تهیه کننده Assassins Creed Shadows به حواشی سامورایی سیاه پوست واکنش نشان داد
به گزارش طفره، وقتی یوبیسافت در ماه مه/می از بازی اساسینز کرید شدوز (Assassins Creed Shadows) رونمایی کرد، واکنش های شدیدی نسبت به یاسوکه (شخصیت اصلی بازی که یک سامورایی سیاه پوست است و به نحوی ریشه در واقعیت دارد) روا شد.
بعضی ادعا داشتند این واکنش تنها به خاطر نادرستی و کم بودن دقت تاریخی بازی بوده است. این افراد این گونه استدلال می کردند که شخصیت واقعی یاسوکه در حقیقت سامورایی نبوده است. با این وجود دیگر افرادی که به این موضوع واکنش نشان دادند هیچ کوششی برای پنهان کردن عمل نژادپرستی خود نکردند. این دسته رک و پوست کنده می گفتند که از ایده حضور یک فرد سیاه پوست به عنوان شخصیت اصلی یک بازی که در ژاپن فئودال جریان دارد، ناراحت شده اند. اکنون مارک الکسیس کوته (Marc-Alexis Côté)؛ تهیه نماینده بازی طی مصاحبه ای با رسانه Game File در رابطه با این حواشی و اینکه یاسوکه چگونه در دل قصه افسانه ای و تاریخی اساسینز کرید جای می گیرد، صحبت نموده است.
در این مصاحبه، کوته به واکنش ایلان ماسک؛ مالک توییتر نسبت به بازی پاسخ داد. ایلان ماسک در پاسخ به توییتی که ادعا داشت Assassins Creed Shadows نوعی محصول ویروسی است که با ابتکار ووک ها فراوری شده، نوشت: DEI هنر را می کشد. DEI مخفف کلمات diversity (تنوع)، equity (برابری) و inclusion (شمول) است که اشاره به چارچوب هایی سازمانی دارد.
کوته اظهار کرد: این توییت احساساتی را در من ایجاد کرد… به طوری که اولین کاری که می خواستم انجام دهم این بود که به پلتفرم ایکس (X؛ توییتر سابق) برگردم ـ در صورتی که آن را حذف نموده بودم ـ و فقط پاسخی به آن بدهم. با این حال یک قدم به عقب برداشتم و این کار را نکردم. من یک برنامه تمرکز حواس در تلفنم دارم. پس کوشش کردم تا خودم را آرام کنم و هوشیارانه احساساتی که این توییت در من ایجاد کرد را کشف کنم. برای من، ایلان، این غم انگیز است. او فقط به این نفرت پراکنی دامن زده است. در آن موقع پاسخ های سه کلمه ای زیادی به ذهنم خطور می کرد.
کوته گفت در نهایت تصمیم گرفته به این واکنش پاسخی ندهد و به Game File شرح داد که جواب دادن به شخصی مانند ایلان ماسک، مردم را در رابطه با دیدگاهی که یوبیسافت به عنوان یک تیم از این بازی داشته متقاعد نمی کند. در عوض، او خاطرنشان کرد: یاسوکه بسیار بسیار متکی به تاریخچه فرنچایز (اساسینز کرید) و نحوه انتخاب ما است.
سری اساسینز کرید در طی این سال ها سعی داشته تا با الهام گرفتن از شخصیت های تاریخی، بعضی از مهم ترین لحظات تاریخ را به سبک تخیلی خود بازگویی کند. حتی جنایتکار جنگی؛ هنری کیسینجر (Henry Kissinger) یکی از افراد شرور در این مجموعه به شمار می رود. کوته می گوید پس از اینکه تیم بازی سازی آن ها تصمیم گرفت بازی بعدی این سری در ژاپن فئودال جریان داشته باشد، آن ها طی تحقیقات شان مدام به یاسوکه و تاریخچه شدیدا مرموزش برخورده اند. همین هم باعث شد آن ها این شخصیت را وارد بازی نمایند و سرنوشت تقریبا مبهم او را با برداشت خودشان پر نمایند. در نتیجه این تیم تصمیم می گیرند تا شخصیت یاسوکه به یکی از کارکترهای قابل بازی Assassins Creed Shadows تبدیل گردد و از ابتدا تا انتهای قصه تاثیر شگرفی در داستان داشته باشد.
کوته بعلاوه اعلام کرد: آنچه ایلان می گوید، بازی ای نیست که ما می سازیم. مردم باید خودشان بازی را تجربه نمایند تا متوجه شوند و اگر در 11 دقیقه و 47 ثانیه اول بازی، بابت کاری که ما انجام می دهیم متقاعد نشدند می توانیم در رابطه با آن بحث کنیم و گفتگو داشته باشیم. من اخیرا بازی را آنالیز می کردم و اینجوری بودم که: جواب اینجاست! (جواب در خود بازی است) فقط امیدوارم و آرزو می کنم که مردم بتوانند ذهنیت آزاد خود در رابطه با این بازی را حفظ نمایند و بازی را همانگونه که هست ببینند. این یک بازی اساسینز کرید است و معتقدم برترین اثر از این مجموعه است که تا به حال ساخته ایم.
بازی Assassins Creed Shadows در تاریخ 15 نوامبر (25 آبان 1403) برای کنسول های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.
منبع: Kotaku
منبع: دیجیکالا مگ