بسته 2 تریلیون دلاری ترامپ برای نجات آمریکا از بحران کرونا

به گزارش طفره، قرار است 500 میلیارد دلار به صورت یارانه نقدی به خانوارهای آمریکایی دارای کمتر از 70 هزار دلار درآمد سالانه پرداخت گردد.

بسته 2 تریلیون دلاری ترامپ برای نجات آمریکا از بحران کرونا

بسته 2 تریلیون دلاری دولت آمریکا برای نجات اقتصاد این کشور در دوران بحران کرونا، موافقت رهبران دو حزب سیاسی آمریکا در کنگره این کشور را جلب نموده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کاخ سفید از توافق دولت و کنگره آمریکا بر سر بسته محرک 2 تریلیون دلاری برای جلوگیری از سقوط اقتصاد آمریکا در دوران کرونا، خبر داده است.

بنابراعلام اریک اولاند مدیر امور قانونگذاری کاخ سفید، در یک نشست خبری با اعلام توافق کاخ سفید و رهبران دو حزب سیاسی آمریکا بر سر این بسته 2 تریلیون دلاری گفت: آقایان و خانم ها، ما انجامش دادیم و به یک توافق رسیدیم.

این توفق پس از روزها بحث و آنالیز بین کاخ سفید و رهبران کنگره اجرا شده است.این بسته نجات مالی قرار است به زودی از سوی میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا برای تصویب به صحن سنا برده گردد.

بر اساس این بسته نجات، قرار است 500 میلیارد دلار به صورت یارانه نقدی به خانوارهای آمریکایی دارای کمتر از 70 هزار دلار درآمد سالانه پرداخت گردد. در این چارچوب قرار است به هر نفر عظیمسال 1200 دلار و به هر کودک 500 دلار ماهانه پرداخت گردد و به خانوارهای بالای 3 نفر ماهانه 3 هزار دلار پرداخت خواهد شد. اولین چک این یارانه ماهانه قرار است روز 6 آوریل (10 روز دیگر) به دست خانوارهای مشمول آمریکایی برسد.

همچنین قرار است 500 میلیارد دلار از این بسته مالی به صنایع عظیم آسیب دیده از بحران کرونا وام داده گردد.

350 میلیارد دلار وام به صنایع و کسب و کارهای کوچک زیان دیده و 250 میلیارد دلار نیز برای یاری به بیکاران و 150 میلیارد دلار هم برای یاری به بیمارستان ها به منظور ارایه خدمات رایگان درمان کرونا اختصاص یابد.

با وجود اختصاص این بسته حمایتی، ترامپ تا به امروز از قرنطینه تمام وکمال سرباز زده و ایالت های مختلف بسته به میزان شیوع و درگیری با ویروس کرونا درباره قرنطینه و شدت آن تصمیم گیری نموده اند. تا به امروز بیش از یک سوم از جمعیت 340 میلیون نفری آمریکا در قرنطینه قرار گرفته اند.

ترامپ تا به امروز از تعطیلی کامل فعالیت های مالی آمریکا سرباز زده و صحبت های گاه و بیگاه او درباره خلاصی زودهنگام از ویروس کرونا با مخالفت کارشناسان و افکار عمومی روبرو شده است.

او روز سه شنبه (دیروز) نیز در نشست خبری روزانه درباره بحران کرونا مدعی شد این ویروس تا چند هفته دیگر رخت خواهد بست و این در حالی است که بر اساس برآورد وزارت دفاع آمریکا خلاصی آمریکا از شر این ویروس در خوش بینانه ترین حالت بیش از 3ماه طول خواهد کشید و ممکن است بحران کرونا برای آمریکا حتی تا ماه ژوئیه (واخر تیر ماه) دوام یابدف بعضی کارشناسان حتی مدت طولانی تری را نیز پیش بینی نموده اند.

رقم این بسته حمایتی بیش از نیمی از بودجه سالانه 2020 دولت فدرال آمریکاست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 8353

به "بسته 2 تریلیون دلاری ترامپ برای نجات آمریکا از بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته 2 تریلیون دلاری ترامپ برای نجات آمریکا از بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید