خبرنگاران تاثیر مثبت محدودیت ها بر کاهش سرایت ویروس کرونا؛ هنوز خطر جدی است

به گزارش طفره، ساوه-خبرنگاران- رئیس بیمارستان شهید چمران ساوه معتقد است که محدودیت های 2 هفته ای بر کاهش شیوع ویروس کرونا و شمار مبتلایان و بستری شدگان اثر مثبت داشته است اما نباید این تصور برای مردم ایجاد گردد که به شرایط مطلوب رسیده ایم زیرا خطر همچنان جدی است.

خبرنگاران تاثیر مثبت محدودیت ها بر کاهش سرایت ویروس کرونا؛ هنوز خطر جدی است

دکتر فرهاد طباطبایی شامگاه آدینه به خبرنگاران، گفت: آثار اجرای محدودیت های 2 هفته ای ویژه مقابله با کرونا در کاهش شمار بستری شدگان، مراجعان سرپایی و ورودی های این مرکز درمانی مشهود است اما کاهش موارد فوتی مستلزم گذشت زمان است و باید تا حصول نتیجه در این زمینه صبر کنیم.

وی اضافه نمود: البته در شرایط گذار از قرنطینه شدید به سمت عادی شدن شرایط نباید انتشار آمار کاهش موارد بستری و ابتلا باعث گردد که مردم رعایت پروتکل های بهداشتی و سایر موارد را به تصور اینکه شرایط بهبود یافته است، فراموش نمایند.

به گفته او، بازتاب رعایت هفته های اخیر از سوی مردم کاملا محسوس است ولی خطر شیوع گسترده و رسیدن به پیکی دیگر از شیوع ویروس کرونا در صورت کاهش حساسیت ها و بی تفاوتی شهروندان همچنان وجود دارد.

دکتر طباطبایی گفت: کاستن از بار قرنطینه باید بسیار حساب شده، دقیق و کارشناسی باشد و امیدواریم با ورود هرچه زودتر واکسن که ظاهراً از هفته آینده تزریق آن در انگلستان آغاز و ایران هم به دنبال کشورهای غربی استفاده از آن را آغاز می نماید شاهد ریشه کنی این ویروس در جامعه باشیم.

وی گفت: هنوز به حداکثر تاثیر قرنطینه اخیر نرسیده ایم و امیدواریم دست کم تا 2 الی سه هفته آینده شاهد نتایج مناسبی در زمینه کاهش شیوع و شمار مبتلایان و فوتی ها باشیم.

کارگران صنایع با احساس امنیت شغلی شرایط خود را اعلام نمایند

رئیس بیمارستان شهید چمران ساوه که مرکز درمانی تحت مدیریت او متعلق به سازمان تامین اجتماعی و اغلب مراجعین هم از اقشار کارگری و بیمه شدگان این نهاد است، اظهار کرد: به نظرم عملکرد واحدهای صنعتی ساوه با توجه به تداوم فعالیت شان در دوران محدودیت های اخیر در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و ایمن نگاه داشتن کارگران از کرونا موفقیت آمیز بوده است.

وی در عین حال تاکید نمود: نخستین اقدام موثر صاحبان واحدهای تولیدی باید بدین گونه باشد که اگر کارگری دارای علائمی ابتلا از قبیل تب و لرز بود، طوری برخورد ننمایند که وی از ترس از دست دادن شغل، شرایط خود را کتمان کند و عامل شیوع ویروس در میان سایر پرسنل گردد.

وی اضافه نمود: کارگران باید با حصول اطمینان از امنیت شغلی خود، صادقانه شرایط خود را اعلام نمایند و صنعتگران هم به او فرصت انجام تست و استراحت تا رسیدن نتیجه آزمایش ها را بدهند و بدین ترتیب ترس را از نیروهای شاغل دور نمایند تا موردی از کتمان علائم و شرایط جسمی که خطری برای سرایت هرچه بیشتر ویروس کرونا به کارگران دیگر و حتی خانواده های آنان است را شاهد نباشیم.

دکتر طباطبایی گفت: در کارخانه های ساوه افزون بر 40 هزار نفر فعالیت می نمایند اما به دلیل مدیریت منسجم و حساسیت بالا در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و غربالگری، به مراتب شرایط شیوع ویروس کرونا و ابتلای افراد در این حوزه بهتر از سایر بخش های دیگر جامعه است.

روبوسی ممنوع حتی با خاتمه کرونا

رئیس بیمارستان شهید چمران ساوه گفت: سال جاری شیوع ویروس های آنفلوآنزا و سرماخوردگی در جامعه بسیار کمرنگ بود و دلیل آن هم حساس شدن مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مرتب دستها است که در مجموع آمار بیماری های عفونی که از راه مجرای تنفسی منتقل می شوند را کاهش داد.

وی گفت: پرهیز از روبوسی نیز فرهنگ خیلی خوبی است که در زمان شیوع ویروس کرونا در میان مردم رایج شد و از نظر بهداشتی اقدامی درست محسوب می گردد زیرا در گسترش بیماری های عفونی اعم از آنفلوآنزا و کرونا تاثیر دارد و حتی با اتمام دوران شیوع کرونا پیشنهاد غالب این است که مردم در دیدارها فقط به دست دادن بسنده نمایند.

وی تاکید نمود: با اراده جمعی و همراهی مردم و اجرای برنامه های بازدارنده و موثر از سوی مسئولان، افزایش حداکثری سلامت شهروندان و قطع زنجیره شیوه ویروس کرونا امکانپذیر است و امیدواریم با تحقق این مساله شاهد بازگشت زندگی به روال عادی و برداشته شدن فشار از روی کادر درمانی بیمارستان ها باشیم.

در 24 ساعت اخیر 52 نفر در ساوه و زرندیه به ویروس کرونا مبتلا شدند که 16 تن از آنها در بیمارستان تحت بستری قرار گرفتند.

بنا بر اعلام دانشکده علم پزشکی ساوه از آغاز شیوع ویروس کرونا در اسفند سال گذشته تا به امروز 12 هزار و 155 نفر در این شهرستان ها مبتلا شدند و در همین مدت 292 نفر جان خود را از دست دادند.

اکنون 81 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های ساوه و زرندیه بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 11999

به "خبرنگاران تاثیر مثبت محدودیت ها بر کاهش سرایت ویروس کرونا؛ هنوز خطر جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاثیر مثبت محدودیت ها بر کاهش سرایت ویروس کرونا؛ هنوز خطر جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید