لیورپول سوپرکاپ اروپا را فتح کرد

به گزارش طفره، لیورپول پیروز شد با رجحان در ضربات پنالتی مقابل چلسی، سوپرکاپ اروپا را فتح کند.

لیورپول سوپرکاپ اروپا را فتح کرد

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

دیدار سوپرجام اروپا چهارشنبه شب از ساعت 23:30 به وقت تهران در شهر استانبول میان تیم های لیورپول، قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان و چلسی، فاتح لیگ اروپا در فصل 19-2018 برگزار گردید که این بازی پس از تساوی 2 - 2 در وقت های معمول و اضافه، با پیروزی 5 بر 4 لیورپول در ضربات پنالتی سرانجام یافت.

در این دیدار که برای نخستین بار در تاریخ رقابت های اروپایی یک داور زن مسابقه فوتبال مردان را سوت زد، نخست این چلسی تحت راهنمایی فرانک لمپارد بود که در دقیقه 36 توسط اولیویه ژیرو به گل رسید. نیمه نخست با همین یک گل و با پیروزی چلسی به سرانجام رسید، اما مردان یورگن کلوپ در نیمه دوم خیلی زود گل خورده را جبران نموده و به بازی برگشتند. این گل توسط سادیو مانه در دقیقه 48 به ثمر رسید.

پس از این گل دو تیم موقعیت های خود را یکی پس از دیگری به هدر دادند تا با سرانجام 90 دقیقه، کار به وقت های اضافی کشیده گردد، جایی که سادیو مانه دومین گل خود و تیمش را در دقیقه 95 به ثمر رساند. نگرانی طرفداران چلسی اما خیلی طول نکشید، چرا که داور با یک تصمیم بحث برانگیز، نقطه پنالتی را به نشانه خطای دروازه بان لیورپول نشان داد تا آبی های لندن توسط جورجینیو در دقیقه 101 کار را به تساوی بکشانند.

به این ترتیب همچون وقت های معمول، بازی در وقت های اضافه هم مساوی سرانجام یافت تا تکلیف مسابقه در ضربات پنالتی معین گردد. در ضربات پنالتی برای لیورپول به ترتیب روبرتو فیرمینو، فابینیو، دیووک اوریگی، ترنت الکساندر آرنولد و محمد صلاح گلزنی کردند. برای چلسی هم جورجینیو، راس بارکلی، میسون مونت و امرسون ضربات خود را به گل تبدیل کردند، اما تامی آبراهام آخرین ضربه چلسی را درست همان جایی زد که دروازه بان لیورپول حضور داشت و به این ترتیب ضربه اش مهار شد.

با این نتیجه، لیورپول برای چهارمین بار در تاریخش قهرمان سوپرجام اروپا شد. این تیم پیش از این در سال های 1977، 2001 و 2005 فاتح این جام شده بود. تسنیم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3493

به "لیورپول سوپرکاپ اروپا را فتح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیورپول سوپرکاپ اروپا را فتح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید