نسخه بازسازی شده Quake برای پلتفرم های امروزی منتشر شد

به گزارش طفره، در جریان QuakeCon سال 2021، شرکت بتسدا نسخه بازسازی شده اولین قسمت مجموعه بازی تیراندازی اول شخص Quake را برای پلتفرم های امروزی معرفی کرد.

نسخه بازسازی شده Quake برای پلتفرم های امروزی منتشر شد

شرکت بتسدا به مناسبت 25 سالگی مجموعه بازی Quake، شوتر کلاسیک و معروف اید سافتور، دوباره به سراغ اولین قسمت این مجموعه بازی رفته است تا آن را به شکل بازسازی شده عرضه کند. این نسخه از رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد نمود و توسعه دهندگان اعلام نموده اند که دارای جلوه های بصری ارتقاءیافته ای خواهد بود. بعلاوه قابلیت بازی بین پلتفرمی (کراس پلی) هم به آن افزوده شده است. علاوه بر این ها، یک بسته الحاقی نو از سوی استودیو ماشین گیمز (MachineGames)، سازندگان بازی ولفنشتاین، برای این نسخه توسعه داده شده است.

این نسخه بازسازی شده در حال حاضر برای پلتفرم های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی و ایکس باکس وان عرضه شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. بتسدا اعلام نموده که نسخه کنسول های ایکس باکس سری و پلی استیشن 5 به زودی منتشر خواهد شد. اگر این نسخه را برای کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تهیه نموده باشند می توانند به ترتیب به صورت رایگان نسخه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری را دریافت نمایند. البته بازیکنان می توانند در حال حاضر هم این اثر را با توجه به قابلیت پشتیبانی از بازی های نسل قبل روی کنسول های نسل نهمی ایکس باکس سری و پلی استیشن 5 تجربه نمایند.

برای افرادی که در حال حاضر به وسیله استیم یا لانچر بتسدا بازی Quake را روی کامپیوترهای شخصی در اختیار دارند، به صورت اتوماتیک نسخه نو بازسازی Quake را برای دانلود در دسترس آن ها قرار خواهد گرفت.

از نظر بصری، بازیکنان می توانند انتظار چیزهای مثل بهبود نورپردازی و مدل ها، سایه های پویا، موشن بلور و… را داشته باشند که برخی از جزئیات گرافیکی را بهبود می دهد. با این حال، باید در نظر داشت که نسخه اصلی این بازی در 25 سال پیش عرضه شده است و اکنون هم به صورت کامل بازسازی (ریمیک) نشده پس نباید انتظار داشته باشیم تحول بزرگ یا معجزه ای در گرافیک بازی اجرا شده باشد. موسیقی متن این نسخه هم به وسیله ترنت رزنور (Trent Reznor) از گروه راک ناین اینچ نیلز (Nine Inch Nails) ساخته شده است.

نسخه اصلی بازی Quake در تابستان سال 1996 عرضه شده است و پس از بازی Doom، دیگر بازی تیراندازی کلاسیک و شناخته شده استودیوی اید سافتور است. اگرچه این بازی به اسم یک بازی تیراندازی که دارای بخش تک نفره داستانی است، منتشر شده بود، اما در دیدگاه مخاطبان بخش چندنفره آن بسیار محبوب شد. از بین سال های 1997 تا 2007 دنباله های مختلفی برای این مجموعه بازی منتشر شد.

هرچند در سال 2009 شرکت بتسدا اید سافتور را تصاحب کرد، اما از آن موقع تا به امروز فقط یک بازی نو در این مجموعه عرضه شده است که آن هم بازی Quake Champions بود که در سال 2017 برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد و اکنون به صورت رایگان (free-to-play) در دسترس است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 15547

به "نسخه بازسازی شده Quake برای پلتفرم های امروزی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه بازسازی شده Quake برای پلتفرم های امروزی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید