ضرورت توجه مدیران کانون های مساجد برای تربیت نیروی جوان مومن، کارآمد و انقلابی

به گزارش طفره، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند بر ضرورت توجه مدیران کانون های مساجد برای تربیت نیروی جوان مومن، کارآمد و انقلابی تاکید نمود.

ضرورت توجه مدیران کانون های مساجد برای تربیت نیروی جوان مومن، کارآمد و انقلابی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از منطقه آزاد اروند ،حمید بحرینی، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت کانون ها را بهترین و به صرفه ترین مدل فرهنگی دانست ،اظهار کرد: 28 سال پیش شورای انقلاب فرهنگی در راستای فرمان رهبر دنیا اسلام طی مصوبه ای ماموریت تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کرد تا این کانون ها در جهت ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، تربیت جوان کارآمد انقلابی و اجرای برنامه های فرهنگی هنری در مناطق مختلف شهری و روستایی فعالیت نمایند و مثمرثمر واقع شوند.

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد را یکی از برکات و برگ زرین نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی خواند و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بی نظیر و فراوانی در حوزه فرهنگ و هنر هستند که می توانند با به کار گیری و تربیت نیروهای جوان، مومن و انقلابی در همه عرصه های مختلف حتی در عرصه ملی و بین المللی نقش آفرینی و اثرگذاری نمایند.

وی با بیان فعالیت های بی نظیر کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند توضیح داد: خوشبختانه در منطقه آزاد اروند تا به امروز کانون ها فعالیت چشمگیری را ارائه داده اند و روز به روز با همبستگی و انسجام بیشتری به این فعالیت ها ادامه می دهند، به طوری که بعضی از کانون ها در مباحثی همچون فراوری محتوای فرهنگی، گروه سرود و تواشیح، نمایش و فیلم، ورزشی، مباحث دینی، علمی، فرهنگی و اجتماعی، برگزاری کلاس ها و دوره های مختلف، اردو، تئاتر، راه اندازی ایستگاه های سلامت صلواتی، یاری های مومنانه و ... پیشگام بوده و تاثیرات بسیار خوبی را به جامعه بخشیده اند.

بحرینی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند خواهان توجه جدی و عزم پایدار برای تربیت نیروهای جوان، مومن و انقلابی شد و افزود: همه مدیران دستگاه های دولتی و خصوصی به ویژه مدیران کانون ها باید در راستای کادرسازی و تربیت نیروهای جوان، مومن، انقلابی و کارآمد در تراز نظام مقدس اسلامی کوشش مضاعف نمایند.

وی ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در مساجد را رسالت خطیر متولیان این امر دانست و یاد آور شد: اینکه مسجد از صد اسلام تا کنون مبدا همه امورات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مالی و غیره بوده است باید فعالیت کانون های مساجد بر مبنای خودجوش و مردمی و به صورت فرهنگ در جامعه نهادینه گردد.

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم جذب جوانان و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید نمود و ادامه داد: در راستای تحقق این هدف می بایستی کارنمودهای مهم کانون ها در پوشش اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری و اجتماعی برای مردم تبیین شوند.

وی خاطر نشان کرد: مساجد سنگرهای اسلام و پایگاه های فعالیت های اسلامی، انقلابی و جهادی از پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده اند که تا به امروز نیز این پایگاه حذف شده است، لذا بایستی صندلی مسجد و نقش آن در بقای انقلاب تقویت گردد. نباید فقط از مسجد برای اقامه نمازهای یومیه استفاده کرد، آنچه که باید در مساجد نهادینه کرد استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل موجود کانون های فرهنگی هنری برای جذب، ترغیت و تشویق جوانان و نوجوانان به سمت و سوی مسجد است.

بحرینی بر ضرورت حمایت های مادی و معنوی از کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید نمود و گفت: می بایستی با برنامه ریزی و حمایت های مستمر مادی و معنوی از سوی همه مدیران و مسئولان دستگاه ها، ارگان ها، نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی در راستای تحقق اهداف کانون ها گام برداشت.

وی ایجاد سامانه بچه های مسجد برای کانون های فرهنگی را ایده ای ناب و بسیار مناسب خواند و اذعان کرد: این سامانه توانسته با ایجاد رقابت در میان کانون ها آنها را در راستا فراوریات برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ضمن صرفه جویی در وقت و هزبنه ترغیب کند و بستری را فراهم نموده تا آنها بتوانند فعالیت های خود را به دید و نظر ارزیابان دبیرخانه ستاد هماهنگی کانون های فرهنکی هنری مساجد کشور قرار دهند.

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند به وجود شاخص های متنوع فرهنگی هنری در سامانه بچه های مسجدی نیز اشاره نمود و یاد آور شد: این شاخص ها تحت عناوینی همچون شبستان و رواق ابتکاری بسیار نو و مناسبی برای برگزاری با کیفیت و مطلوب برنامه های کانون ها به شمار می رود.

خاتمه پیغام/

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 13417

به "ضرورت توجه مدیران کانون های مساجد برای تربیت نیروی جوان مومن، کارآمد و انقلابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه مدیران کانون های مساجد برای تربیت نیروی جوان مومن، کارآمد و انقلابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید