روش اعجاب انگیز برای ساخت خانه در مریخ! ، عکس

به گزارش طفره، همشهری آنلاین نوشت: ساکنان مریخ در آینده می توانند به نوعی در داخل سیب زمینی زندگی و کار نمایند!

روش اعجاب انگیز برای ساخت خانه در مریخ! ، عکس

فضانوردان روزهای مریخی خود را در ساختمان هایی می گذرانند که از StarCrete (استارکریت) ساخته شده است؛ ماده ای آینده نگر که از نشاسته سیب زمینی به دست می آید.

این ماده نو خارق العاده می تواند در مریخ به عنوان یک راه چاره سریع و مقرون به صرفه برای ایجاد یک مستعمره در سیاره سرخ به کار بیاید.

دانشمندان درباره StarCrete می گویند که دستور تهیه آن از گرد و غبار فرازمینی، نشاسته سیب زمینی و کمی نمک می تواند بر سایر مصالح ساختمانی فزونی داشته باشد.

گفته می گردد که استارکریت بسیار خوشمزه، دو برابر بتن معمولی استحکام دارد و بر مواد ساده متکی است.

دکتر آلد رابرتز، از دانشگاه منچستر که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: از آنجایی که ما نشاسته را به عنوان غذا برای فضانوردان فراوری خواهیم کرد، منطقی است که به آن به عنوان یک عامل پیوند دهنده نگاه کنیم.

او اضافه کرد: بعلاوه، فن آوری های ساختمانی کنونی هنوز به سال ها توسعه احتیاج دارد و به انرژی قابل توجه و تجهیزات پردازش سنگین اضافی که همگی هزینه و پیچیدگی را به ماموریت می افزایند. در عین حال StarCrete به هیچ یک از اینها احتیاج ندارد و بنابراین مأموریت را ساده نموده و آن را مقرون به صرفه تر و امکان پذیرتر می نماید.

محققان توانستند نشان دهند که نشاسته سیب زمینی به عنوان یک روکش با گرد و غبار مریخ عمل می نماید.

این ماده، یک ماده بتن مانند با مقاومت فشاری 72 مگاپاسکال فراوری می نماید، در مقایسه با 32 مگاپاسکال بتن، فراوری می نماید.

پس از مطالعات قبلی که با استفاده از خون و ادرار فضانوردان به عنوان عامل اتصال آزمایش شده اند، این یک پیشرفت قابل قبول است.

استفاده از نشاسته سیب زمینی منجر به ایجاد یک ماده قوی تر شد؛ ماده ای که بسیار کمتر منزجرکننده است!

بر اساس تحقیقات منتشر شده در ژورنال Open Engineering، یک کیسه 25 کیلویی سیب زمینی کم آب دارای نشاسته کافی برای فراوری نیم تن StarCrete است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 فروردین 1402 بروزرسانی: 2 فروردین 1402 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 24784

به "روش اعجاب انگیز برای ساخت خانه در مریخ! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش اعجاب انگیز برای ساخت خانه در مریخ! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید