فراوری واکسن ضد کرونا باید حداقل دو برابر و توزیع، منصفانه گردد

به گزارش طفره، دبیر کل سازمان ملل متحد که از دیروز (پنج شنبه) در چارچوب سفر رسمی دو روزه در اسپانیا به سر می برد ضمن ابراز همبستگی با این کشور در مقابله با کرونا تاکید نمود، کرونا شکنندگی جوامع را برای ما آشکار نموده و ما برای مقابله به افزایش دست کم دو برابری مقدار فراوری واکسن نیازمندیم.

فراوری واکسن ضد کرونا باید حداقل دو برابر و توزیع، منصفانه گردد

به گزارش خبرنگاران، آنتونیو گوترش که برای نخستین بار از زمان انتخاب مجدد به اسم دبیر کل سازمان ملل به اسپانیا سفر نموده است، در نشستی خبری با حضور پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا گفت: ما در دوره ای قرار داریم که شنمایندگی جوامع و سیاره ما آشکار شده است.

وی اضافه نمود: یک ویروس میکروسکوپی تا کنون، حدود چهار میلیون قربانی گرفته و اقتصادهای همه دنیا را ویران نموده است.

این دیپلمات پرتغالی با بیان اینکه هنوز مطمئن نیستیم، بتوانیم ویروس را شکست دهیم گفت: در شرایط ناعادلانه ای قرار داریم. ویروس کرونا همانند آتش در حال توسعه است و نکته غم انگیز اینکه جهش های تازه ممکن است عملکرد ما را بی اثر نمایند. بنابراین همبستگی در این برهه زمانی لازم است و تعهد کشوری چون اسپانیا به برنامه کوواکس، بسیار مهم است.

گوترش با تاکید بر لزوم وجود برنامه دنیای واکسیناسیون گفت، در قالب این طرح دنیای، فراوری واکسن علیه کرونا، دست کم باید دو برابر شده و نظام توزیع منصفانه گردد.

دبیر کل سازمان ملل در روز نخست این سفر، از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملل (UNICTF-V) در والنسیا بازدید کرد و ضمن ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان ویروس کرونا در این کشور، شجاعت و مقاومت اسپانیایی ها در مقابل این شرایط به شدت ناراحت نماینده را تحسین کرد.

وی بعلاوه همکاری اسپانیا در برقراری صلح، امنیت و توسعه پایدار را مثال زدنی توصیف کرد.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا هم در این نشست خبری با اشاره به فرایند رو به پیشرفت اسپانیا در پیشبرد واکسیناسیون و کوشش برای بازیابی مالی، بر حمایت این کشور از چارچوب همکاری های چند جانبه به منظور تامین واکسن کشورهای فقیر در قالب کوواکس تاکید نمود.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 14932

به "فراوری واکسن ضد کرونا باید حداقل دو برابر و توزیع، منصفانه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن ضد کرونا باید حداقل دو برابر و توزیع، منصفانه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید