دیگنیتی پرستیژ قوی ترین کراس اوور چینی بازار ایران ، پرقدرت تنها روی کاغذ

به گزارش طفره، دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور با اینکه روی کاغذ خودرو قوی در بازار ایران محسوب می شود اما به دلیل وزن بالا و همچنین عملکرد در شرایط و بنزین ایران همچنان خودرو مبهمی است.

دیگنیتی پرستیژ قوی ترین کراس اوور چینی بازار ایران ، پرقدرت تنها روی کاغذ

خبرنگاران - امین آزاد: دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور شاید خودروی نوی باشد اما یک خودرو چینی نه چندان پیروز است که چند سال از عمر آن در بازار چین می گذرد.

این کراس اوور یکی از محصولات دانگ فنگ بوده و این خودروساز چینی برندیست که تا به امروز به هیچ کدام از خودروسازهای ایرانینه نگفته است.

دیگنیتی در اصل خودرو دانگ فنگ ایکس پنج است و در نسخه پرستیژ، فاکتور اصلی در خودرو مجموعه پیشرانه متفاوت آن است.

فیلم بررسی در یوتیوب
موتور نقطه تفاوت با باقی رقبا

نسخه هایی که پسوند پرستیژ را ندارند دارای موتور 1.5 لیتری هستند که با قدرت حدود 150 اسب بخار و با استفاده از یک گیربکس سی وی تی محصولی کسل کننده هستند.

در پرستیژ با استفاده از موتور دو لیتری با قدرت 228 اسب بخار، موتور تقریبا روی کاغذ حدود 80 اسب بخار از نسخه معمولی با موتور 1.5 لیتری قوی تر است .

قدرت این موتور با استفاده از گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود که سبب می شود اوضاع نسبت به نسخه معمولی بهتر شده باشد.

البته باید دقت کرد، وزن این خودرو حدود هزار و 800 کیلوگرم است و قدرت موتور نسبت به وزن، چندان بالا نیست.

اینجا تماشا کنید:

تست و بررسی وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
تست و بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک
رازهای پژو پارس با موتور نو ؛ تست پرشیازیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی

باید توجه کرد روی کاغذ این خودرو یکی از قوی ترین کراس اوورهای چینی بازار خودرو ایران است البته احتمالا دردسرهای این خودرو با بنزین ایران کم نباشد چرا که نیاز به بنزین با کیفیت دارد و در صورت استفاده از بنزین نامناسب سیستم تزریق مستقیم سوخت آن عملکرد مناسبی نخواهد داشت و احتمال ناک زدن شدید یا آسیب به قطعات موتور وجود دارد.

بگذریم که برخی چینی ها برای کنترل چنین شرایطی با تغییر برنامه موتور عملا قدرت را کاهش می دهند تا به موتور آسیب وارد نشود؛ پس نباید چندان به قدرت موتور این خودرو روی کاغذ دل خوش کرد چراکه شرایط در رانندگی واقعی فرق دارد.

عقب دیگنیتی پرستیژ

طراحی کمی اسپرت تر

در این محصول سعی شده با تغییراتی مانند رینگ 20 اینچی سراگزوهای دوگانه و سپر نو، ظاهری متفاوت و کمی خشن تر به خودرو داده شود. بگذریم که همچنان بنظر خودرو تقارن کافی را در زمینه طراحی ندارد.

فضای داخلی این خودرو با نسخه پرایم تقریبا مشابه است و نسبت به خودروهای چینی دیگر به ظاهر با کیفیت تر می رسد.

داخل این خودرو برای استفاده یک خانواده پنج نفره طراحی شده است اما در زمینه طراحی بدنه، دید راننده به اطراف کافی نیست و نقاط کور فراوانی وجود دارد که سعی شده با آپشن های کمکی مانند دوربین 360 درجه جبران شود.

این خودرو پلت فرم مشابهی با خودروهای لاماری و کراس اوور فردا موتور دارد در اصل هر سه خودرو یک محصول اما با طراحی و قوای محرکه متفاوتی هستند.

داخل دیگنیتی پرستیژ

منبع: بیت ران
انتشار: 7 آذر 1401 بروزرسانی: 7 آذر 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 23198

به "دیگنیتی پرستیژ قوی ترین کراس اوور چینی بازار ایران ، پرقدرت تنها روی کاغذ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیگنیتی پرستیژ قوی ترین کراس اوور چینی بازار ایران ، پرقدرت تنها روی کاغذ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید