طراحی سامانه ای برای رصد اطلاعات لحظه ای مرغداری ها

به گزارش طفره، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امنیت غذایی هر کشور جزو راهبردی ترین مسائل هر جامعه ای محسوب می گردد، به همین علت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید ویژه ای بر روی این حوزه دارد.

طراحی سامانه ای برای رصد اطلاعات لحظه ای مرغداری ها

یک شرکت دانش بنیان با تشکیل یک هسته تحقیق و توسعه فعال دانشگاهی کوشش نموده تا بر روی پاسخگویی به نیازهای فناورانه این حوزه متمرکز گردد.

عقیل کشیر تقرتپه مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه آلرتیس محصولی برای مرغداری ها و گلخانه ها است، گفت: این محصول سامانه مجموعه ای شبکه مانند از سنسورهای بی سیم است که با داشتن شعاع پوششی بیش از یک کیلومتر در انواع مراکز صنعتی و به ویژه مرغداری ها و گلخانه ها قابل استفاده است.

وی اضافه کرد: مالک مرغداری باید پیوسته پارامترهای مختلفی را مانند، دما، شرایط هوا و دیگر شاخص ها را آنالیز کند به همین دلیل این سامانه به کاربر یاری می نماید تا اطلاعات لحظه ای از شرایط مرغداری داشته باشد. افزایش سوددهی سالن و کاهش هزینه ها، کاهش مصرف دانه، کاهش مصرف دارو، کاهش تلفات، جلوگیری از شوک دمایی جوجه، کاهش ضریب تبدیل در سالن های سنتی و مدرن از جمله مزایای استفاده از این سامانه دانش بنیان است.

به گفته مدیرشرکت دانش بنیان، از این محصول بعلاوه می توان برای کنترل شرایط محیطی و مدیریت انواع گلخانه ها نیز بهره برد. این سامانه شبکه ای یاری می نماید تا هزینه گلخانه ها کاهش پیدا کند و بهره وری محصول افزایش یابد.

تقرتپه بیان کرد: یکی دیگر از محصولات این شرکت، فراوری گرمخانه های صنعتی است. گرمخانه یا انکوباتور دستگاهی است که در آزمایشگاه های زیستی برای کشت و رشد دادن نمونه های زنده مانند سلول ها یا میکروب ها به کار می رود. این وسیله با کنترل رطوبت، دما، مقدار اکسیژن و دی اکسید کربن شرایطی مناسب برای رشد ارگانیسم های زنده فراهم می نماید. انکوباتور یکی از ابزارهای مهم در آزمایش های میکروبیولوژی، زیست شناسی سلولی و دیگر رشته های هم سو محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 22686

به "طراحی سامانه ای برای رصد اطلاعات لحظه ای مرغداری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سامانه ای برای رصد اطلاعات لحظه ای مرغداری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید