خبرنگاران ورود جدی آموزش وپرورش یزد به پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس

به گزارش طفره، یزد - خبرنگاران - مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به ورود جدی این اداره کل در پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس گفت: ضدعفونی و گندزدایی مدارس از روز دوشنبه در استان آغاز و همچنان ادامه دارد.

خبرنگاران ورود جدی آموزش وپرورش یزد به پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس

محسن گلستانی فر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: لغو همه اردوها و مسابقات و همایش ها، محدود کردن بوفه های مدارس، نظارت مستمر بر سیستم گرمایشی آب و آموزش مستخدمین و سرایداران و رانندگان سرویس های مدارس از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای این بیماری است.

وی گفت:نظر به اهمیت رعایت اصول بهداشت فردی و اقدامات خود مراقبتی در مدارس و براساس مصوبات ستاد کشوری و استانی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس مواردی قابل پیگیری و اجرا توسط مدیران محترم مدارس به مدارس ابلاغ شده است و مقرر شده در اولین فرصت کمیته پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در مدارس تشکیل داده شود وبا حفظ آرامش و همدلی و مشارکت همکاران ، دانش آموزان و اولیای آنان ،گامی موثر در پیشگیری از شیوع بیماری و عبور از شرایط پیش آمده برداریم.

گلستانی فر اضافه نمود: همچنین با بازگشایی مدارس با توجیه خانواده ها و رانندگان سرویس از انتقال دانش آموزان بیمار و دارای علامت به مدرسه ممانعت می شود و مراقبین سلامت با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط خانواده در فرم سابقه پزشکی هنگام ثبت نام به نحوی برنامه ریزی نمایند که تا اطلاع ثانوی دانش آموزان دارای بیماری خاص و زمینه ای در مدرسه حضور پیدا ننمایند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: همچنین همه روزه با کنترل و غربالگری دانش آموزان در مدرسه و کلاس، دانش آموزان دارای علایم مطرح شده در دستورالعمل ها را با هماهنگی و اطلاع خانواده برای استراحت در منزل یا پیگیری شرایط سلامتی آنها به والدین تحویل داده و تا زمان بهبودی کامل و رفع علایم از حضور آنها در مدرسه ممانعت شود.

وی خاطر نشان کرد:همکاران اعم از کادر مدرسه،آموزگاران، دبیر ان و با علایم بیماری که دارای گواهی پزشک می باشند تا زمان بهبودی از مراجعه به مدرسه خودداری نمایند.و مدیران محترم نسبت به معین جانشین آنها اقدام نمایند.

جلوگیری از ثبت نام دانش آموزان سایر استان ها تا اطلاع ثانوی در مدارس یزد

گلستانی فر اضافه نمود: از ثبت نام دانش آموزان مهمان از سایر استان ها به ویژه قم خودداری و آنها را به مراکز بهداشتی معین شده در هر شهرستان ارجاع نمایند و همه روزه قبل از شروع فعالیت مدرسه دانش آموزان در زنگ های تفریح ، قبل از صرف صبحانه و خوردن خوراکیهای خود دانش آموزان نسبت به شستشوی دستها و رعایت اصول بهداشت فردی توجیه شوند.

وی خریداری صابون مایع به اندازه کافی در سرویس های بهداشتی و روشویی ها، تعبیه سطل زباله و کیسه زباله به اندازه کافی در مدارس و موارد مربوط به نظافت و ضدعفونی مدارس را از مواردی بیان نمود که مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته است.

گلستانی فر اضافه نمود: همچنین به دانش آموزان توصیه شود وسایل شخصی اعم از لیوان،دستمال کاغذی،لوازم التحریر و غیره همراه خود داشته باشند و از وسایل مشترک استفاده ننمایند.

وی با بیان اینکه بوفه ها، پایگاه های تغذیه سالم تا اطلاع ثانوی تعطیل می شوند و اضافه نمود: و در صورت ضرورت صرفا به فروش خوراکیهای بسته بندی شده بسنده نمایند و

وی ادامه داد: همچنین تاکید شده است نیروهای خدماتی مدرسه پس از تعطیلی و خروج دانش آموزان نسبت به ضدعفونی نمودن تجهیزات و فضاهای مدرسه بر اساس راهنمایی کارشناسان بهداشت محیط یا دستورالعمل ارسالی اقدام نمایند و این نیروهای هنگام فعالیت حتما از دستکش ،ماسک و لباس مناسب استفاده نمایند.

هم اکنون 260 هزار دانش آموز در 2 هزار باب مدرسه استان یزد مشغول به تحصیل می باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 7759

به "خبرنگاران ورود جدی آموزش وپرورش یزد به پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود جدی آموزش وپرورش یزد به پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید