دکوراسیون روستیک در آشپزخانه امروزی

به گزارش طفره، روستیک در لغت به معنی روستایی و سبکی از دکوراسیون است که احساس صمیمیت و پیوند با طبیعت را ایجاد می نماید. در این مطلب با دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک آشنا خواهید شد.

دکوراسیون روستیک در آشپزخانه امروزی

جهت دریافت خدمات بازسازی و تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

امروزه دکوراسیون آشپزخانه، یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون داخلی محسوب می گردد. دکوراسیون آشپزخانه در سبک های مختلفی اجرا می گردد که از انواع پرطرفدار آن می توان به دکوراسیون آشپزخانه روستیک اشاره نمود. این سبک از دکوراسیون در آشپزخانه ها، با کمی دقت و ظرافت می تواند یک دکوراسیون چشم نواز به وجود بیاورد. اما برای استفاده از این سبک در دکوراسیون، باید با اصول و مصالح اصلی در این سبک آشنا شوید. این مطلب خبرنگاران، به منظور آشنایی شما با دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک، تهیه شده است.

دکوراسیون آشپزخانه روستیک

روستیک به معنای روستایی، البته در این جا به معنی روستایی به روز شده است. استفاده از دکوراسیون آشپزخانه روستیک در کشورهای اروپایی نیز هواداران زیادی دارد. سه عنصر اصلی در سبک روستیک نور، هندسه سنتی و متریال های طبیعی هستند. استفاده از نورهای طبیعی می تواند در گرما و حس صمیمیت این سبک از دکوراسیون آشپزخانه بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین در دکوراسیون آشپزخانه روستیک، استفاده از چوب های طبیعی با رنگ های تیره بسیار مرسوم است؛ زیرا موجب دنج تر شدن فضای آشپزخانه می گردد.

از طرفی می توان از ترکیب متریال های طبیعی مانند چوب و سنگ در این سبک دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرد. از هدف های مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک، ایجاد احساس صمیمیت و به نوعی پیوند با طبیعت است.

اجرای سبک روستیک در آشپزخانه

از آن جایی که کابینت ها در دکوراسیون آشپزخانه روستیک، علاوه بر ایجاد حس صمیمیت و دنج بودن فضا، از زیبایی بسیار بالایی برخوردارند؛ استفاده از این سبک دکوراسیون بسیار مورد پسند خانم ها واقع شده است. البته اجرای این دکوراسیون برای آشپزخانه ها، علاوه بر به وجود آوردن فضایی ساده، با توجه به قیمت متریال های طبیعی، نسبتا گران است.

نکته ای که در استفاده از سبک روستیک برای دکوراسیون آشپزخانه باید مورد توجه قرار گیرد، فضای مورد احتیاج جهت اجرایی کردن آن است. از این سبک دکوراسیون بهتر است برای آشپزخانه هایی با متراژ نسبتا بالا استفاده گردد.

نکاتی مهم در خصوص سبک روستیک

1. کفپوش های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون آشپزخانه روستیک، معمولا از جنس سنگ های صیقلی شده مانند سنگ تراورتن است؛ همچنین استفاده از طرح الوار در کف آشپزخانه می تواند نشان دهنده طبیعت گرایی این سبک در معماری داخلی باشد.

2. کابینت ها، کانتر و اپن در آشپزخانه روستیک، از جنس چوب های طبیعی و قدیمی هستند.

3. استفاده از جایگاه های چوبی در این آشپزخانه، می تواند با سایر مصالح طبیعی کاملا سازگار و هماهنگ باشد.

4. از مصالح مناسب مورد استفاده در این سبک می توان به آجرهای سنتی قزاقی، چوب های وارنیش نخورده، سرامیک های طرح سفال، سنگ های کوهی و مصالحی از این دست اشاره نمود.

5. استفاده از گلدان های طبیعی در آشپزخانه، می تواند به احساس راحتی و طبیعت گرا بودن بیشتر محیط یاری کند.

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه روستیک

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه روستیک معمولا رنگ های خاکستری تیره، شکلاتی تیره در کنار رنگ هایی مانند رنگ آجری، زیتونی، قهوه ای و … است. همچنین استفاده از طیف رنگ روشن ترکیبی با سفید، از کاربرد بسیار بالایی در این سبک از دکوراسیون برخوردار است. از دیگر رنگ های پرکاربرد در دکوراسیون آشپزخانه روستیک، می توان به رنگ های قرمز گرم مانند شاتوتی، در کنار تنالیته های رنگی سبز اشاره داشت. استفاده از رنگ فیروزه ای نیز در زیبایی این سبک از دکوراسیون بی تاثیر نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکاتی بیشتر درباره دکوراسیون آشپزخانه، آشپزخانه خود را زیباتر کنید را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7310

به "دکوراسیون روستیک در آشپزخانه امروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون روستیک در آشپزخانه امروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید