خبرنگاران پرداخت مالیات در ایلام تسهیل شد

به گزارش طفره، ایلام - خبرنگاران - مدیرکل امور مالیاتی ایلام از تسهیل پرداخت مالیات توسط مودیان مالیاتی مشاغل مختلف در این استان اطلاع داد.

خبرنگاران پرداخت مالیات در ایلام تسهیل شد

سعید کریمی روز یکشنبه در گفت و گویی گفت: با ابلاغ تبصره جدید ماده 100 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم شرایط پرداخت مالیات سال 98 برای مودیان تسهیل شده است.

وی اضافه نمود: صاحبان مشاغل که میزان فروش یا ارائه خدمات آنان کمتر از 990 میلیون تومان در سال 98 است، می توانند از تسهیلات ویژه مالیات مقطوع تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم بهره مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: این دسته از مودیان بدون ارائه اظهارنامه و بدون ارائه اسناد و مدارک و صرفا با ارائه فرم الکترونیک مربوطه نسبت به قطعی سازی مالیات عملکرد سال 1398 خود اقدام می کنند.

کریمی تاکید نمود: بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده (100) اصلاحی قانون مالیات های مستقیم، با توجه به بند (هـ) تبصره (8) قانون بودجه سال 1398 و مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و به منظور تکریم مودیان، تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در مشخص مالیات عملکرد سال گذشته، این گروه از صاحبان مشاغل در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل حداکثر تا خاتمه مرداد ماه سال 1399، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می شوند.

وی یادآور شد: صاحبان مشاغلی که بر مبنای موضوع فعالیت و یا استقرار محل فعالیت با دارا بودن مجوز فعالیت از مراجع ذی صلاح در عملکرد سال 97 مشمول برخورداری از معافیت مالیاتی یا نرخ صفر مالیاتی بوده اند، مشروط به حفظ ضوابط معافیت یا نرخ صفر مالیاتی در طی سال 98، می توانند از مزایای این دستورالعمل استفاده کرده و عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر موجب لغو معافیت آنها نخواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام توضیح داد: صاحبان مشاغل متقاضی استفاده از مفاد دستورالعمل مالیات مقطوع تبصره 100 قانون مالیاتهای مستقیم، باید به وسیله پایگاه اینترنتی www.tax.gov.ir مراتب را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند.

کریمی اضافه نمود: درخصوص صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت یک جا تا خاتمه مرداد ماه سال 1399 نداشته باشند، مالیات آنها حداکثر تا پنج ماه به صورت مساوی تقسیط می گردد.

وی گفت: عدم پرداخت به موقع مالیات و یا درصورت تقسیط، عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر مشمول جریمه موضوع ماده (190) قانون مالیات های مستقیم خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10199

به "خبرنگاران پرداخت مالیات در ایلام تسهیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرداخت مالیات در ایلام تسهیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید