مالزی یا تایلند؟ به کدام سفر کنیم؟

به گزارش طفره، مالزی یا تایلند

وقتی حرف از سفر خارجی می گردد، در ذهن ما معمولا یک مسئله خاص پیش می آید: آیا این سفر بهترین انتخاب برای من است؟ باید به شما بگوییم که یک انتخاب مطلق وجود ندارد، بلکه شما باید با توجه به سلایق تان گزینه بهتر را در نظر بگیرید. مثلا زمانی که می خواهید مالزی یا تایلند را انتخاب کنید، راهی که برای انتخاب درست پیش رویتان است، مقایسه بعضی از فاکتورها نظیر قیمت، جاذبه ها، ویزا، غذا و از این دست موارد می باشد که با سلیقه و بودجه شما جور در بیاید. ما در خبرنگاران با فرآهم آوردن مطلب زیر امیدواریم تا انتخاب شما را بین مالزی یا تایلند راحت تر کنیم. همراه ما شوید:

مالزی یا تایلند؟ به کدام سفر کنیم؟

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

آب و هوا

یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب مقصد در نظر دریافت آب و هوا است. مالزی و تایلند هر دو آب و هوای گرمی دارند که بسته به فصل دمای آن ها کمی بالا و پایی می گردد.

مالزی آب و هوای استوایی دارد و در بیشتر مواقع گرم است. سعی کنید که اگر می خواهید به مالزی بروید فصل مانسون یا بارانی را در نظر بگیرید، زیرا در این موقع از سال باران های مکرر و متنوابی در این کشور دیده می گردد. در این فصل یعنی بین آبان تا بهمن، باران های شدیدی در این کشور جاری است که خب به طبع، هوا نیز کمی خنک تر از روزهای معمولی می باشد.

آب و هوای کشور دو فصلی تایلند، به دو فصل مرطوب و خشک تقسیم می شد. معمولا بین ماه ها اردیبهشت تا بهمن، زمان خوبی برای سفر به این کشور است که هوا بهتر می باشد. البته تایلند به گونه ایست که بهتر است شهر به شهر آن را مورد مقایسه قرار دهید. برای مثال پوکت در تمام طول سال آب و هوای گرم و مرطوب دارد. پاتایا کمی هوای خنک تری دارد، زیرا به ساحل نزدیک است و البته مرطوب تر است. در بانکوک گرم ترین ماه سال اواخر اسفند تا اواسط فروردین است و به دلیل وجود ابرها در تابستان، هوای آن خنک تر می گردد.

بهتر است برای انتخاب بین مالزی یا تایلند حتما آب و هوای ماهی که می خواهید سفر کنید را، در نظر بگیرید.

هزینه ها

قیمت هتل ها در تایلند و مالزی در طول سال متفاوت است. ما در این قسمت به مقایسه قیمت ها در فصل حاضر (زمستان، دی ماه) می پردازیم و پایتخت دو کشور یعنی کوالالامپور در مالزی و بانکوک در تایلند، مقیاس ما خواهند بود:

  • هتل های کوالالامپور

هتل های 3 ستاره: قیمت برای یک شب از 105 هزار تومان

هتل های 4 ستاره: قیمت برای یک شب از 155 هزار تومان

هتل های 5 ستاره: قیمت برای یک شب از 290 هزار تومان

  • هتل های بانکوک

هتل های 3 ستاره: قیمت برای یک شب از 65 هزار تومان

هتل های 4 ستاره: قیمت برای یک شب از 120 هزار تومان

هتل های 5 ستاره: قیمت برای یک شب از 325 هزار تومان

مشاهده می کنید که در این فصل هتل های مالزی کمی گران تر هستند اما ممکن است در زمان دیگر این مورد برعکس باشد. به این نکته نیز توجه کنید که شهرهای مختلف، قیمت های متفاوتی از نظر اقامت گاه دارند. مثلا شهر پوکت در تایلند کمی گران تر از بانکوک می باشد.

حمل و نقل

بین مالزی یا تایلند مورد دیگری که باید به آن توجه کنید حمل و نقل در داخل کشور و هزینه آن ها است. بین این دو کشور از نظر سیستم حمل و نقلی، تایلند به نظر کشور گران تری می رسد.

  • مالزی:

بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی: حدود 2200 تومان

بلیط یک ماهه: حدود 85 هزار تومان

نرخ ورود به تاکسی: حدود 2600، هر یک کیلومتر 1770 تومان

بنزین: حدود 1900

  • تایلند:

بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی: حدود 2700 تومان

بلیط یک ماهه: حدود 100 هزار تومان

نرخ ورود به تاکسی: حدود 3800، هر یک کیلومتر 900 تومان

بنزین: حدود 3000

شکم گردی

یکی از مهم ترین نکته ها در سفر شکم گردی است! یعنی اینکه شما باید بدانید که چه غذایی مطابق با طبعتان است.

در مالزی نمی توان غذا را به یک دسته بندی به نام غذاهای مالزیایی تقسیم کرد، زیرا این کشور از تنوع پر است. به خاطر تنوع فرهنگی مالزی، ترکیب غذاهای مالزیایی، چینی و هندی، غذاهای این کشور هستند. به خاطر این گوناگونی، این امکان برای شما وجود دارد که هر دفعه که شام یا ناهار می خورید، طعم جدیدی را امتحان کنید. آن ها همگی مواد متفاوت، ادویه های مختلف و … دارند که انگار با تجربه هر کدام با یک فرهنگ جدید آشنا می شوید.

تایلند اما غذای یکپارچه ای به نام غذای تایلندی دارد که در تمام دنیا معروف است. بگذارید از همین اول یک مورد را برایتان روشن کنیم: غذاهای تایلند بسیار خوشمزه هستند و تنها شامل حشرات نمی شوند! این عقیده نادرست، ناشی از رسانه های اشتباهی است که در جریان است. در سراسر تایلند می توانید غذاهای بسیار خوشمزه ای را امتحان کنید که با قیمت پایین شان، تجربه ای فراموش نشدنی برایتان خوهد بود. بیشتر غذاهای تایلندی کمی برنج نیز دارند که در کنار مواد مختلف با طبع متفاوتی که در نظر داریم، هیجان انگیز و خوشمزه خواهند بود.

ویزا

خب، می توان گفت که مطلب مهم دیگر ویزا یا ویزا کشور مقصد است. بین مالزی یا تایلند می توان گفت که ورود به مالزی راحت تر است، زیرا ایرانیان، برای ورورد به این کشور احتیاجی به ویزا ندارند. البته این بدان معنی نیست که اخذ ویزای تایلند سخت است. شما می توانید اخذ ویزا را توسط خودتان، نماینده یا کارگزارتان یا آژانسی که تور تایلند را از آن خریده اید، انجام دهید. کافی است مدارک مورد احتیاج را توسط یکی از موارد بالا به سفارت برسانید و به راحتی ویزای این کشور را اخذ نمایید.

جاذبه ها

مالزی یا تایلند فرقی ندارند، هردوی این کشورها پر از جاذبه های گوناگونی هستند که می توانید از آن ها بازدید کنید. هر دو ساحل های تفریحی، مکان های باستانی، مراکز خرید متنوع و … را در خود جای داده اند که شرح تک تک آن ها در این متن نمی گنجد.

پیشنهاد ما به شما این است که مطالب مربوط به این دو کشور در مجله خبرنگاران که لینک آن ها در زیر آمده است را مطالعه نمایید و انتخاب بهتری بین این دو کشور داشته باشید:

  • کشور تایلند
  • کشور مالزی
منبع: الی گشت
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3971

به "مالزی یا تایلند؟ به کدام سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی یا تایلند؟ به کدام سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید