بایدن و احتمال تمدید کوتاه مدت حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان

به گزارش طفره، در حالی که براساس توافقنامه قطر همه نیروهای خارجی باید افغانستان را تا اول ماه می ترک نمایند، جو بایدن از احتمال تمدید کوتاه مدت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور خبرداد.

بایدن و احتمال تمدید کوتاه مدت حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان در مهلت مشخص شده یعنی اول ماه می (14 اردیبهشت) را سخت خوانده و از احتمال تمدید کوتاه مدت حضور نیروها خبر می دهد.

بایدن به ای بی سی نیوز گفت که با متحدان آمریکا در حال رایزنی درباره فرایند خروج نیروها از افغانستان است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره خروج نظامی از افغانستان، اظهارداشت که خروج نیروها در مهلت مشخص شده بر اساس توافقنامه قطر سخت است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره احتمال تمدید حضور نیروهای خارجی فراتر از اول ماه می نیز گفت که اگر مهلت خروج تمدید نیز گردد خروج کامل از افغانستان خیلی طولانی تر نخواهد شد.

بایدن مانند رئیس جمهوری قبلی آمریکا وعده داده که به جنگ افغانستان سرانجام دهد و نظامیان به جامانده آمریکایی از افغانستان را نیز به خانه بازگرداند.

رئیس جمهور جدید آمریکا با انتقاد از توافق دولت ترامپ با طالبان نیز گفت: با متحدان مان در حال رایزنی هستیم و تصمیم گیری در این باره در حال اجرا است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان چندی قبل اظهارداشت که اگر آمریکا توافقنامه قطر را به تاخیر بیاندازد و یا نقض کند این تصمیمی اشتباه خواهد بود و حملات علیه نیروهای این کشور از سرگرفته می گردد.

مجاهد توضیح داد: اگر آن ها این پیمان را نقض نمایند، ما نیز وظیفه داریم که یک کشور آزاد داشته باشیم، ولی اگر آن ها به روش مسالمت آمیز به ما اجازه آزادی نمی دهند، ما از طریق جنگ کشور خود را آزاد خواهیم کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 13613

به "بایدن و احتمال تمدید کوتاه مدت حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن و احتمال تمدید کوتاه مدت حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید