خریدهای اروپایی غول های تکنولوژی آمریکا

به گزارش طفره، وب سایت فرادید: در سال های اخیر غول های تکنولوژی ولع زیادی برای خرید استارت آپ ها و شرکت های کوچک داشته اند. در سال 2018، اما اروپا محبوب ترین مقصد برای شرکت های بزرگ تکنولوژی آمریکایی بوده است تا بتوانند با خرید شرکت های کوچک تر قلمرو خود را گسترش بدهند.

خریدهای اروپایی غول های تکنولوژی آمریکا

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به همین دلیل وب سایت Venturebeat.com به تازگی به آنالیز و معرفی مهم ترین شرکت های اروپایی خریداری شده توسط غول های تکنولوژی آمریکایی در سال 2018 پرداخته است که در اینجا با آن ها آشنا می شویم:

Spektral از دانمارک

در ماه اکتبر شرکت اپل تایید کرد که استارت آپ دانمارکی Spektral را که در زمینه استفاده از دیدگاه کامپیوتری و تکنولوژی یادگیری ماشینی برای حذف در لحظه تصاویر پس زمینه از ویدئو ها فعالیت می نماید، خریده است. این راه چاره مخصوصا در مواردی که با دوربین آی فون ادغام می گردد، می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

با این حال هنوز تعیین نیست که این تکنولوژی چه وقت به صورت عملی در محصولات اپل به کار گرفته می گردد. هر چند جزئیات این معامله منتشر نشده، اما یک روزنامه محلی دانمارکی اعلام نموده است که این معامله با مبلغی در حدود 30 میلیون دلار اجرا شده است.

Shazam از انگلستان

هر چند شرکت اپل پیشنهاد خرید این استارت آپ محبوب تشخیص موسیقی را در سال گذشته میلادی و با قیمت 400 میلیون دلار مطرح نمود، اما فرآیند تکمیل این معامله حدود 10 ماه طول کشید و این اتفاق به خاطر تحقیق و آنالیز کمیسیون اروپا به دنبال پرونده های ضد رقابتی رخ داد.

در نهایت در ماه سپتامبر کمیسیون اروپا بیان کرد که این خرید می تواند انجام گردد و به این ترتیب اپل رسما این خرید را چند هفته بعد از آن بیان کرد. به این ترتیب انتظار می رود که در سال های آینده این تکنولوژی با محصولات اپل به طور کامل یکپارچه گردد.

Dialog Semiconductor از آلمان

این یک خرید کامل نبود. شرکت اپل یک قرارداد خرید 600 میلیون دلاری امضا کرد تا بخش تجارت تراشه های مدیریت انرژی Dialog را بخرد که این بخش شامل مجوز تکنولوژی اختصاصی Dialog، مالکیت یک سری از دفاتر اروپایی این شرکت و امکان انتقال 300 مهندس آن به آمریکا است. اخبار مربوط به انجام شدن این معامله بیش از یک سال بعد از آن منتشر شد که شایعاتی درباره جایگزینی تراشه های Dialog در گوشی های آی فون منتشر شد؛ شایعاتی که قیمت سهام Dialog را تا 40 درصد کاهش داد.

Platoon از انگلستان

اوایل ماه جاری میلادی بود که خبر های درباره خرید این سرویس خلاقانه و حرفه ای ویژه نوازندگان توسط شرکت اپل منتشر شد. هر چند هنوز جزئیات زیادی درباره این خرید منتشر نشده است؛ اما انتظار می رود که این سرویس به خوبی بتواند با سرویس موسیقی اپل یکپارچه بگردد.

Bloomsbury AI از انگلستان

در ماه جولای گذشته شرکت فیس بوک تایید کرد که مشغول انجام فرآیند خرید این شرکت انگلیسی است. شرایط و جزئیات این معامله اعلام نشده است، اما برخی گزارش ها در این زمینه نشان می دهند که این معامله با قیمتی بیش از 30 میلیون دلار اجرا شده. تکنولوژی پردازش طبیعی زبان و یادگیری ماشینی Bloomsbury AI می تواند متون آشفته و بدون ساختار را تجزیه و تحلیل کند و به سوالاتی در آن زمینه پاسخ دهد.

GraphicsFuzz از انگلستان

گوگل در ماه آگوست تایید کرد که این استارت آپ فعال در زمینه ابزار های ارزیابی گرافیک موبایلی را خریده است. جزئیات این معامله فاش نشده است؛ اما ظاهرا قرار است تیم سه نفره این استارت آپ به تیم گرافیکی اندروید بپیوندند.

Ninja Theory از انگلستان

در ماه ژوئن شرکت مایکروسافت بیان کرد که پنج استودیوی فراوری گیم را خریده است و یکی از آن ها Ninja Theory بود. غول نرم افزاری دنیا هیچ وقت استودیوی قدرتمند فراوری گیم و بازی ویدئویی نداشته است تا بتواند بازی های اختصاصی خودش را برای کنسول Xbox فراوری و ارائه کند. حالا این خرید ها می تواند مایکروسافت را به هدف بلندمدتش نزدیک تر کند.

Playground Games از انگلستان

یکی از خرید های ماه ژوئن مربوط به توسعه دهنده بازی های ویدئویی Playground Games بود که فراوریکننده بازی های ویدئویی اختصاصی برای کامپیوتر های شخصی و کنسول Xbox است. حالا مایکروسافت این شرکت را هم خریده است.

Blue Vision Labs از انگلستان

شرکت معروف تاکسی اینترنتی Lyft که قرار است در سال 2019 برای اولین بار سهامش را به صورت عمومی در بازار بورس عرضه کند، در ماه اکتبر بیان کرد که استارت آپ فعال در حوزه واقعیت افزوده Blue Vision Labs را خریده است. با انجام این خرید، حالا شرکت Lyft اولین دفتر خودش را در انگلستان دارد و به این ترتیب به توسعه فعالیت هایش در سراسر اروپا نزدیک تر می گردد. از طرفی خرید چنین استارت آپی به Lyft برای توسعه راه چاره های جدیدش در راستای فراوری خودرو های خودران یاری می نماید.

PlayCanvas از انگلستان

شرکت Snap در ماه مارس این شرکت انگلیسی را که در واقع یک موتور گیمینگ تحت وب است، خرید. هر چند به نظر می رسد این معامله در سال میلادی گذشته اجرا شده باشد. با این همه گویا Snap با این خرید به دنبال افزودن قابلیت های جدید گیمینگ یا واقعیت مجازی به پلت فرم خود است.

iZettle از سوئد

رقیب سوئدی Square سال جاری و درست زمانی که می خواست سهامش را برای اولین بار در بازار بورس عرضه کند، با قیمت 2/ 2 میلیارد دلار توسط PayPal خریداری شد تا به بزرگ ترین خرید PayPal تا حالا تبدیل گردد. این خرید برای PayPal می تواند مزایای زیادی در جهت افزایش حضورش در بازار های فروش فیزیکی به خصوص در سراسر اروپا داشته باشد.

Interoute از انگلستان

این خرید در ماه فوریه گذشته و توسط شرکت مخابراتی آمریکا GTT Communications انجام شد و به این ترتیب اپراتور فیبری اروپا را با قیمت 3/ 2 میلیارد دلار خرید. شرکت انگلیسی Interoute با بیش از 70 هزار کیلومتر در 29 کشور دنیا، یکی از بزرگ ترین شبکه های فیبر اروپا است.

منبع: برترین ها
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 2648

به "خریدهای اروپایی غول های تکنولوژی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریدهای اروپایی غول های تکنولوژی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید