پژو 207 MC و دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 چه مشخصاتی دارند؟

به گزارش طفره، شرکت ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران، از دو محصول نو خود یعنی پژو 207 MC و دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 رونمایی کرد. دو محصولی که آبی پوشان جاده مخصوص تولیدشان را شروع نموده اند و قرار است در ماه های آینده به بازار عرضه شوند. البته تغییرات ظاهری تیپ نو پژو 207 محسوس است، اما ظاهر دنا پلاس دست نخورده به جای مانده است.

پژو 207 MC و دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 چه مشخصاتی دارند؟

به گزارش خبرنگاران، در حال حاضر ایران خودرو دنا پلاس اتوماتیک توربو شارژ را به قیمت 398 میلیون و 229 هزار تومان عرض می نماید. قیمت این خودرو نیز در بازار 510 میلیون تومان خرید و فروش می گردد. اما هنوز قیمت تیپ نو از سوی ایران خودرو اعلام نشده است، ولی احتمالا دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 با توجه افزایش آپشن ها بین 400 تا 420 میلیون تومان قیمت می خورد.

در خصوص پژو 207 MC شرایط فرق دارد و ایران خودرو قیمت قطعی را پیش از رونمایی اعلام نموده بود. در این رابطه آبی پوشان جاده مخصوص در اطلاعیه شرایط فروش مرحله 37 که در فروردین ماه منتشر شد، قیمت تیپ نو را 318 میلیون و 608 هزار تومان اعلام کردند.

البته در حال حاضر فروش 207 اتوماتیک متوقف شده است. اما در بازار مدل 1400 نسخه پانورما 585 میلیون تومان و مدل 1400 رینگ فولادی 570 میلیون تومان خرید و فروش می گردد. پژو 207 دستی سقف شیشه ای نیز از سوی ایران خودرو با قیمت 236 میلیون و 344 هزار تومان عرضه می گردد. مدل 1401 این نسخه نیز در بازار 407 میلیون تومان است.

تغییرات نو پژو 207 MC

مهم ترین تغییری که در تیپ نو 207 به چشم می آید، بدون شک در ظاهر دو رنگ خودروی نو ایران خودرو است. سقف به رنگ قرمز درآمده است و در نمای جلو قاب مه شکن نیز تم قرمز رنگ دارد. علاوه بر این در هواکش روی کاپوت، قاب آینه بغل، زه بغل، قاب بالای پلاک، اسپویلر، قاب چراغ پلاک عقب نیز از رنگ قرمز استفاده شده است.

در طراحی فضای داخلی کابین نیز دو رنگ مشکی و قرمز به کار گرفته شده است. رنگ قرمز را می توان در غربیلک فرمان چرمی، دوخت گردگیر دست دنده، بعضی قطعات رودری، روکش جایگاه ها و بخش هایی از داشبورد مشاهده کرد.

حالا به بخش فنی و تغییرات آن می رسیم. نسخه نو 207 به یک پیشرانه 1.6 لیتری TU5 پلاس مجهز است که قادر به فراوری قدرتی معادل 113 اسب بخار با گشتاور 144 نیوتن متر است. در واقع موتور اصلاح شده 8 اسب بخار قدرت و 2 نیوتن متر گشتاور نسبت به نسخه پیشین خود قدرت بیشتری فراوری می نماید.

جعبه دنده این هاچ بک نیز از نوع 6 سرعته AT است که شرکت چینی DAE با فناوری HPT آن را ساخته است. قدرت هم به وسیله این جعبه دنده به چرخ های جلو منتقل می گردد.

مصرف سوخت این هاچ بک کلاس B نیز در هر صد کیلومتر به 7.41 می رسد. شتاب صفر تا صد 12.6 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت نیز 189 کیلومتر است.

در خصوص امکانات رفاهی پژو 207 MC نیز چیزی نسبت به نسخه اتوماتیک اضافه نشده است. اما اگر ایران خودرو قصد ارائه نسخه فول آپشن را داشته باشد می توان انتظار ارائه امکانات نظیر سنسور تنظیم باد تایرها، دنده پشت فرمان، سنسور باران، سنسور نور، شیشه دودی عقب و ... را داشت.

دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 با امکانات تازه

تپ نو دنا پلاس توربو اتوماتیک گرچه تغییری در بخش طراحی ندارد. اما آپشن هایی به آن اضافه شده است. آنطور که ایران خودرو گفته سیستم مالتی مدیای محصول نو تغییر نموده و سیستم وردو و استارات بدون کلید به کار گرفته شده است. سنسور نور و باران و سیستم کنترل فشار تایز ها نیز از جمله امکانات ایمنی و رفاهی است که به دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 اضافه شده است.

علاوه بر این شیشه های عقب دودی است و دکمه استارات و استاپ آن در پنل مرکزی داشبورد جانمای شده است.

تیپ نو پیشرانه EF7 TC با حجم 1645 سی سی دارد و توان فراوری قدرتی برابر با 150 اسب بخار با گشتاور 215 نیوتن متر را دارد. گیربکس نیز همانند پژو 207 MC، 6 سرعته اتوماتیک و محصول شرکت DAE است. قدرت نیز به وسیله این جعبه دنده به چرخ های جلو منتقل می گردد.

مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 حدود 8.12 لیتر در هر صد کیلومتر است که قدری بالا به نظر می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 20700

به "پژو 207 MC و دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 چه مشخصاتی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 207 MC و دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 چه مشخصاتی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید