تحقق حماسه مالی با ایجاد فضای رقابت در بخش خصوصی

به گزارش طفره، تحقق حماسه مالی و حل مسائل مردم، دولت باید فضا را برای رقابت مناسب بخش خصوصی فراهم کند و تا زمانی که در فعالیت های مربوط به بازار از مردم یاری گرفته نشود، دولت به تنهایی قادر به حل مسائل نخواهد بود.

تحقق حماسه مالی با ایجاد فضای رقابت در بخش خصوصی

گروه دانشگاه خبرنگاران، مهدی برجی؛ * این روز ها هرچه اوضاع اقتصاد کشور و شرایط زندگی و معیشت مردم بر اثر سوء مدیریت و بی تدبیری دولت سخت تر و تنگ تر می گردد، موضع گیری و اظهارات دولتمردان در توجیه این شرایط نیز عجیب تر و تحیرانگیز تر می گردد و در بعضی موارد حتی مصداق نمک پاشیدن بر روی زخم مردم!

یک نماینده باید نسبت به مطالبات در حوزه انتخابیه، استان و کشور اشراف کامل داشته باشد تا بتواند طی هم افزایی با نمایندگان برای حل آن ها گام بردارد، حتی یک نماینده باید مطالبات منطقه ای و فرامنطقه ای را هم بشناسد. باید ببینیم وظیفه مجلس و نماینده چیست؟ نمایندگان با قانون گذاری در عرصه اقتصاد می توانند موجب رونق در عرصه های صادرات، اقتصاد و فرهنگ شده و آنان را نجات دهند. مجلسی موثر است که شفاف و شیشه ای باشد و مردم از رای نمایندگان و وکلای خود مطلع باشند و بدانند در خصوص سرنوشت آن ها نماینده آن ها چه تصمیمی گرفته و چه رای داده است. مردم باید این خواسته به حق خود را از کاندیدا مطالبه نمایند و از آن ها بخواهند که بعد از انتخاب شدن به عنوان نماینده همچنان با آن ها شفاف و صادق بوده و رای و نظر خود را در مباحث مختلف به مردم اعلام نمایند.

همچنین کاندیدا ها باید این شفافیت را پیش از رفتن به مجلس در بحث هزینه های انتخاباتی خود لحاظ نمایند و برای مردم شفاف بیان نمایند که این هزینه های بعضا سرسام آور و عجیب و غریب تبلیغات از کدام محل تامین می گرددهمه ما می دانیم که نمایندگان ملت وظایف خطیر و متنوعی را برعهده دارند هرچند که تمامی آن ها در دو عنوان کلی قانونگذاری و نظارت قابل تجمیع است بطوری که اصول مندرج در فصل ششم قانون اساسی به این دو وظیفه ذاتی مجلس و نمایندگان مربوط می گردد، چگونگی قانونگذاری ونظارت به استناد اصول قانون اساسی؛ درآیین نامه مجلس که بنا به ضرورت در هر دوره جدید امکان اصلاح دارد بیان شده است.

طبق اصل 71 قانون اساسی؛ مجلس در عموم مسائل کشور در حدود مقرر در قانون اساسی می تواند قانون وضع کند و مرکز قانون گذاری کشور محسوب می گردد و اگر از این اصل تخلفی اجرا شده مجلس با اعمال نظارت قانونی باید از آن جلوگیری کند.

دولت باید در راستای حل مسائل مالی، در مرحله اول و در کوتاه مدت نسبت به کاهش فشار مالی بر مردم اقدام کند و گرانی افسار گسیخته در کشور که معلول عدم نظارت صحیح است، مرتفع گردد و در برنامه های میان مدت و بلندمدت خود نیز به حل سایر مسائل در حوزه مالی بپردازد. در راستای تحقق حماسه مالی و حل مسائل این حوزه، دولت باید فضا را برای رقابت مناسب بخش خصوصی فراهم کند، تا زمانی که در فعالیت های مربوط به بازار از مردم یاری گرفته نگردد، دولت به تنهایی قادر نخواهد بود در این حوزه حضوری پیروز داشته باشد.

مهدی برجی، دبیر واحد ماهنشان قرارگاه احمدی روشن

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس نماینده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس نماینده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 10046

به "تحقق حماسه مالی با ایجاد فضای رقابت در بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق حماسه مالی با ایجاد فضای رقابت در بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید