جاذبه های توریستی کنیا ، بی نظیر و خاص

به گزارش طفره، کنیا کشوری سرشار از جاذبه های گردشگری متنوع با حیات وحشی متنوع است که توجه بسیاری از گردشگران دنیا را به خود جلب می نماید. جاذبه های توریستی کنیا بسیار متنوع بوده و مناسب برای هر سلیقه ای خواهند بود. بعضی از این جاذبه ها طبیعی و بعضی دیگر ساخته دست بشر هستند. مرکز کنیا شهر نایروبی بوده و به 8 استان مختلف دسته بندی شده و به وسیله 8 استاندار اداره می گردد.

جاذبه های توریستی کنیا ، بی نظیر و خاص

کنیا تاریخی دور و دراز نیز با خود به یدک می کشد و فسیل های مختلفی از گذشتگان در جای جای نقاط کنیا یافت شده است. پارک ها، سواحل، مراکز خرید، طبیعت بکر، ارتفاعات و دره ها تنها بخشی از دیدنی هایی هستند که در سفر به کنیا توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. در حالت کلی سفر به کنیا هیچگونه کمبودی برای گردشگران باقی نگذاشته و با شرکت کردن در تور کنیا می توانید سفری دلچسب بدون هیچگونه نگرانی داشته باشید. هریک از شهر های کنیا جاذبه های مختلفی دارند و در ادامه مطلب از خبرنگاران توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

معرفی جاذبه های توریستی کنیا

جاذبه های توریستی کنیا را می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود. این کشور سرشار از لذت و سرگرمیات مختلف برای گردشگران خواهد بود و هر زمان از سال را که برای سفر کنیا انتخاب نموده باشید نوع خاصی از جاذبه های آن خودنمایی خواهند کرد. دره ای وسیع سراسر بخش های قلب کنیا را تشکیل داده که این دره باعث پدید آمدن بخش های سرگرمیی بی نظیر بسیاری شده و طبیعتا خواهد توانست انتخابی مناسب برای طبیعت گردی باشد.

ارتفاعات بی نظیری در کنیا به چشم می خورند که باعث ایجاد اختلاف دمایی چشمگیری در این کشور شده اند. سواحل کنیا از دیگر ویژگی های آن است و می توانید صدها کیلومتر مرز دریایی را در آن مشاهده نموده و به گشت و گذار و سرگرمی در این سواحل بپردازید. دریاچه نایواشا یکی از برترین ها برای سرگرمی و خوشگذرانی است و می توانید از قایق سواری بر روی آب های این دریاچه نهایت لذت را ببرید. حیات وحش کنیا در سراسر دنیا معروفیت داشته و به جرات نیمی از اهمیت گردشگری خود را مدیون وجود حیات وحش های مختلف در خود است.

پارک ماسایی مارا کنیا

ماسایی مارا یکی از برترین جاذبه های توریستی کنیا است که مساحتی بالغ بر 1500 کیلومتر مربع داشته و در فاصله 220 کیلومتری مرکز کنیا واقع شده است. این پارک به عنوان پربازدید ترین و با اهمیت ترین حیات وحش کنیا و حتی سراسر نقاط دنیا شناخته می شود و حتما باید از آن بازدید کنید. به علت بارندگی مناسب در کنیا و وفور آب، ماسایی مارا زیستگاه موجودات مختلفی است. در صورت بازدید کردن از این پارک زیبا شانس دیدن انواع اقسام موجودات اهلی و وحشی وجود دارد و با دنیای طبیعی موجودات خاص به خوبی آشنا خواهید شد. ماسایی مارا بهشت دوست داران حیات وحش است و چنانچه قصد بازدید از این جاذبه مهم کنیا را داشته باشید. این حیات وحش هر 5 حیوان شاخص آفریقا را در خود جای داده و به همین علت مناسب ترین انتخاب برای یک سافاری دلچسب خواهد بود. بعلاوه مهاجرت بزرگ آفریقا نیز در فصول خاصی از سال قابل مشاهده است.

پارک ملی نایروبی

پارک ملی نایروبی به عنوان اولین پارک افتتاح شده در کنیا شناخته می شود که ساخت آن به سال 1946 برمی شود. این پارک تنها 7 کیلومتر از شهر نایروبی فاصله داشته و به همین علت تهدیدی بر مهاجرت حیوانات به شمار می رود. پارک ملی نایروبی 117 کیلومتر مربع وسعت داشته و با این ابعاد کوچک سهم بزرگی از حیوانات حیات وحش کنیا را در خود جای می دهد. حیوانات گیاه خوار سهم عمده ای از موجودات این پارک را تشکیل می دهند و پارک ملی کنیا به عنوان اصلی ترین پناهگاه کرگدن شناخته شده و می توانید ریز و درشت کرگدن ها را مشاهده کنید.

رودخانه مارا

هرچه از جاذبه های توریستی کنیا بگوییم باز هم هستند اماکنی که ممکن است از قلم بیفتند. رودخانه مارا که در حد واصل کنیا و تانزانیا قرار گرفته یکی از برترین ها برای گشت و گذار و هیجان است. از این دره رودخانه ای هرساله بیش از 2 میلیون از حیوانات حیات وحش جابجا می شوند. این رودخانه هم لذت بخش و هم خطرناک خواهد بود و به همین علت بهتر است مواقع مناسب را برای سفر خود انتخاب کنید. اواخر تیر و اواسط مرداد برترین شرایط را برای سرگرمی در این منطقه خواهند داشت و به همین علت در این مواقع شاهد وجود خیل بزرگی از گردشگران در حوالی رودخانه مارا هستیم. این حیوانات از سرنگتی تانزانیا حرکت نموده و ماسی مارا کنیا را هدف قرار می دهند. این غریزه است که علت این مهاجرت بزرگ می شود و در این جهت بسیاری از حیوانات جان خود را از دست داده و یا متولد خواهند شد و این چرخه هر ساله ادامه می یابد.

ساحل دیانی کنیا

یکی دیگر از جاذبه های توریستی کنیا، ساحل دیانی است که در فاصله 30 کیلومتری شهر مومباسا واقع شده و معروف ترین ساحل این کشور شناخته می شود. این ساحل 17 کیلومتر طول داشته و انواع اقسام سرگرمیات مختلف دریایی در آن ارائه می شود. این ساحل دارای صخره هایی حیرت آور و مجذوب نماینده هستند که می توانید از حمام آفتاب و یک استراحت روزانه نهایت لذت را ببرید. غواصی و دیدنی دنیای زیر آب از جمله مهمترین ویژگی های این ساحل است و خواهید توانست سفری لذت بخش به دنیای ماهی های دریایی زیبا داشته باشید. در این بخش لباس مخصوص غواصی به افراد ارائه شده و تجهیزات مورد احتیاج در دسترستان قرار خواهند گرفت. در این ساحل می توانید رستوران ها، سوپر مارکت ها، مراکز خرید و بخش های خدماتی متنوعی نیز فعالیت می نمایند که به هرچه لذت بخش تر کردن سفر شما یاری خواهند کرد.

حیات وحش شلدریک کنیا

Sheldrick Wildlife Trust یکی از جاذبه های توریستی کنیا است که از جنبه های مختلفی برای این کشور حائز اهمیت خواهد بود. شولدرینگ محل زندگی بچه فیل هایی است که والدین خود را از دست داده اند و در این پارک از تمامی این فیل ها مراقبت می شود تا بزرگ شده و در دنیای طبیعت آزاد شوند. یکی از نکات جالب توجه این پارک امکان پذیرفتن سرپرستی فیل ها است به گونه ای که می توانید سرپرستی یکی از فیل ها را قبول نموده و به عبارتی حامی آن باشید. بازدید از این پارک از ساعت 11 تا 12 صبح امکان پذیر است و در این بازه می توانید حمام گل نیمروزی فیل ها را دیدن نموده و یا از دیدنی غذا خوردن آنها لذت ببرید.

دریاچه نایواشا کنیا

کنیا دریاچه های مختلفی را در خود جای داده اما نایواشا به عنوان یکی از برترین جاذبه های توریستی کنیا به شمار می رود و هرساله خیل بزرگی از گردشگران به علت داشتن زیبایی های طبیعی و منظره خاص، نایواشا را برای سرگرمی و خوشگذرانی انتخاب می نمایند. این دریاچه در فاصله 90 کیلومتری نایروبی واقع شده و محل زندگی اسب های آبی است.

در تمامی اوقات می توانید پرندگان مختلف را در این دریاچه مشاهده کنید. نایواشا در حقیقت از 3 دریاچه تشکیل شده که 2 دریاچه آب شیرین و 1 دریاچه آب شور دارند و به همین علت حیوانات مختلفی نیز در آنها زندگی می نمایند. نوار ساحلی دریاچه را جنگل تشکیل داده و محل مناسبی برای دیدنی انواع اقسام موجودات خشکی است. این دریاچه موجودات خارق العاده ای داشته و توصیه می کنیم که حتما در سفر کنیا حتما سری به این دریاچه بزنید.

کوه کنیا

مونت کنیا که بلندترین کوه در کنیا و دومین کوه بلند قاره آفریقا است طبق آنالیز های باستان شناسان بیش از سه و نیم میلیون سال قدمت داشته و ارتفاع آن به 5199 متر می رسد. نام کنیا از این کوه بزرگ الجثه گرفته شده و منظرهی حیرت آور را به تصویر می کشد. این کوه به عنوان ذخیره ژنتیک کره زمین شناخته شده و به همین علت از سوی سازمان ملل متحد مورد حفاظت قرار گرفته است.

صعود و فرود از این قله حداقل 3 شب و 4 روز زمان احتیاج دارد و برای این کار باید مجوز صعود را نیز دریافت کنید. این کوه پس از ارتفاع 4000 متر بسیار سرد خواهد بود و به همین علت آموزش های لازم برای کوهنوردان ارائه خواهد شد. این کوه از جمله برترین جاذبه های توریستی کنیا به شمار می رود اما برای صعود و بازدید کامل از آن به زمان بیشتری احتیاج خواهد بود.

موزه های کنیا

بسیاری این تصور را دارند که کنیا تنها از نظر طبیعت و جاذبه های سرگرمیی حائز اهمیت است اما باید بدانید که این کشور از نظر تاریخی نیز حرف هایی برای گفتن دارد. موزه های متعددی در جای جای کنیا فعالیت می نمایند که زمینه فعالیت آنها نیز نسبت به یکدیگر متفاوت خواهد بود. بعضی از موزه ها برای نمایش اشیای ارزشمند و یا فرهنگ مردم کنیا تاسیس شده اند اما بعضی دیگر تاریخی دور و دراز از کنیا و آفریقا را به تصویر کشیده اند.

بازدید از هر یک از این موزه ها برای شما امکان پذیر بوده و بی شک از جمله لذت بخش ترین ها در سفر خواهد بود. از جمله این موزه ها می توان به؛ موزه ملی کنیا که آثار تاریخی و ارزشمند بسیاری را در خود جای داده و در سال 1911 تاسیس شده اشاره نمود.

موزه فورت جیسوس یکی دیگر از موزه ها است که بقایایی از کشتی پرتغالی ها را در خود جای داده و بیش از ده هزار کتاب قابل مشاهده است. این موزه در سال 1960 افتتاح شد. کیتالی نیز از دیگر موزه ها و جاذبه های توریستی کنیا به شمار می رود.

منبع: دلتابان
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 17858

به "جاذبه های توریستی کنیا ، بی نظیر و خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های توریستی کنیا ، بی نظیر و خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید