دفترتان را خودتان بسازید!

به گزارش طفره، دوست دارید دفترهای تان مطابق سلیقه خودتان باشند؟ این دفترهای فانتزی و زیبا را خودتان بسازید!

دفترتان را خودتان بسازید!

با دفترهای حاصل دسترنج خودتان شانس موفقیت در سال تحصیلی تازه بالا می رود!

حتما شما هم با آغاز سال تحصیلی تازه در پی تهیه لوازم تحریر به فروشگاه ها مراجعه نموده اید و می دانید قیمت دفترهای فانتزی تا چه میزان می تواند گران باشد. پس سال جاری به جای اینکه هزینه گزافی را صرف خرید این دفترها کنید، با خواندن این مقاله دفترهای دلخواه خودتان را با کمترین هزینه بسازید! به علاوه که سرگرم هم می شوید!

چه چیزهایی احتیاج دارید؟

- کاغذ کادو یا کاغذهایی که برای پوشاندن کف کشوها استفاده می شوند

- نوار چسب (نوار چسب هایی که برای چسباندن لوله ها استفاده می شوند یا نوار چسب های فانتزی)

- چاقوی تیز یا کاتر

- تخته برش

- دفترهای قدیمی

مرحله اول - کاغذ کشو را ببرید

کاغذ کشو را روی سطح صافی پهن کنید. دفتر قدیمی یا یک دفتر با جلد معمولی تهیه کنید، آن را روی کاغذ کشو قرار دهید و کاغذ را اندکی بزرگ تر از میزان دفتر ببرید.

مرحله دوم - سمت دیگر را ببرید

حالا بدون اینکه دفتر را از روی کاغذ بردارید، آن را بگردانید و برای جلد پشتی دفتر هم کاغذ ببرید.

مرحله سوم - دفتر را درون کاغذ کشو قرار دهید

دفتر را بر روی طرف چسبناک کاغذ کشویی که بریدید قرار دهید. و آن را به آرامی به دفتر بچسبانید. اگر آنها را روی سطح صافی قرار دهید مشکل زیادی از بابت حباب ها نخواهید داشت.

مرحله چهارم - طرف دیگر را بچسبانید

حالا می توانید کاغذ کشو را به طرف دیگر دفتر بچسبانید. کاغذ کشو را بکشید و آن را به آرامی بر روی جلد دفتر بچسبانید. این کار را با دقت انجام دهید تا کاغذ کشو چین نیافتد و در زیرش حباب هم تشکیل نشود. مقداری از کاغذ کشو از دفتر بیرون می ماند.

نکته: در زیر کاغذ حباب به جای ماند؟ اشکالی ندارد. معمولا می توان حباب ها را با وارد آوردن فشاری اندک و هدایت آنها به طرف لبه ها به بیرون راند. اما اگر این راه جواب نداد، کاتر یا سوزن ریزی بردارید و سوراخ کوچکی در وسط حباب ایجاد کنید، حالا با انگشت حباب را به آرامی فشار دهید. خواهید دید که هوا تخلیه می شود و کاغذ صاف می شود. به علاوه سوراخ ایجاد شده هم اصلا تعیین نمی شود.

مرحله پنجم - لبه ها را درست کنید

با استفاده از کاتر یا چاقوی تیز و قرار دادن دفتر روی تخته برش، لبه های اضافه کاغذ کشو را ببرید تا نتیجه کار مرتب باشد. البته می توانید لبه ها را داخل جلد دفتر برگردانید و به آن بچسبانید. اما برش ظاهر تمیز تری به کارتان می دهد.

مرحله ششم - شیرازه درست کنید!

برای تقویت استحکام دفتر و اضافه کردن اندکی رنگ، از نوار چسب های رنگارنگ و حتی طرح دار بهره ببرید. ما اینجا از نوار چسب های طلایی مخصوص لوله آب استفاده کردیم. راحت ترین راه چسباندن این نوارها در محل عطف دفتر (مرکز دفتر) این است که تکه ای چسب اندکی بلند تر از ارتفاع دفتر ببرید، آن را بر روی سطح صافی قرار دهید و سپس مرکز دفتر را روی آن بگذارید و آن را به دفتر بچسبانید. اگر آن را کج چسباندید و یا حباب گرفت می توانید جدایش کنید و دوباره بچسبانید.

مرحله هفتم - آن طرف را بچسبانید!

نوار چسب را به آن طرف جلد هم بچسبانید و اگر حباب گرفت به روش گفته شده حباب گیری اش کنید.

مرحله هشتم - تمیز کاری!

با استفاده از چاقو یا کاتر نوار چسب های اضافه، که از ارتفاع دفتر لبند تر هستند را ببرید.

مرحله نهم - تزیینش کنید!

حالا قسمت هیجان انگیز تر ماجرا رسیده! با هر وسیله، برچسب، رنگ و … که می خواهید دفترتان را تزیین کنید. من برای این کار از ماشین های برچسب زن استفاده کردم و نام هر درس را روی دفترم چسباندم!

سال تحصیلی خوبی داشته باشید!

منبع: فوت و فن
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 21523

به "دفترتان را خودتان بسازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفترتان را خودتان بسازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید