الهام علی اف: روسیه و جمهوری آذربایجان کشور های دوست هستند خبرنگاران

به گزارش طفره، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با اشاره به دوستی و مودت بین باکو و مسکو از ساخت و تجهیز امور زیر بنایی این کشور از سوی شرکت های روسی سخن گفت.

الهام علی اف: روسیه و جمهوری آذربایجان کشور های دوست هستند خبرنگاران

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، الهام علی اف رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان گفت که روسیه و جمهوری آذربایجان کشور های دوست هستند.

به نوشته خبرگزاری ترند نیوز الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان یکشنبه در نشست مطبوعاتی گفت: در خصوص مشارکت شرکت های روسی در بازسازی کشور، من قبلا اظهاراتی نموده ام. ما شرکت هایی را از کشور های دوست جذب خواهیم کرد. روسیه و جمهوری آذربایجان کشور های دوست هستند؛ بنابراین، به طور طبیعی شرکت های روسی درگیر خواهند شد. فکر می کنم که آن ها علاقه مند باشند. این امر در خصوص ساخت تاسیسات زیربنای، جاده ها، پل ها، نیروگاه ها اعمال می گردد. دامنه کار بسیار زیاد است و فکر می کنم که کار کافی برای همه دوستان آذربایجان وجود دارد.

ارمنستان در جنگ 44 روزه با جمهوری آذربایجان مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره باغ کوهستانی تخلیه نموده و به مرز های بین المللی عقب نشینی کند. در این نبرد ارتش جمهوری آذربایجان رجحان محسوسی بر قوای ارمنستان داشت. این درگیری با وساطت بعضی کشور ها از جمله روسیه خاتمه یافت و طرفین توافقنامه آتش بس امضا کردند.

براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه نموده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات های نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را (به عرض 5 کیلومتر) برای اتصال قره باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی 44 روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد. روسیه نیز طی این مدت تا 5 سال، به عنوان حافظ آتش بس نیرو های پاسدار صلح خود را در منطقه قره باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر نموده است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: tafreh.ir شناسه مطلب: 13358

به "الهام علی اف: روسیه و جمهوری آذربایجان کشور های دوست هستند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهام علی اف: روسیه و جمهوری آذربایجان کشور های دوست هستند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید