بازاری تاریخی است که از مراکز خرید استانبول آن هم از نوع مقرون به صرفهش در ناحیه ای بین بازار بزرگ و امینونو واقع شده است. در این بازار همه نوع لباس زنانه، مردانه و حتی بچه گانه ای پیدا می گردد. در همسایگی این بازار جاذبه های مختلفی وجود دارد که اگر خواستید پس از یک دل سیر خرید کردن می توانید به آن ها هم سری بزنید. مسجد محمود پاشا که به وسیله وزیر اعظم محمود پاشا احداث شده است یکی از این جاذبه ها است.

این بازار خرید بسیار بزرگ در استانبول که اجناسش را با قیمت های مناسب به فروش می رساند، حدود 256 مغازه، 1 حمام عمومی، آرامگاه، آبخوری و کیوسک هایی برای توزیع آب آشامیدنی در خود دارد. از جمله کالاهایی که می توان در بازار محمود پاشای استانبول با قیمتی مقرون به صرفه و به صرفه تهیه کرد می توان به: پوشاک و لباس زنانه مردانه و بچگانه، صنایع دستی، ظروف مسی، ادویه جات، روسری، کیف پول، عینک و ملزومات زنانه، مواد غذایی و سبزیجات تازه، سوغاتی های مخصوص ترکیه، شیرینی و باقلوا و بعلاوه طلا و جواهر اشاره نمود اما تجارت اصلی این بازار، پوشاک است.

بازار هم ماحموت پاشا همچون دیگر بازارهای خرید عمده پوشاک استانبول که برای خرید مقرون به صرفه مناسب است اما باید این نکته را در هنگام خرید در بازارهای محلی و قدیمی همچون ماحموت پاشا به خاطر داشته باشید که حتماً برای هر خریدی که می کنید، چانه بزنید. چانه بزنید زیرا اگر فروشنده ها بفهمند که شما گردشگر هستید بدون شک قصد دارند تا گران تر کالای مذکور را به شما بفروسند پس با خیال آسوده درباره قیمت و از روی موضع قدرت با خریدار وارد مذاکره شوید.

آدرس: Mahmutpaşa Hamamı Sk. No:20, 34120 Fatih/İstanbul, Turkey

  • بازار مرتر | Istanbul market Merter

بازار مرتر استانبول یکی از بزرگ ترین بازار های خرید در شهر استانبول است که به آسانی می تواند از عهده برآورده کردن سلیقه خریداران مشکل پسند بر بیاید. مرکز خرید مرتر یکی از برترین مراکز خرید ترکیه بوده و در واقع قطب اصلی پوشاک و صادرات عمده در زمینه لباس از شهر استانبول به سراسر جهان می باشد.

بازار مرتر استانبول به دلیل فروش عمده انواع لباس های خاص، با کیفیت و زیبا با قیمت مناسب و با صرفه؛ بهشتی رویایی برای بازرگانان لباس و همین طور مشتریان پوشاک از سراسر جهان می باشد. یکی از ویژگی های بازار مرتر استانبول این است که به فرودگاه بین المللی آتاتورک نزدیک است و به همیتن خاطر مسافرین و گردشگران بسیاری به آن می توانند دسترسی داشته باشند.

از جمله ویژگی های خوبی که بازار مرتر به عنوان بازار عمده پوشاک استانبول دارد این است که در کنار فروش و توزیع عمده پوشاک در این بازار به ارائه فروش جزئی و تک نیز می پردازد که برای خریداران به منظور استفاده شخصی از البسه، فرصت بسیار خوبی به شمار میرود. بعلاوه در این بازار در زمان حراج می توان برترین و شیک ترین لباس ها اعم از لباس های خانگی و مجلسی، کیف و کفش را با مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

علاوه بر این هر ساله در فستیوال های مهم و پر هوادار خرید فصل ترکیه که با آمدن نوروز و جشن سال نو میلادی در بازارهای استانبول پر رونق تر می گردد، می توان خریدی با تخفیفات ویژه را انجام داد. دریافت و ارسال پوشاک خریداری شده به کشور مقصد نیز از دیگر خدمات ارزنده و موثری است که تجار این بازار برای راحتی حال مشتریان و گردشگران عرضه می نمایند.

آدرس: Mehmet Nesih Özmen Mahallesi, Haldun Taner Sk. No:3, 34173 Güngören/İstanbul, Turkey

  • بازار عثمان بی | Osmanbey

خیابان عثمان بی یکی از خیابان های بسیار قدیمی استانبول است که علاوه بر داشتن جاذبه های تاریخی در خود، بازار عمده پوشاک استانبول نیز هست. این خیابان در سال 1860 میلادی ساخته شده و امروزه به عنوان یکی از پاتوق های بوتیک داران و خانم های عاشق خرید نیز شده است. وجود مراکز خرید متنوع و بزرگ با اجناسی برتر و شیک، باعث شده است تا این خیابان در نگاه تمامی بانوان، ایده آل ترین نقطه استانبول به شمار آید. در این خیابان می توانید انواع و اقسام لباس های زنانه ،مردانه و بچه گانه را بیابید. لباس های مجلسی زنانه ای که در عثمان بی به فروش می رسد یکی از به روزترین مدل ها را به مشتریانش ارائه می نماید.

آدرس: Karayolları Mahallesi, Osmanbey Cd., 34255 Gaziosmanpaşa/İstanbul, Turkey

بازار زیتون بورنو | Zeytinburnu

منطقه زیتون بورنو در خود یکی از بازارهای عمده فروش پوشاک بچه ها را در خود دارد. زیتون بورنو محله ای قدیمی است که در قسمت اروپایی استانبول و در همسایگی باکرکوی قرار گرفته است. این محله به این دلیل زیتون بورنو نام گرفته است که درختان زیتون در آن به فراوانی یافت می گردد. این محله همانطور که گفتیم دارای یک بازار بسیار عمده و بزرگ است که در آن انواع و اقسام پوشاک بچه گانه در انواع رنج های سنی را به همراه وسایل مورد استفاده بچه ها به صورت عمده و با قیمتی مناسب به فروش می رساند. البته چندین و چند مرکز خرید در این منطقه نیز وجود دارد.

آدرس: Yeşiltepe Mh., 24/A Sk., 34025 Zeytinburnu/İstanbul, Turkey

بازار خیابان نیشانتاشی | Nisantasi Anahtarcisi

یکی از خیابان های معروف استانبول که بورس فروش عمده لباس های مجلسی است، خیابان نیشانتاشی است. اگر به استانبول رفتید و قصد خرید کردن از این خیابان را داشتید به یاد داشته باشید که لباس های دست دوز این خیابان بسیار گران قیمت هستند.

آدرس: Ali Bey Apt. No:3, Şişli/İstanbul - Avrupa, Turkey

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 18463

به "تور استانبول: بازار عمده پوشاک استانبول کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: بازار عمده پوشاک استانبول کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید