عربستان سعودی می گوید آتش بس 2 هفته ای در یمن پنجشنبه شروع می گردد

به گزارش طفره، ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی می گوید آتش بس در یمن، در شرایطی که جهان با همه گیری بیماری کووید-19 رو به روست از پنجشنبه شروع می گردد.

عربستان سعودی می گوید آتش بس 2 هفته ای در یمن پنجشنبه شروع می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های عربستان سعودی می گویند ائتلاف تحت رهبری این کشور از پنجشنبه در یمن آتش بس برقرار خواهد نمود.

طبق نوشته رویترز، این آتش بس که برقراری آن به منظور آن مقابله با همه گیری ویروس کرونا برقرار می گردد دو هفته به طول خواهد انجامید.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع گزارش داده بود عربستان سعودی میخواهد به منظور حمایت از طرح سازمان ملل متحد در یمن آتش بس اعلام کند.

رویترز به نقل از سه منبع خود گفت: ائتلاف تحت رهبری عربستان توقف عملیات نظامی در یمن به منظور حمایت از طرح سازمان ملل را اعلام خواهد نمود.

دبیر کل سازمان ملل طی دو هفته اخیر چندین بار توقف درگیری ها در جهان و از جمله در یمن را در بحبوحه جهانگیری کرونا خواهان شد.

مداخله نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن از مارس 2015 بدترین بحران انسانی جهان را برای این کشور رقم زده و موجب شده است که 80 درصد از شهروندان یمنی به یاری های بشردوستانه احتیاج داشته باشند.

یمن هنوز هیچ مورد ابتلا به کرونا را گزارش نداده است، اما سازمان ملل نسبت به عواقب شیوع احتمالی ویروس کرونا در این کشور با توجه به شرایط تقریبا به طور کامل فروپاشیده نظام بهداشتی این کشور هشدار داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8521

به "عربستان سعودی می گوید آتش بس 2 هفته ای در یمن پنجشنبه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان سعودی می گوید آتش بس 2 هفته ای در یمن پنجشنبه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید