رکورد استخدام فارغ التحصیلان خارجی در ژاپن شکسته شد

به گزارش طفره، بر اساس اعلام منابع دولتی در ژاپن، رکورد استخدام فارغ التحصیلان خارجی این کشور در سال گذشته شکسته شده است.

رکورد استخدام فارغ التحصیلان خارجی در ژاپن شکسته شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ژاپن تایمز، تعداد فارغ التحصیلان خارجی شاغل در ژاپن طی 10 سال گذشته تقریبا سه برابر شده و به 15 هزار و 657 نفر رسیده است.

افزایش میزان استخدام فارغ التحصیلان خارجی در این کشور، در پی تصمیم دولت ژاپن برای استخدام متخصصان خارجی به منظور تسریع روند رشد در علم و فناوری بوده است و این متخصصان بیشتر در رشته فناوری اطلاعات کار می نمایند.

براساس برنامه اعلام شده توسط دولت، میزان استخدام فارغ التحصیلان خارجی از 30 درصد به 50 درصد افزایش داشته است.

برای تسهیل روند استخدام، دولت به عنوان یک پل ارتباطی بین فارغ التحصیلان و صاحبان کسب و کار در ژاپن عمل می نماید و اقدام به برگزاری سمینارهایی در زمینه جذب نیرو در دانشگاهها می نماید.

در سال گذشته تعداد دانشجویان خارجی محصل در ژاپن به 246 هزار نفر رسیده است و دولت اعلام نموده است که میخواهد با توجه به رشد سریع شرکت ها و رو به پیری رفتن جمعیت این کشور، این تعداد را تا سال 2020 به 300 هزار نفر برساند.

90 درصد فارغ التحصیلانی که در ژاپن استخدام شده اند در زمینه مهندسی کار می نمایند و بقیه بیشتر در زمینه تدریس و تحقیقات به خدمت گرفته شده اند.

چین، کره جنوبی، ویتنام و تایوان به ترتیب بیشترین فارغ التحصیلان شاغل در ژاپن را به خود اختصاص داده اند.

بیش از نیمی از این افراد در توکیو کار می نمایند و پس از توکیو، استان های اوزاکا، کاناگاوا و آئیچی بیشترین میزان استخدام را داشته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 5516

به "رکورد استخدام فارغ التحصیلان خارجی در ژاپن شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد استخدام فارغ التحصیلان خارجی در ژاپن شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید