رزمایش های آمریکا در دریای چین جنوبی با هدف ناآرامی منطقه

به گزارش طفره، نیروی دریایی آمریکا از برگزاری دو مانور مشترک در آبهای شرق آسیا اطلاع داد.

رزمایش های آمریکا در دریای چین جنوبی با هدف ناآرامی منطقه

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروی دریایی آمریکا امروز (سه شنبه) بیان کرد که در روزهای آینده این کشور دو رزمایش نظامی در ابهای اسیا به همراه کشورهای ژاپن، استرالیا و هند برگزار خواهد نمود.

چین با این رزمایش ها مخالفت نموده و گفته که مخالفت آمریکا با ادعای مالکیت پکن در دریای چین جنوبی باعث افزایش تنش و کاهش ثبات در منطقه می گردد.

ناوهای یواس اس نیمیتز و یو اس اس ریگان دو بار این ماه به دریای چین جنوبی اعزام شدند اما ناو نیمیتز به عنوان اخرین نشانه همکاری بین آمریکا و متحدانش این هفته برای انجام رزمایش های نظامی با نیروی دریایی هند در دریای چین جنوبی حاضر بود.

جیم کرک، فرمانده ناو نیمیتز در بیانیه ای بیان کرد که رزمایش روز دوشنبه با نیروی دریایی هند به بهبود عملکرد متقابل آمریکا و نیروهای دیگر یاری بسیاری کرد.

مقامات آمریکایی و استرالیایی به صورت جداگانه امروز (سه شنبه) بیان کردند که گروه ضربت آمریکا به راهنمایی ناو رونالد ریگان درحال انجام رزمایش هایی با نیروهای دریایی ژاپن و استرالیا در دریای فیلیپین بود. به گفته وزارت دفاع استرالیا این رزمایش قرار است 23 جولای به اتمام برسد. در امسال آمریکا میخواهد رزمایش های دریایی دیگری با هند و ژاپن در خلیج بنگال برگزار کند و احتمال پیوستن استرالیا به این رزمایش ها نیز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10036

به "رزمایش های آمریکا در دریای چین جنوبی با هدف ناآرامی منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش های آمریکا در دریای چین جنوبی با هدف ناآرامی منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید