دردسر های خاموشی در پایتخت

به گزارش طفره، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خاموشی معابر تهران زمینه ساز حوادث و مسائل فراوان شده است گفت: در این زمینه به شرکت توزیع برق تهران تذکر می دهیم.

دردسر های خاموشی در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و نود و سومین جلسه شورای شهر درباره لزوم توجه شهرداری به تأمین روشنایی معابر تهران در شب گفت: خاموشی تهران چهره شب را در پایتخت به هم ریخته و شهر را برای پیاده ها نامناسب کرده است.

وی اضافه نمود: متأسفانه روشنایی معابر و خیابان های اصلی همچنین کوچه ها جهت های پیاده و حتی بزرگراه های شهر به شدت کاهش پیدا کرده و عدم تأمین روشنایی معابر زمینه ساز حوادث ترافیکی و فراهم شدن بستر مناسب برای بزهکاری می شود.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: همچنین این مسأله کاهش احساس امنیت شهروندان را به همراه دارد و نه تنها چهره شهر را سیاه و تاریک می کند بلکه تصویر و تصور گردشگران و شهروندان از تهران نیز متفاوت خواهد شد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: بر اساس تبصره 2 ماده 11 قانون سازمان برق ایران که مصوب سال 1346 است همچنین آئین نامه نحوه مشخص و تأمین هزینه روشنایی معابر و جابه جایی تأسیسات آب و برق که مصوب سال 1364 در هیأت وزیران است، هزینه روشنایی معابر توسط شرکت های برق منطقه ای رأسا از محل عوارض مقرر بر مصرف برق تأمین و برداشت می شود.

وی بیان داشت: وظیفه ای که عدم اجرای مناسب آن توسط شرکت برق تهران تهران سبب خاموشی معابر شهر شده و برخی گمان می کنند شهرداری در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است در حالی که تأمین روشنایی و پرداخت هزینه های آن بر اساس نص صحیح قانون بر عهده وزارت نیرو و شرکت های برق منطقه ای است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: درباره لزوم توجه به تأمین روشنایی معابر تهران در شب به شرکت برق تذکر می دهم و انتظار دارم در همکاری شهرداری بیش از پیش به تأمین روشنایی معابر و ایمنی شهروندان توجه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7315

به "دردسر های خاموشی در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر های خاموشی در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید