فضای معنوی و پرنشاط تایلند در ماه مبارک رمضان

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران، ویژه برنامه دعوت رادیو گفت و گو به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به گفت و گو با مسلمانان خارجی مقیم ایران می پردازد. این ویژه برنامه با حضور ایگارا جای پاینسای دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی از کشور تایلند به روی آنتن رادیو گفت و گو رفت.

فضای معنوی و پرنشاط تایلند در ماه مبارک رمضان

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

دانشجوی مقیم ایران از کشور تایلند در این ویژه برنامه ابراز کرد: کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و جمعیت آن به حدود 70 میلیون نفر می رسد.

وی در ادامه این مطلب بیان نمود: 90 درصد مردم این کشور بودایی و حدود 8 میلیون نفر مسلمان هستند. بیشتر مسلمانان در جنوب تایلند زندگی می نمایند و اکثر آنها حنفی مذهب هستند.

دانشجوی مقیم ایران از کشور تایلند خاظرنشان کرد: در این کشور مساجد مخصوص شیعیان و اهل تسنن وجود دارد اما در عین حال به آرامی و خوبی با هم زندگی می نمایند. علاوه بر این ارتباط مسلمانان با بودایی ها نیز خیلی خوب است و با هم اختلافی ندارند. تایلند به معنای سرزمین آزاد است و بودائیان و مسلمانان با یکدیگر مسئله ای ندارند.

ایگارا جای پاینسای همچنین بیان داشت: بودایی ها خیلی خوش اخلاق هستند و به همین خاطر با مسلمانان رفت و آمد زیادی دارند و حتی در مراسمات اهل سنت و یا شیعه هم شرکت می نمایند.

این دانشجوی مقیم ایران از کشور تایلند در ادامه این ویژه برنامه بیان کرد: روحانیون و خطباء کشور تایلند از ماه رجب با مسلمانان در خصوص فضیلت های ماه مبارک رمضان صحبت می نمایند و آنها را برای ورود به این ماه مبارک آماده می نمایند.

ایگارا جای پاینسای همچنین بیان داشت: ماه رمضان ماه خاصی است و کشور تایلند در این ماه حال و هوای خاصی دارد. همه به مساجد می روند و عبادت و شب زنده داری می نمایند و روحانیون شیعه توضیح جامعه کبیره را برای مردم بیان می نمایند.

وی یادآور شد: قبل از اینکه وهابیت به این کشور وارد گردد همه مردم برای امام حسین (ع) عزاداری می کردند و حتی پادشاه نُهم نیز در این مراسم شرکت می کرد.

این دانشجوی مقیم ایران از کشور تایلند توضیح داد: نوجوانان کشور تایلند در ماه مبارک رمضان با هم به مساجد می روند و فضای خیلی پرنشاطی در این کشور برقرار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 3932

به "فضای معنوی و پرنشاط تایلند در ماه مبارک رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای معنوی و پرنشاط تایلند در ماه مبارک رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید