صنعاء خواهان صدور قطعنامه شورای امنیت برای انتها جنگ علیه یمن شد

به گزارش طفره، رئیس هیأت مذاکره کننده دولت صنعاء در یمن گفت، اگر دشمنان در برقرای آتش بس جدی هستند، باید آن را به تصویب شورای امنیت برسانند و محاصره را بردارند.

صنعاء خواهان صدور قطعنامه شورای امنیت برای انتها جنگ علیه یمن شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد عبدالسلام سخنگوی دولت نجات ملی یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده صنعاء در صفحه توئیتر خود خواهان تصویب آتش بس در شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه در این خصوص شد.

او نوشت: اگر توجه جدی به صلح وجود دارد، باید شورای امنیت قطعنامه روشنی در مورد توقف جنگ بی فایده و برطرف محاصره ظالمانه صادر کند و بیانیه های بی فایده ائتلاف کفایت نمی کند.

عبدالسلام در ادامه تأکید کرد که افزایش تنش هوایی و زمینی از سوی ائتلاف خصم همراه با ادامه محاصره و از سوی دیگر اعلام آتش بش چیزی جز فریب جهانیان و قلب واقعیت نیست.

ائتلاف سعودی-آمریکایی چهارشنبه شب هفته گذشته (20 فروردین) از آتش بس دو هفته ای به صورت یکجانبه اطلاع داد و این آتش بس از پنجشنبه (21 فروردین) وارد فاز اجرایی شد.

اما علاوه بر اینکه از همان ابتدا حملات هوایی و توپخانه ای ادامه یافت، محاصره همه جانبه یمن نیز علی رغم خطر شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (یکشنبه) گفت که حملات ائتلاف سعودی به قانیه در استان البیضاء (در مرکز یمن) و صراوح در استان مأرب (در مرکز یمن) از دیشب تا صبح امروز ادامه پیدا نموده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8578

به "صنعاء خواهان صدور قطعنامه شورای امنیت برای انتها جنگ علیه یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء خواهان صدور قطعنامه شورای امنیت برای انتها جنگ علیه یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید