خبرنگاران هزار و 500 نفر در همدان واکسن کرونا انستیتو پاستور را تزریق کردند

به گزارش طفره، همدان- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: یک هزار و 500 نفر در شهرستان همدان تا به امروز واکسن کرونا تولیدی انستیتو پاستور ایران(محصول مشترک ایران و کوبا) را دریافت کردند.

خبرنگاران هزار و 500 نفر در همدان واکسن کرونا انستیتو پاستور را تزریق کردند

دکتر منوچهر کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: طرح کارآزمایی بالینی واکسن کرونا تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در هشت شهر کشور آغاز شد که سهم همدان از این طرح، تزریق سه هزار دوز واکسن است.

وی با بیان اشاره به استقبال مطلوب شهروندان همدانی برای تزریق این واکسن، اضافه نمود: تا به امروز پنج هزار و 300 نفر برای تزریق این واکسن نام نویسی کرده اند که بخشی از متقاضیان دارای سن زیر 18 سال، بیماری زمینه ای بوده و یا خارج از محدوده شهرستان همدان ساکن هستند که در این مرحله تزریق واکسن کرونا برای این افراد انجام نمی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: تا به امروز نیمی از سهمیه واکسن کرونا در شهرستان همدان به متقاضیان تزریق شده که تلاش می کنیم با هماهنگی های دستگاه های مسئول، همدان اولین شهر در پایان تزریق مرحله اول این واکسن باشد.

دکتر کرمی با بیان اینکه افراد 18 تا 80 سال گروه هدف دانشگاه علوم پزشکی در این طرح هستند، اضافه نمود: 10 درصد از جامعه هدف این واکسن افراد بالای 65 سال هستند که اغلب این افراد به علت داشتن بیماری از چرخه تزریق واکسن کرونا خارج می شوند.

کارآزمایی بالینی واکسن کرونا با همکاری انستیتو فینلای کشور کوبا و انستیتو پاستور ایران مراحل آزمایش خود در 2 مرحله را با موفقیت سپری کرده و مرحله سوم کارآزمایی بالینی آن در هشت شهر کشور از جمله همدان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگاران، مراحل شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن کرونا کنژوگه شامل پذیرش و بررسی نتایج آزمایش ها، آموزش و توجیه داوطلب، دریافت رضایت آگاهانه، معاینه پزشک، نمونه گیری، تزریق واکسن و پایش فعال داوطلب است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 14173

به "خبرنگاران هزار و 500 نفر در همدان واکسن کرونا انستیتو پاستور را تزریق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هزار و 500 نفر در همدان واکسن کرونا انستیتو پاستور را تزریق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید