انتشار درک زبان از دیدگاه فرضیه برجستگی تدریجی

به گزارش طفره، کتاب درک زبان از دیدگاه فرضیه برجستگی تدریجی نوشته لیلا عرفانیان قونسولی و شهلا شریفی منتشر شد.

انتشار درک زبان از دیدگاه فرضیه برجستگی تدریجی

به گزارش خبرنگاران، این کتاب در 172 صفحه و 500 نسخه و به قیمت 17000 تومان توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به چاپ رسیده است.

درک زبان، برجستگی تدریجی، مفاهیم، روش های پژوهش در زمینه درک و برجستگی و زبان تمثیلی فصل های مختلف این کتاب هستند.

در معرفی ناشر از کتاب آمده است:یکی از مسائلی که همیشه ذهن بشر را درگیر خود نموده است، چگونگی درک و فراوری زبان است، این که انسان چگونه می تواند زنجیره ای از آوا را درک نموده و در قبال آن، زنجیره ای دیگر فراوری کند و این زنجیره ها موجب ایجاد ارتباطی بین اعضای جامعه و نیز تحول در جامعه می گردد.

فرضیه برجستگی تدریجی که اخیراً مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است، بر این مبنا اسـتوار اسـت که اسـتفاده تمثیلی و تحت اللفظی زبان، توسـط برجسـتگی راهنمایی می شـود. معانی برجسـته (قراردادی، پربسامد، آشنا و نمونه اولیه) ابتدا توسط مغز پردازش می شـوند و از تأثیرات بافت زبانی، پیشی می گیرند. در فصل اول این کتاب، به درک زبان از دیدگاه های مختلف و متأخر پرداخته می گردد و در خاتمه، فرضیه برجستگی که از جدیدترین نظریات در این حوزه است معرفی می گردد. فصل دوم کتاب به اهداف و پیش بینی ها و اصول کلی این نظریه پرداخته و دیدگاه های هم راستا با این نظریه درحوزه های دیگر زبان همچون ادبیات را معرفی می نماید.

در فصل سوم، روش های مختلف پژوهش در فرضیه برجستگی تدریجی معرفی می گردد و روش های قدیمی تر و روان شناختی تا روش های جدیدتر و مطمئن تری همچون روش های عصب شناسانه معرفی می شوند.

فصل آخرکتاب، به انواع مختلف عبارات تمثیلی که می توانند برای بررسـی فرضیه برجستگی تدریجی مورد استفاده قرار بگیرند پرداخته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 693

به "انتشار درک زبان از دیدگاه فرضیه برجستگی تدریجی" امتیاز دهید

1 کاربر به "انتشار درک زبان از دیدگاه فرضیه برجستگی تدریجی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار درک زبان از دیدگاه فرضیه برجستگی تدریجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید