دمشق: اجازه ندهید سازمان های بین المللی به ابزار آمریکا تبدیل شوند

به گزارش طفره، بسام صباغ نماینده دائم سوریه در شورای امنیت سه شنبه شب از کشورها خواست، اجازه ندهند که سازمان منع سلاح های شیمیایی به ابزاری برای آمریکا و متحدانش به منظور اعمال فشار و حمله به اعضایی [مانند سوریه] در این سازمان تبدیل شوند.

دمشق: اجازه ندهید سازمان های بین المللی به ابزار آمریکا تبدیل شوند

از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ صباغ که در نشست آنلاین شورای امنیت سخن می گفت، اضافه کرد: پیش نویس قطعنامه فرانسه و کشورهای غربی که به کنفرانس سازمان منع سلاح های شیمیایی ارائه شده، بار دیگر تأییدی بر نیت خصمانه بعضی کشورها علیه سوریه است.

وی اضافه کرد: سوریه کوشش ناکام بعضی کشورهای برای انتشار دروغ ها و اتهامات در مورد عدم پایبندی سوریه به توافق سازمان منع سلاح های شیمیایی را به شدت محکوم می نماید.

صباغ گفت: پیش نویس قطعنامه فرانسه و کشورهای غربی برای ارائه در بیست و پنجمین نشست سازمان منع سلاح های شیمیایی که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار گردد، به استنباط های نادرست و غیر حرفه ای به نام تیم تحقیق و مشخص هویت استناد نموده است.

وی اضافه کرد: سوریه استفاده از سلاح شیمیایی را در هر شرایطی محکوم می نماید و از این سلاح استفاده ننموده است.

نماینده دائم سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متتحد گفت: دمشق با جدیت صداقت و شفافیت کامل با دبیرخانه تخصصی سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی همکاری می نماید و نتیجه این همکاری نابودی کامل انبارهای سلاح شیمیایی و مراکز ساخت آن است.

وی خطاب به سازمان ملل متحد گفت که دمشق خواهان مجازات آمریکا به خاطر جنایت هایش در شهر الرقه نقض آشکار حاکمیت سوریه به بهانه واهی استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در منطقه خان شیخون و در نتیجه حمله موشکی در سال 2017 به پایگاه هوایی الشعیرات است.

صباغ گفت: بعضی کشورها در شورای امنیت نباید تجاوز آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه در سال 2018 به بهانه واهی استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در دوما را نادیده بگیرند.

دولت دونالد ترامپ به همراه فرانسه و انگلیس فروردین ماه 96 پایگاه الشعیرات در استان حمص سوریه را با 49 موشک کروزِ تاماهاوک هدف قرار داد.

در حالی که تروریست ها و گروههای مسلح مورد حمایت کشورهای غربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا بارها از تسلیحات شیمیایی علیه مردم و نظامیان سوریه و عراق استفاده نموده اند و مدارک اثبات آن نیز ارائه شده است، ولی غرب تا به امروز مانع محکومیت یا حتی طرح این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل شده است و در مقابل با انتشار اطلاعات نادرست در صدد متهم کردن دمشق در این زمینه هستند که حادثه انتشار گازهای سمی در خان شیخون که به وقوع پیوست از این دست است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 13792

به "دمشق: اجازه ندهید سازمان های بین المللی به ابزار آمریکا تبدیل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق: اجازه ندهید سازمان های بین المللی به ابزار آمریکا تبدیل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید