تفاوت وای فای اکستندر با وای فای بوستر چیست؟

به گزارش طفره، بین دستگاه های اکستندر وای فای یا اکستندر رنج وای فای با دستگاه های وای فای بوستر یا وای فای رپیتر یک تفاوت بزرگ و اساسی وجود دارد که غالب کاربران بدان توجهی ندارند.

تفاوت وای فای اکستندر با وای فای بوستر چیست؟

وای فای خانه ما ضعیف است و پس از تحقیق زیاد به این نتیجه رسیدیم که باید یک تقویت کننده وای فای بخریم ولی آیا یک وای فای اکستندر برای ما مناسب است یا وای فای بوستر؟

اصلا تفاوت این ها چیست و اگر یکی را به جای دیگری بخریم؛ چه اتفاقی می افتد؟ نمی شود دستگاهی بخریم که هم وای فای اکستندر و هم وای فای بوستر باشد؟

وای فای اکستندر چیست؟

دستگاه وای فای اکستندر (WiFi extender) می تواند وای فای را به نقطه ای از خانه بکشاند که در آن نقطه وای فای نداریم یا سیگنال های وای فای نمی رسد یا خیلی ضعیف می رسد و نقطه کور خانه است.

یک دستگاه وای فای اکستندر اجازه می دهد شما در هر نقطه ای از خانه بتوانید از وای فای استفاده کنید. در دستگاه های وای فای اکستندر بحث وای فای قوی و ضعیف مطرح نیست و فقط تلاش می شود دسترسی به وای فای فراهم شود.

نکته مهم یک اکستندر وای فای این است که یک وای فای جدید با نام و رمزعبور جدید و مجزا از وای فای اصلی خانه راه اندازی می کند. بنابراین، شما دو وای فای در خانه دارید؛ یک وای فای اصلی که مودم یا روتر اصلی خانه راه اندازی کرده و احتمالا به اتاق شما نمی رسد و یک وای فای محدود در اتاق که توسط وای فای اکستندر راه اندازی شده است.

وای فای بوستر چیست؟

اما دستگاه های وای فای بوستر (WiFi booster) که وای فای رپیتر (WiFi Repeater) نیز گفته می شوند؛ عملکردی متفاوت با وای فای اکستندر دارند و کار اصلی آن ها تقویت سیگنال های وای فای است.

این دستگاه ها، یک سیگنال ضعیف وای فای را از روتر اصلی دریافت کرده و با آمپلی فایر و تقویت آن، دوباره در فضا و محیط اطراف خود منتشر می کنند. وای فای بوستر دستگاهی برای دستیابی به اینترنت و وای فای قوی تر و سریع تر است.

تفاوت بزرگ وای فای بوستر با وای فای اکستندر در این است که وای فای بوستر یک وای فای جدید راه اندازی نمی کند و همان وای فای مودم و روتر را با همان نام و رمزعبور تقویت خواهد کرد.

پس، شما دو شبکه وای فای با دو نام مختلف ندارید و وای فای خانه یکپارچه و سراسری است.

وای فای اکستندر یا وای فای بوستر؟

بسیاری از شرکت های سازنده تجهیزات شبکه سعی کردند وای فای بوستر و وای فای اکستندر را با هم ادغام کنند ولی باز هم در بازار برخی دستگاه ها برچسب WiFi extender و برخی دیگر برچسب WiFi booster دارند که باید دقیقا بدانید کدام دستگاه را نیاز دارید.

مثلا تی پی لینک RE650 یک وای فای بوستر معروف در بازار است و لینک سیس AC750 یک وای فای اکستندر است. از دیگر وای فای بوسترهای معروف دنیا می توان به نت گیر AC1200 و لینک سیس RE7000 اشاره کرد.

ما خرید یک وای فای بوستر را بیشتر توصیه می کنیم چون تا حدودی کار یک وای فای اکستندر را هم می کند و از سوی دیگر شما یک شبکه وای فای راحت خواهید داشت و دو وای فای با دو رمز و مشخصات ندارید!

احتمالا بسیاری از ما با قابلیت هات اسپات وای فای در ویندوز 10 آشنا هستیم و از آن استفاده می کنیم. اما نمی دانیم یک روش افزایش سرعت وای فای…

این روزها بسیاری از خانه ها به دفتر کار و محلی برای دورکاری تبدیل شدند. کروناویروس واژه ای به نام WAH یا Work At Home را رایج…

تا چند سال پیش، روش های محدودی برای تقویت وای فای خانگی برای سالن ها و خانه های بزرگ در دسترس بود اما امروزه سیستم های مش وای فای همه چیز را…

هنگامی که سیگنال های وای فای به نقطه از خانه نمی رسند یا بسیار ضعیف می رسند و سرعت اینترنت بسیار پایین است؛ روش های مختلفی برای حل مشکل وجود…

این دقیقا یک مشکل یکی از خوانندگان محترم و عزیز سایت شبکه چی بود و احتمالا مشکل بسیاری از کاربران خانگی دیگر است. مودم روتر در…

اگر از دست وای فای خانه کلافه شده اید و سیگنال های ضعیف، اینترنت کند و نقاط کور زیاد آن شما را به ستوه آورده است؛ دو راه حل…

گاهی اوقات توسعه یک شبکه یا بهبود سرعت و آنتن دهی وای فای در یک ساختمان و خانه بسیار سخت می شود. کامپیوتر گیمینگ داخل اتاق خودتان نیاز…

شیائومی در سال 2015 اولین تقویت کننده خود را با نام Mi WiFi عرضه کرد. این تقویت کننده وای فای بسیار کوچک و مبتنی بر USB 2.0 بود….

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10360

به "تفاوت وای فای اکستندر با وای فای بوستر چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تفاوت وای فای اکستندر با وای فای بوستر چیست؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت وای فای اکستندر با وای فای بوستر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید