فیس بوک و توییتر علیه چین متحد شدند؟ ، حذف حساب های منتسب به دولت درباره معترضین هنگ کنگ

به گزارش طفره، بر اساس بعضی گزارش ها فیس بوک و توییتر به عنوان دو شبکه اجتماعی محبوب سعی نموده اند اکانت های منتسب به دولت چین را که اعتراضات هنگ کنگی ها را تحت الشعاع قرار داده بود از دسترس خارج نمایند.

فیس بوک و توییتر علیه چین متحد شدند؟ ، حذف حساب های منتسب به دولت درباره معترضین هنگ کنگ

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این دو شبکه اجتماعی تعدادی از اکانت ها و تبلیغات را که به شکلی جهت دار به موضوع تظاهرات هنگ کنگ پرداخته بودند، مسدود نموده اند.

بر اساس ادعای فیس بوک و توییتر، دولت چین برای محکوم کردن و تضعیف اعتراضات هنگ کنگی ها، اقدام به تبلیغات در شبکه های اجتماعی نموده است. بر همین اساس فیس بوک و توییتر خاطرنشان کردند که آنها یک کمپین سازمان یافته را کشف نموده اند که از داخل چین سرچشمه گرفته و معترضین را در هنگ کنگ هدف قرار داده است.

توییتر در پست وبلاگی خود نوشت: این حساب ها عمداً و بطور خاص سعی در ایجاد اختلافات سیاسی در هنگ کنگ داشتند ، از جمله تضعیف مشروعیت و مواضع سیاسی جنبش اعتراضی. بر اساس تحقیقات فشرده ما ، شواهد موثقی برای تأیید این موضوع وجود دارد که این یک عملیات هماهنگ با پشتیبانی دولت است.

توییتر خاطرنشان کرد که 936 حساب از مبدا چین را شناسایی نموده است، در حالی که فیس بوک پنج حساب، هفت صفحه و سه گروه را شناسایی نموده است.این اعتراضات در هنگ کنگ اکنون در هفته یازدهم است و زا تصویب یک لایحه در مورد شهروندی هنگ کنگی ها شروع شد. فیس بوک ، توییتر و دیگر سیستم عامل های شبکه های اجتماعی هدف اصلی برنامه های تبلیغی و ضد اطلاعاتی در سالهای اخیر بوده اند. مهمترین آنها کوشش روسیه برای ایجاد اختلاف و حمایت از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3646

به "فیس بوک و توییتر علیه چین متحد شدند؟ ، حذف حساب های منتسب به دولت درباره معترضین هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک و توییتر علیه چین متحد شدند؟ ، حذف حساب های منتسب به دولت درباره معترضین هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید