راهکاری برای تسلط در حرف زدن به زبان انگلیسی

به گزارش طفره، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای مدت طولانی سعی می کردید با سریعتر صحبت کردن و مجبور کردن خود به این کار اغلب دیگران را تحت تاثیر قرار دهید یا فرایند تسلط خود در حرف زدن به زبان انگلیسی را سرعت ببخشید، این مقاله خبرنگاران را از دست ندهید. در ادامه دلایلی را عنوان می کنیم که متوجه شوید این روش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران یا پیشرفت سریعتر، اصلا ایده خوبی نیست.

راهکاری برای تسلط در حرف زدن به زبان انگلیسی

در واقع اولین چیزی که باید عنوان کنیم این است که سعی نکنید سریع صحبت کنید. این مسئله در فرایندی که باید طی کنید تا به روان حرف زدن برسید، بسیار اهمیت دارد.

می دانید این مسئله چگونه اتفاق می افتد؟ شما با شخصی انگلیسی صحبت می کنید و دوست دارید که او متوجه شود که شما چه قدر خوب حرف می زنید و در واقع اینگونه او را تحت تاثیر قرار دهید. حتی اگر شما به اندازه کسی که زبان مادریش انگلیسی است، سریع صحبت کنید، بازهم به دو دلیل این کار عاقلانه نیست:

  • مردم به هر حال متوجه می شوند که شما یک خارجی هستید.
  • شما هیچ گاه نباید توانایی خود در زبان انگلیسی را با دیگران مقایسه کنید، زیرا این کار احساس خوبی در شما ایجاد نخواهد نمود!

شاید بتوان گفت سریع صحبت کردن یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که تمامی خارجی هایی که به زبان انگلیسی صحبت می نمایند، در تمام جهان مرتکب می شوند!

  • این اولین دلیل است که افراد غیر انگلیسی زبان در پیدا کردن کلمات دچار مشکل می شوند.
  • اولین دلیل برای اینکه افراد غیرانگلیسی زبان زمانی که آغاز به صحبت می نمایند، کلمات را به درستی تلفظ نمی نمایند.
  • و اولین دلیلی که این امر را به ذهن شما می آورد که در مهارت حرف زدن به زبان انگلیسی بسیار بد هستید.

راهکار این مسئله کاملا روشن است و در واقع این مسئله به خود شما بازمی شود: سرعت صحبت کردن خود را پایین بیاورید!

شاید جامه عمل پوشاندن به این امر کمی مشکل به نظر بیاید، اما تنها کمی سرعت حرف زدن خود را پایین بیاورید تا متوجه شوید که چه قدر مسلط تر هستید. اما با علم به اینکه شما باید کمی آهسته تر صحبت کنید، باز هم سعی دارید که سریعتر از توانایی تان سخن بگویید. به راستی دلیل این امر چیست؟ درادامه مقاله دلایل این مسئله را عنوان می کنیم و سپس می گوییم برای حل این مشکل چگونه عمل کنید. با طرح چند سوال آغاز می کنیم:

  • چرا سعی می کنید که خیلی سریع صحبت کنید؟
  • چرا صحبت کردن سریع برای تسلط شما به زبان انگلیسی مضرر است؟
  • برای غلبه کردن بر این مشکل چه کاری می توانید انجام دهید؟

یکی از دلایلی که دوست دارید سریع صحبت کنید، حس رقابت است

طبیعت بشر اینگونه است که تمایل به رقابت دارد. اما مسئله رقابت در بحث ما و در میان غیر انگلیسی زبانان چه معنایی دارد؟

کاملا واضح است، زمانی که شما آغاز به صحبت با دیگران می کنید در وهله اول احساس می کنید که توسط آنها مورد قضاوت واقع شده اید و در نتیجه فکر می کنید که باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید تا به خوبی دیگران یا حتی بهتر از آنها صحبت کنید. این حس رقابت به شدت در ضمیر ناخودآگاه شما ریشه دوانده است به گونه ای که خود شما نیز متوجه آن نیستید و به سادگی آغاز می کنید به سریعتر صحبت کردن بدون آنکه متوجه باشید که این کار را فقط برای اثبات رجحان خود نسبت به دیگران انجام می دهید.

و اما دلیل دوم برای این اتفاق این است که باور اشتباهی وجود دارد که سریع صحبت کردن فرایند یادگیری شما را سرعت می بخشد

این یکی دیگراز فاکتورهایی است که احتمالا سبب می شود شما تمایل داشته باشید سریعتر از آنچه که در توان تان است، صحبت کنید. دلایل دیگر این امر عبارتند از:

  • کسانی که زبان مادریشان انگلیسی است، سریع صحبت می نمایند.
  • اگر ما خودمان را مجبور کنیم که مانند افراد انگلیسی زبان صحبت کنیم، خیلی زودتر به تسلط در حرف زدن به زبان انگلیسی می رسیم.

خود شما در این مورد چه فکری می کنید؟

یک باور کاملا غلط دیگر این است که شما می توانید با گوش دادن به یک مکالمه سریع به زبان انگلیسی، سرعت یادگیری خود را افزایش دهید.

به خاطر داشته باشید که شما می توانید سرعت صحبت کردن خود را مرحله به مرحله آزمایش کنید و هر بار سعی کنید فقط کمی سریعتر صحبت کنید، زیرا اصلا حرف ما این نیست که در تمام طول زندگی خود مانند یک دانش آموز مبتدی حرف بزنید. بلکه توصیه این است که به مرور سرعت حرف زدن خود را افزایش دهید. اطمینان داشته باشید که گفتار شما به طور طبیعی پیشرفت خواهد نمود و در کنار آن هم، سرعت صحبت کردن تان افزایش می یابد، پس در واقع هیچ منفعتی در کوشش برای حرف زدن سریعتر از حد نرمال و توان تان وجود ندارد. بلکه این کار تنها جنبه های منفی دارد از جمله این که با سریع صحبت کردن ممکن است به حدی سردرگم شوید که دیگر نتوانید چیزی بگویید.

همانطوری که قبلا هم اشاره کردیم، سریع حرف زدن از دلایل ابتدایی است که موجب می شود درهنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی کلمات را به درستی پیدا نکنید. زمانی که شما سعی می کنید سریع صحبت کنید و هر آنچه را که در ذهن تان است به یکباره بیان کنید، اتفاقی که می افتد تراکم ترافیک است!

تصور کنید اگر تمامی ماشین ها در خیابان با سرعتی ثابت حرکت می کردند، ترافیک چه قدر روان می شد. اما در لحظه ای که شخصی تصمیم می گیرد که سرعت خود را افزایش دهد و سریعتر از دیگران حرکت کند، به ناچار تراکم ایجاد می شود. دقیقا همین اتفاق نیز در مغز شما می افتد.

مغز و دهان شما تنها می توانند تعدادی کلمه انگلیسی را مدیریت نمایند و در هر بازه زمانی معین جملاتی را بیان نمایند، دقیقا مانند یک جاده، دهان شما هم یک توان عملیاتی معینی دارد!

افزایش توان عملیاتی دهان یک فرایند کند است!

توان عملیاتی یک اصطلاح تخصصی است که نرخ پردازش هرچیزی را بیان می نماید. اما در این بحث، توان عملیاتی، توان دهان شما برای فراوری محتوای کلامی به زبان انگلیسی است و اگر گمان می کنید که به آسانی می توانید نرخ آن را افزایش دهید، کاملا در اشتباه هستید.

در واقع افزایش توان عملیاتی دهان شما یک فرایند کاملا کند است و در طی چند سال اتفاق می افتد. به علاوه به یاد داشته باشید که با مجبور کردن خودتان به سریعتر صحبت کردن نمی توانید این فرایند را سرعت بخشید. این مسئله باید روال طبیعی و عادی خود را طی کند، حتی اگر این اتفاق هم نیوفتد، لطفا این نکات را به خاطر داشته باشید:

  • هیچ اشکالی ندارد حتی اگر از حد نرمال کمی آهسته تر صحبت کنید و جالب است بدانید که تعداد زیادی از کسانی هم که زبان مادری شان انگلیسی است، کاملا آرام و با ریتم کند صحبت می نمایند.
  • این تغییر بسیار کند است و حتی ممکن است خود شما متوجه نشوید که نسبت به سه سال پیش کمی سریعتر حرف می زنید!

سریع صحبت کردن تلفظ های شما را خراب می نماید

یکی دیگر از عواقب سریع صحبت کردن، خراب شدن تلفظ کلمات است. در واقع شما با سریع صحبت کردن ریسک اتفاقات زیر را افزایش می دهید:

  • تلفظ اشتباه کلمات
  • درهم آمیخته شدن کلمات
  • قاطی کردن سیلاب های کلمات
  • جا انداختن بعضی از کلمات

بله دقیقا این ها همان اتفاقاتی است که زمانی که سعی می کنید سریع صحبت کنید، دچار آنها خواهید شد.

سعی کنید آرام صحبت کنید!

مجددا تاکید ما بر این قضیه است که شما نمی توانید با افزایش سرعت حرف زدن تان تلفظ کلمات انگلیسی خود را بهبود ببخشید.

راهکار این مسائل بسیار ساده است، آرام و شمرده شمرده صحبت کنید.

زمانی که احساس سردرگمی نموده و نمی توانید کلمه مورد نظر خود را پیدا کنید، یکی از راه ها این است که آهسته تر صحبت کنید.

عجله نکنید. برای یک یا دو ثانیه صبر کنید. نفس عمیق بکشید. سپس با گفتن بهترین کلمه ای که در انگلیسی برای مکث وجود دارد یعنی well صحبت خود را ادامه دهید. در این زمان است که متوجه می شوید که آرام صحبت کردن و بیان درست کلمات خیلی بهتر است.

باورهای غلطی که سبب می شوند شما سریعتر صحبت کنید:

1.مردم تصور می نمایند که اگر آهسته صحبت نمایند، سخنرانان بدی در زبان انگلیسی خواهند بود. اما پاسخ به این باور غلط این است که اگر شما سریع صحبت کنید و در خلال آن دچار اشتباه شوید، آن موقع است که سخنران بدی در زبان انگلیسی خواهید بود.

2. اگر آرام صحبت کنیم دیگران فرصت گوش دادن به حرف های ما را نخواهند داشت. اما پاسخ این باور غلط نیزاینگونه است که در نظر داشته باشید تنها کاری که قرار است انجام دهید، این است که سرعت حرف زدن خود را 20 درصد کاهش دهید و مطمئنا این کاهش سرعت سبب نمی شود که شما یک جمله را در دو برابر زمان معمول بگویید. بلکه این کارفقط چند ثانیه به زمان صحبت کردن شما می افزاید.

3.باور غلط دیگری که وجود دارد این است که اگر ما به آرامی صحبت کنیم، دیگران متوجه نخواهند شد، زیرا آنها به صحبت کردن سریع افرادی که زبان مادریشان انگلیسی است، عادت نموده اند. پاسخ این است که چنین باوری از اساس غلط است. در نظر داشته باشید که احتمال اینکه شما سریعتر صحبت کنید و دراین میان با لکنت کلمات را بیان کنید یا به درستی بیان نکنید و آنها متوجه منظور شما نشوند، بیشتر است.

منبع:englishharmony

منبع: کجارو
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9739

به "راهکاری برای تسلط در حرف زدن به زبان انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکاری برای تسلط در حرف زدن به زبان انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید