قوه قضائیه درباره احکام خود روشنگری کند، سلبریتی ها دخالت نکنند

به گزارش طفره، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: قوه قضائیه باید درباره احکام صادره خود برای مردم روشنگری کند تا اگر کسی ابهامی دارد، برطرف گردد.

قوه قضائیه درباره احکام خود روشنگری کند، سلبریتی ها دخالت نکنند

سیدکمال الدین سجادی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به طرح مطالبات مردمی مربوط به احکام قضایی در فضای مجازی، اظهار کرد: هر کشوری در ساختاری که دارد برای بخش های مختلف قوای خود، نهادهایی را تعیین نموده که براساس قوانین موجود در آن کشور کار خود را انجام می دهند و مسائل مربوط به صدور احکام قضایی نیز از جمله همین موارد است.

وی اضافه نمود: احکامی که قوه قضائیه صادر می نماید هم براساس قوانین موجود است و کسی براساس نفع شخصی خود حکمی نمی دهد، اما گاهی احکامی که صادر می گردد مورد سوءاستفاده قرار می گیرند که این موضوع جای توجه و دقت بیشتری را از سوی مسئولان قضایی می طلبد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه سلبریتی ها گاهی در مسائلی دخالت می نمایند که ربطی به آنان ندارد، اظهار کرد: این افراد مشهور یا سلبریتی ها کسانی اند که یا هنرپیشه هستند یا فعالیت های فرهنگی انجام می دهند و حالا به خاطر توجهی که از سوی مردم به آنان انجام می گردد، می آیند و در بعضی مسائل دخالت می نمایند و چیزهایی منتشر می نمایند که ربطی به آنان ندارد.

سجادی توضیح داد: معمولاً احکامی که از سوی قوه قضائیه صادر می گردد امکان تجدیدنظر و فرجام خواهی دارد و فرایند قانونی خود را طی می نماید، پس اگر اعتراضی وجود دارد، خود وکلا و کارشناسان می توانند آنها را جمع آوری نمایند و به قوه قضائیه ارائه دهند؛ پس ممکن است هنرمندانی که بیشترین هنرشان رمان خواندن یا فیلم دیدن است، واقعاً درباره احکام قضایی بی سواد باشند.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید درباره احکام صادره خود برای مردم روشنگری کند و علل آن را شرح دهد، گفت: سخنگویان نهادها و قوای مختلف مانند سخنگوی قوه قضائیه باید بیایند و درباره احکامی که صادر شده است برای مردم روشنگری نمایند تا اگر کسی ابهامی دارد، رفع گردد.

سجادی با اشاره به سخنان اخیر بعضی گروه های سیاسی خارج از کشور درباره احکام قضایی، اظهار کرد: جریان نفاق در حال حاضر از تعدادی پیروپاتال تشکیل شده که تمرکز خود را بر فضای مجازی گذاشته اند و معمولاً از این قضایا سوءاستفاده می نمایند و در خصوص هر جایی که بتوانند وارد این مسائل می شوند، اما همانطور که گفتم اگر قوه قضائیه این موارد را تشریح و ابعاد احکام صادره را برای مردم روشن نمایند کسی امکان سوءاستفاده نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10016

به "قوه قضائیه درباره احکام خود روشنگری کند، سلبریتی ها دخالت نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوه قضائیه درباره احکام خود روشنگری کند، سلبریتی ها دخالت نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید