بازگشایی مرزهای ترکیه و ایرانسرانجام مرزهای ترکیه و ایران باز شد

به گزارش طفره، خاتمه مرزهای ترکیه و ایران باز شد

بر اساس آخرین اخبار رسمی از اول آگست 2020 برابر با 11 مرداد 1399 مرزهای ترکیه و ایران باز می گردد و سفرهای هوایی میان آن ها از سر گرفته می گردد. این تصمیم روز گذشته از جانب وزیر کشور ایران و ترکیه اعلام شد.

بازگشایی مرزهای ترکیه و ایرانسرانجام مرزهای ترکیه و ایران باز شد

پس از شیوع کرونا مرزهای میان ایران و ترکیه بسته شده بود و دو کشور فقط اجازه بعضی مراودات تجاری به وسیله مرزهای زمینی را داشتند.

مولوت چاووش اوئلو وزیر کشور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که با جواد ظریف وزیر کشور ایران داشت، اظهار کرد: کار برای بازگشایی مرزهایی هوایی و زمینی میان ایران و ترکیه ادامه دارد و ما در کوشش هستیم تا به طور کامل مرزهای میان این دو کشور باز گردد.

بازگشایی مرزهای ترکیه و ایران برای هر دو کشور به خصوص در بخش گردشگری از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل اگر وقفه ای در این برنامه به وجود نیاید، پروازهای ایران ترکیه از اول آگست از سر گرفته خواهد شد.

چاووش اوئلو اضافه کرد: ما به روابط دوجانبه خود بر اساس منافع مشترک و اعتماد متقابل ادامه خواهیم داد.

ظریف نیز با اشاره به اینکه مرزهای تجاری میان دو کشور پیش از این باز شده بود، امیدوار است تا تمامی مرزهای زمینی و هوایی میان ایران و ترکیه نیز باز گردد و با از سرگیری مجدد پروازها مسافران بتوانند به راحتی میان دو کشور جابجا شوند.

برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما تهران استانبول با هر یک از ایرلاین های ترکیش، پگاسوس، ماهان ایر، فلای دبی، هواپیمایی امارات و هواپیمایی قطر می توانید همین حالا به وسیله سایت خبرنگاران اقدام نمایید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 9597

به "بازگشایی مرزهای ترکیه و ایرانسرانجام مرزهای ترکیه و ایران باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مرزهای ترکیه و ایرانسرانجام مرزهای ترکیه و ایران باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید