خودداری کانادا از اعطای ویزا به بیش از 200 میهمان مجمع جهانی اجتماعی

به گزارش طفره، خبرنگاران آنلاین: سازمان دهندگان نشست مجمع جهانی اجتماعی که در مونترال کانادا برگزار می گردد اعلام کردند مقام های کانادا از اعطای ویزای مسافرتی به بیش از 200 تن از میهمانان دعوت شده به این نشست ضد جهانی سازی خودداری نموده اند.

خودداری کانادا از اعطای ویزا به بیش از 200 میهمان مجمع جهانی اجتماعی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

صفا چبی، سخنگوی مجمع دنیای اجتماعی گفت : نشست مجمع اجتماعی دنیای قرار است از روز سه شنبه 19 مرداد در مونترال گشایش یابد و این در حالیست که در حال حاضر وزارت مهاجرت کانادا از اعطای ویزا مسافرتی به 234 تن از میهمانان خودداری نموده است و تعداد این افراد روز به روز در حال افزایش است.

چبی اضافه کرد : مقام های کانادایی در شرح رد تقاضای ویزا این افراد به دلایلی مانند سوابق مسافرتی آنان ، وضعیت اقتصادی یا نگرانی درباره این که محتمل است این افراد پس از خاتمه اجلاس خاک کانادا را ترک ننمایند؛ استناد نموده اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمابه نقل ازخبرگزاری فرانسه از مونترال ، ظاهرا بیشتر این افراد از آفریقا و منطقه خاورمیانه شامل اتباع کشورهای جمهوری دموکراتیک کنگو ، مغرب ، ایران و نیجریه هستند. با درخواست ویزا هیئت های هائیتی و نپال نیز مخالفت شده است.

مقام های کانادایی با استناد به قوانین سختگیرانه این کشور از اظهار نظر درباره موارد خاص خودداری می نمایند.

این نخستین بار است که اجلاس مجمع اجتماعی که هر سال بار شرکت اعضای سازمان های جامعه مدنی برگزار می گردد ، در نیمکره شاقتصادی و در یکی از هفت کشور صنعتی دنیا برگزار می گردد.

به گفته سازمان دهندگان این اجلاس ، نشست های قبلی این مجمع تا بیش از یکصد هزار تن شرکت نماینده داشت ولی انتظار می رود این بار به علت هزینه های بالای سفر و اقامت در هتل در مونترال ، شمار شرکت نمایندگان به مراتب کمتر باشد.

نخستین نشست مجمع دنیای اجتماعی که در مقابله با مجمع دنیای اقتصاد و به مثابه ارائه جایگزینی برای نئولیبرالیسم ایجاد و تشکیل شده است ، در سال 2001 در برزیل برگزار شده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 4284

به "خودداری کانادا از اعطای ویزا به بیش از 200 میهمان مجمع جهانی اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودداری کانادا از اعطای ویزا به بیش از 200 میهمان مجمع جهانی اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید